וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממציא חליפת האיירון מן האמיתי: "תתכוננו למרוץ חדש של חליפות מנוע סילון"

8.10.2018 / 10:35

רבים חשבו שזה תפקידו של אילון מאסק, אך הפעם ממציא בריטי בשם ריצ'רד בראונינג, המציא חלפית מנוע סילון הטסה במהירות של 51 קמ"ש שנמכרת במחיר של יותר ממיליון וחצי שקלים. בראונינג הודיע כי בקרוב היא יפתח סדרת מרוצים שבה ישתתפו גברים ונשים מרקעים ספורטיבים שונים

חליפת סילון איירון מן. רויטרס, רויטרס
חליפת מנוע הסילון/רויטרס, רויטרס

נראה שההמצאה המשוגעת של טוני סטארק בדרך למציאות: היוצר הבריטי של חליפת מנוע הסילון שעפה דרך השמיים במהירות מפתיעה של 51 קמ"ש, ריצ'רד בראונינג, חשף לאחרונה כי הוא מתכנן לעשות סדרת מירוצים באוויר כבר מתחילת שנת 2019 ובה ישתתפו גברים ונשים מרקעים ספורטיביים שונים. "הרעיון הוא מירוץ סביב מסלול תלת מימדי, שיתרחש בשמיים. חליפות הסילון עם כוח הנמדד ב-1,000 כוחות סוס וזה הולך להיות מדהים", סיפר בראונינג לרויטרס.

החליפה שייצר בעלת מהירות שיא של 51 קמ"ש ומורכבת מחמישה מנועי סילון זעירים המונחים על גבו וזרועותיו של הטייס. עוד סיפר בראונינג כי לעיתים קרובות השוו בין החליפה שהמציא לבין החליפה הידועה של טוני סטארק מטרילוגיית "איירון מן" של מארוול. בשנה שעברה שבר את שיא גינס עולמי כשקבע את המהירות הגבוהה ביותר בחליפת מנוע סילון הנשלטת על ידי גוף הטייס. שני הניסיונות הראשונים שלו נגמרו נכשלו, שכן לא הצליח לייצר מספיק מומנטום כדי לצבור מהירות. עם זאת, בניסיון השלישי והאחרון שלו הצליח לייצר מספיק מהירות לפני שפספס את הפנייה וריסק את החליפה אל תוך האגם בו ריחף.

חליפת סילון איירון מן. רויטרס, רויטרס
חליפת מנוע הסילון/רויטרס, רויטרס

בראונינג הציע את החליפה שלו, השוקלת כ-27 קילוגרמים למכירה בחנות הכולבו "סלפרידג'ס" בלונדון בחודש יולי האחרון עם תג מחיר אסטרונומי העומד על 340 אלף ליש"ט (כ-1,619,267 שקלים). תמורת תג המחיר הגבוה, תשעה לקוחות ברי מזל קיבלו הזדמנות להזמין חליפה המותאמת באופן אישי למבנה הגוף שלהם וכן קורס מזורז להטסתה. "חליפת הסילון היא המקבילה לשיגור המטוס הראשון", אמר בוז מאייר, מנהל מחלקת בגדי הגברים וחטיבת הטכנולוגיה בחנות הכלבו. החליפה פועלת על דלק סילוני או דיזל ויכולה באופן תאורתי להגיע לגובה של 3,658 מטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully