וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי נטפליקס זועמים: החברה מטעה משתמשים "שחורים"

23.10.2018 / 9:49

בשנה אחרונה נטפליקס החלה להציע סדרות מותאמות באופן אישי וכל נושא ההתאמה עלה מדרגה. כעת משתמשים ברשתות החברתיות זועמים על כך שבנטפליקס מבצעים מניפולציה על תמונות הסדרות והסרטים כשמטעים משתמשים שחורים. "הצד האפל של עולם השיווק" כינו הגולשים את נטפליקס

דיווחים בארצות הברית על כך שנטפליקס משתמשת בפרסום מניפולטיבי ופולשני, על מנת להטעות משתמשים "שחורים" בעת צפייה בתכנים. המשתמשים זועמים ושירות הזרמת הווידאו הגדול ביותר בעולם, סופג ביקורות רבות ממשתמשים לאור הטענות כי מציג באופן גזעני תכנים מסוימים עבור קהלים שונים. הפלטפורמה ידועה בכך שמציעה תוכניות טלוויזיה וסרטים עבור כל משתמש, בהתאם להרגלי הצפייה האישיים של הצופה, אלא שכעת, כמה מנויים מצאו כי תמונות הפרומו של תכנים מסוימים עברו מניפולציה על מנת לשקף את הקבוצה האתנית שלהם.

נטפליקס. AP
משתמשי נטפליקס זועמים: החברה מטעה משתמשים ?שחורים?/AP

המנויים הזועמים הגיבו ברשתות החברתיות וצירפו הוכחות כשהציגו תמונות מקדימות למתכנים רבים, ביניהם הסרט "Love Actually" משנת 2004 ותוכנית הטלוויזיה של קלסי גרמר. עוד בסרט הקומדיה הרומנטית של ריצ'רד קרטיס, הופיע בתמונת השער צ'יווטל אגיופור (12 שנים של עבדות) לצד קיירה נייטלי (גאווה ודעה קדומה), למרות שהראשון מביניהם הוא בעל תפקיד קטן מאוד בסרט. משתמשת נוספת הציגה בעמוד הטוויטר שלה צילום מסך בו נראה פוסטר לסרט "כמו האב" עם שנים שחקנים כהיי עור, למרות שלשניהם היו רק "10 מצטברות של זמן מסך", בשעה שמשתמשים אחרים מקבלים תמונות מקדימות שונות לחלוטין.

משתמשים רבים תהו ברשתות החברתיות: "האם גם חשבון הנטפליקס שלכם מייצר תמונות פרומו עם שחקנים כהיי עור, כדי לגרום לכם להרגיש מחויבים לראות את הסדרה?" והוסיפו לכנות את התופעה "הצד האפל של עולם השיווק". נטפליקס החלה להציע למשתמשים תמונות פרומו המותאמות להרגלי הצפייה שלהם בחודש דצמבר בשנה שעברה והמהלך נעשה לאחר ממצאי מחקר שפורסם, בו נאמר כי זו הייתה ההשפעה הגדולה ביותר בהחלטת המשתמשים באיזה תוכן לצפות.

  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully