וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא מדע בדיוני: אלפי שוודים שותלים שבבים בגוף המשמשים כתעודת זהות

26.10.2018 / 8:54

מעל ל-4,000 תושביםהגיעו השבוע למשרד הפנים השוודי כדי להטמיע מתחת לעורכף היד שלהם, צ'יפ אלקטרוני המשמש כתעודת זהות. הטכנולוגיה החדשה תעקוף את הצורך במזומן כרטיסי אשראי ואפילו גישה למדיה החברתית. עם זאת, מדובר בצעד מעט מטריד שחוצה לא מעט גבולות

שבבים אלקטרונים זעירים NFC שוודיה. AP, AP
תהליך השתלת השבבים בבתי עסק בשוודיה/AP, AP

שוודיה סימנה השבוע אבן דרך כשעברה לשיטת תעודות הזהות החדשה והמטרידה ביותר שהעולם ראה עד כה. מעל ל-4,000 תושבים הגיעו ביום שלישי האחרון למשרד הפנים השוודי על מנת להטמיע מתחת לעור כף היד שלהם צ'יפ אלקטרוני, המכיל את כל הפרטים האישיים שלהם. הטכנולוגיה המיניאטורית החדשה תסייע לעקוף את הצורך במזומן, כרטיסי נייר, כרטיסי אשראי ואפילו גישה למדיה חברתית. BioHax International, החברה מאחורי המהפכה, היא המובילה בתעשייה ולכדה את עיניי הציבור מאז שהוקמה לפני 5 שנים על ידי יוצר הניזומים ג'ואן אוסטרלונד. רבים מהתושבים טוענים כי הנוחיות שנרכשה מהשתלת מה שכינו "ההאקרים הגופניים", לא עולים על הסיכונים לנתונים הפרטיים שלהם.

בחודש יוני של שנת 2017, הודיעה חברת SJ Rail, מפעילת הרכבת השבדית, כי ישנם כ-100 אנשים המשתמשים בשבבים אלקטרונים זעירים על מנת לשלם על נסיעתם. הנוסעים עם השבב יכולים לקבל את כרטיס הרכבת ישירות למכשיר ובכך לפתור אותם מלהשתמש בכרטיסים סטנדרטיים. פקחים יכולים לקרוא את המידע מהשבבים באמצעות הסמארטפון שלהם כדי לאשר אם הנוסע אכן שילם עבור נסיעתו. זהו רק אחד מהשימושים הרבים שיש לטכנולוגיה ונראה שחברות רבות עם מחשבה לעתיד צפויות לאמץ אותו. השבבים אומצו אפילו על ידי הרשת החברתית לינקדין.

סילביה ורשגי, בת 28 משוודיה, אמרה כי השבב פותר לא מעט מהבעיות שלה. נגיעה בסמארטפון של משתתף באירוע תאפשר להעביר את המידע כולו ללא צורך בהקלדה. "כשטלפון אחר נוגע בשבב, הם רואים לינק על גבי המסך ולאחר מכן, הם יכולים לפתוח אותו בדפדפן", סיפרה. עם זאת, העתידני התלווה בשיהוקים וגם עורר לא מעט חששות בנוגע לפרטיות הנשאים. בעת השקתו בשנה שעברה, כשהציגו אנשים את הצ'יפ לצוות המתפעל את הרכבת, חשבון הלינקדין שלהם היה עולה על גבי המסך במקום פרטי הכרטיס שלהם.

שבבים אלקטרונים זעירים NFC שוודיה. AP, AP
בקרוב תעודות הזהות שלנו יושתלו מתחת לעור בכף היד שלנו/AP, AP

בעוד שהמערכת זמינה כיום רק בשבדיה, מערכת הנסיעות של המדינה משתמשת באותו פרוטוקול NFC כמו כרטיסי בנק חסרי מגע ואפילו כרטיסי הרב-קו הישראלים, מה שמצביע על כך שניתן יהיה להשתמש בו במקומות נוספים ברחבי העולם. השבבים בגודל גרגיר אורז והם מושתלים באמצעות מזרק לתוך חלקה האחורי של כף היד - לעיתים קרובות מעל האגודל. מספר חברות בשוודיה כבר מציעות את השירות לעובדיהן - לעיתים קרובות בחינם - על מנת לסייע להם להיכנס במהירות לבניין או לשלם עבור מזון בקפיטריה. פרויקט השתלת השבבים החל ב-2015 באופן סודי וכיום מוצא באופן פומבי לתושבים ברחבי המדינה. מסקרן לראות האם הטכנולוגיה תתקבל בעולם בצורה חיובית והאם היא יום אחד תגיע גם לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully