וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה מטרידה: מעבירים תכנים פורנוגרפיים באייפונים וכך תמנעו את זה

9.10.2018 / 12:04

זה לא באג, זה פיצ'ר: משתמשים רבים מדווחים על כך שפתחו את הגלריה באייפון וגילו תכנים פורנוגרפיים. על פי בדיקה, נמצא כי התכנים הועברו באמצעות תכונת ה-Airdrop במכשירי אפל, המאפשרת העברת תכנים. התופעה רק מתגברת וכך תוכלו למנוע זאת

אינסטגרם אייפון X. ShutterStock
אנשים מעבירים תכנים פורנוגרפיים דרך תכונת ה-AirDrop באייפון/ShutterStock

תארו לכם את הסיטואציה הבאה: אתם פותחים את גלריית התמונות ומגלים שיש לכם תמונות פורנוגרפיות שהגיעו ללא הסבר. זה לא תירוץ, אלא מקרה אמיתי שבו משתמשי אייפון מתלוננים שבעקבות פונקציית ה-Airdrop המאפשרת העברת תמונות וסרטונים בין מכשירי החברה, הם מגלים תמונות וסרטונים באייפון שלהם, מבלי שאישרו את ההעברה. רבים לא יודעים שבמידה והתכונה לא מוגדרת כהלכה, אנשים זרים יכולים לנצל אותה כדי להפיץ תוכן פוגעני בין סמארטפונים. לכן, הנתון שמאות משתמשים כבר דיווחו על כך לא מפתיע. אנשים ברחבי העולם טוענים שמגמה חדשה החלה בה אנשים זרים שולחים תכנים פורנוגרפיים באמצעות התכונה וללא הסכמת המשתמש המקבל.

לאלו שטרם הספיקו להכיר את AirDrop, מדובר תכונה המאפשרת העברת קבצים בין מכשירי אפל על ידי שימוש בבלוטות' כדי לייצר את החיבור הראשוני ולאחר מכן שימוש ברשת אלחוטיות כדי לבצע את ההעברה עצמה. התכונה התווספה אחרי שמשתמשים רבים ביקשו להעביר תכנים דרך הבלוטות', אפשרות שזמינה בכל הטלפונים מעל לעשור. אולם אפל חששה שהאפשרות תשמש אנשים רבים להעברת קבצים פיראטים כמו שירים. בהגדרות האייפון ניתן לבחור את הגדרות הפרטיות של התכונה, שכן במידה והיא מוגדרת לקבלה מכולם, גם זרים ברחוב יוכלו לשלוח אליכם קבצים ללא ידיעתכם. כאמור, הדבר עורר מגמה חדשה ומטרידה במיוחד, בה אנשים זרים שולחים תמונות פוגעניות תוך ניצול תמימות האנשים בצד המקבל.

"אני לא מאמין שמישהו ניסה להעביר לי תמונה של איבר המין שלו ברכבת", סיפר גולש בעמוד הטוויטר שלו. גולשת אחרת, מודאגת במיוחד סיפרה כי מישהו ניסה לשלוח תמונה לבתה בת ה-14. "אני עדיין מוטרדת מזה שמישהו ישלח לבתי בת ה-14 תמונה של איבר מינו. אני די בטוחה שזה לא חוקי", שיתפה. על פי הדיווחים בטוויטר, נראה שרוב היו נפגעות וכן נקודת השליחה הייתה במקומות ציבוריים ועמוסים.

כך תאפשרו רק לאנשים מורשים להעביר אליכם תכנים לאייפון

הדרך לעצור את זה ולחסום את קבלת הקבצים ממקורות חיצוניים היא פשוטה יותר ממה שאתם חושבים: היכנסו להגדרות האייפון שלכם, לחצו על ההגדרות הכלליות ולאחר מכן בחרו ב-AirDrop. המסך שיפתח יאפשר לכם לבחור בין שלוש אפשרויות. הראשונה מבניהן תבטל את תכונת ה-AirDrop לגמרי, השנייה תאפשר רק לאנשים שבאנשי הקשר שלכם לשלוח אליכם קבצים ואילו השלישית והאחרונה תאפשר לכולם לשלוח אליכם קבצים, לאו דווקא עם אישור שלכם. לכן מומלץ שתקבעו את ההגדרה על אחת משתי האפשרויות הראשונות ברשימה, בהתאם לשימוש שלכם.

הגדרות AirDrop אייפון. צילום מסך, צילום מסך
הגדרות תכונת ה-AirDrop באייפון/צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully