וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלפי קטלני: 43 בני אדם נהרגו מתחילת השנה

30.9.2018 / 10:14

בני הנוער מצלמים תמונות סלפי במקומות מסוכנים וחושפים את עצמם לסיכויים גבוהים למוות. מחקר חדש שהתפרסם מדווח כי הממוצע עומד על 43 אנשים שנהרגו מצילומי סלפי בשנים האחרונות. המובילים: אנשים שטבעו ונפלו ממקומות גבוהים כשגברים מהווים 73 אחוזים מההרוגים

אינסטגרם סלפי. ShutterStock
?המוות מסלפי בעלייה. 43 בני אדם נהרגו מתחילת השנה?./ShutterStock

שיעור התמותה של צלמי סלפי במקומות מסוכנים הגיע לשיא חדש וכעת עומד על ממוצע מטריד של 43 אנשים בשנה. המידע נחשף על ידי דוח חדש שפורסם ברשת, שלטענתו הסיבות העיקריות למקרי המוות הינן טביעה ונפילה ממקומות גבוהים וגברים מהווים 73 אחוזים מההרוגים. עוד המחקר מראה כי מעל לחצי ממקרי המוות היו של אנשים בשנות העשרים לחייהם ואחריהם 36 אחוזים היו נערים בשנות העשרה. מדענים מציעים להקים ברחבי העולם אזורים בהם יהיה אסור לצלם סלפי על פי חוק על מנת לצמצם את מגפת מקרי המוות, הנגרמים כתוצאה מהטרנד. מספר אתרי תיירות פופולריים בהודו כבר החלו לאמץ מדיניות דומה בעקבות שורה של מקרי מוות ברחבי המדינה.

כותב המחקר הראשי, ד"ר אגם בנסאל ממכון הודו למדעי הרפואה, אמר: "תופעת הסלפי עצמה אינה מזיקה, אבל ההתנהגות האנושית המלווה את צילומי הסלפי מסוכנת. על אנשים להיות חכמים יותר לגבי התנהגויות מסוכנות ומקומות מסוכנים שבהם עדיף לא לצלם תמונות סלפי". החוקרים עברו על מאות מקרי מוות שנגרמו כתוצאה מצילומי סלפי והצליחו למצוא מידע על 259 מקרי מוות בין החודשים אוקטובר 2011 לנובמבר 2017. הגורמים השכיחים ביותר למוות היו טביעה, בה תועדו 70 מקרים, 51 מקרים של פגיעה מכלי רעב ו-48 מקרי נפילה ממקומות גבוהים.

בשמונה מקרים אחרים לקחו חלק בעלי חיים, ב-16 מקרים סיבת המוות הייתה התחשמלות וב-11 כלי נשק היוו את גורם המוות. ובעוד שהחוקרים כתבו לעיתונים על כך שהם מכירים בצילומי סלפי כצורה חשובה של ביטוי עצמי, הם אומרים שמקרי המוות כתוצאה מאותם צילומים עולים באופן גבוה. "למרות שהמחקר שלנו גייס את המספר הגדול ביותר של מקרי מוות כתוצאה מצילומי סלפי עד כה, זה רק קצה הקרחון. מקרים רבים אינם מדווחים", הוסיף ד"ר בנסאל. מלבד הודו, גם ארצות הברית, רוסיה ופקיסטן החלו לחוקק נגד צילומי סלפי באזורים מסוימים.

  • עוד באותו נושא:
  • סלפי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully