וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפ ששינה את חיינו: כך חסכנו עשרים גיגה בגלל ווטסאפ

17.10.2018 / 11:55

משתמשי אייפון עם נפח של 16 גיגה בייט יכולים להעיד: נפח האחסון לא מספיק לשימוש חופשי בטלפון וצריך לחשוב מה למחוק, מה ניתן להשאיר ועל מה אפשר לחסוך. תפריט "סודי" בהגדרות של הווטסאפ, עשוי לחסוך לכם עשרות גיגה. כך תעשו את זה

התכתבות ווטסאפ באמצעות סמארטפון. ShutterStock
הטיפ ששינה לי את הסמארטפון: כך חסכתי 20 גיגה./ShutterStock

בעלי אייפון מכירים את מצוקת נפח האחסון, במיוחד אלו שרכשו אייפון 7 ומטה שהיו זמינים בנפח התחלתי של 16 גיגה בייט. הנפח של 16 גיגה לא באמת מאפשר להוריד אפליקציות ולצלם תמונות מבלי לעשות חשבון. בעלי האייפונים צריכים לדאוג לכל תמונה שהם מצלמים ולקחת בחשבון כל אפליקציה שמורידים על מנת שלא לנצל את נפח האחסון וליצור מצב שהאייפון נתקע. גם באייפונים מהדורות האחרונים, הבעיה נפוצה ונראה שנפח של 64 גיגה בייט כבר לא מספיק כמו שחשבנו בעבר. אני יכול להעיד על עצמי שאני מצלם עשרות תמונות ביום ויש לי באייפון עשרות אפליקציות. אולם, נפח של 64 גיגה בייט אמור להספיק לכל הדברים האלו, במיוחד שהתמונות עולות בסוף היום לענן. אולם בוקר אחד, גיליתי שנפח האחסון אזל, אף על פי שלא הורדתי שום דבר במהלך הלילה. כשנכנסתי לתפריט ההגדרות, גיליתי ש-30 גיגה בייט מנוצלים תחת "others". מה אלו קבצי ה-Others? לגוגל לא הייתה תשובה אבל אפליקציית ווטסאפ הצליחה לעזור לי להבין מה מסתתר שם.

מי "שחי על הקצה" מכיר את הנוהל: נפח האחסון נגמר באייפון או באנדרואיד והווטסאפ מתריע שעלינו לפנות מקום על מנת שהאפליקציה תעבוד. אבל לראשונה, לחצתי על אחד מהכפתורים כשהמסך הירוק של הווטסאפ הופיע וגיליתי שהוא מעביר אותי לתפריט שלא ידעתי על קיומו ובו אפשר לנקות את כל התוכן או בעיקר "הזבל" שאנשים שולחים לכם. כך לדוגמה, אם יש לכם קבוצה שנוהגים לשלוח בה סרטונים, הם יורדים אל הסמארטפון אם הגדרתם שירדו בצורה אוטומטית וכך הם תופסים נפח, גם אם הם לא נשמרים בספריית התמונות. הם עדיין נמצאים על הטלפון ומבזבזים לא מעט נפח אחסון.

ווטסאפ ניקוי נפח. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
התפריט ?הסודי? שעזר לי לחסוך עשרים גיגה./מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

איך ניגשים לתפריט "הסודי" של ווטסאפ? נכנסים לאפליקציה, לוחצים על הגדרות ואז על "שימוש בנתונים ואחסון", בתפריט החדש שיפתח לחצו על "שימוש באחסון". שם תוכלו לראות כמה כל קבוצה או שיחה מבזבזת מנפח האחסון של הסמארטפון שלכם. כך לדוגמה, מצאתי ש-3 קבוצות תופסות ביחד כ-15 גיגה בייט זיכרון. ברגע שלוחצים על הקבוצה או השיחה, מופיע פירוט, לדוגמה: "313 מגה בייט סרטים". לחיצה על "נהל", הנמצא מתחת לפרטים, תאפשר לכם למחוק את הקבצים שאתם בוחרים כמו התמונות, סרטים, הודעות קוליות, מסמכים וגם טקסט. שימו לב, כשלוחצים על נהל, ווטסאפ מסמן אוטומטית את ניקוי כל התכנים, לרבות ההודעות. רגע לפני שאתם לוחצים על "נקה", וודאו שאתם לא מוחקים את ההודעות במידה והן חשובות.

  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully