וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם מכשיר אנדרואיד? ייתכן וסוף סוף תקבלו עדכוני תוכנה חודשיים

26.10.2018 / 10:37

האם הבעיה הגדולה במכשירי האנדרואיד עתידה להסתיים? מסמך חדש של גוגל שדלף, מחייב את היצרניות לשחרר עדכוני תוכנה חודשיים למשך שנתיים. במידה ויסרבו, גוגל עשויה למנוע בעתיד מהם להשתמש במערכת ההפעלה. בשלב זה ייתכן וזה יהיה תקף רק באיחוד האירופי

אנדרואיד 9.0 פאי. עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד, צילום מסך
האם סוף סוף משתמשי האנדרואיד יזכו לעדכוני תוכנה חודשיים?/צילום מסך, עמוד הטוויטר הרשמי של אנדרואיד

גוגל מקשיחה את הטון: הבעיה המרכזית של מכשירי האנדרואיד הינה בעיית התוכנה ומדובר בחסרון ענקי ובמיוחד סכנת אבטחה. מכשירי האנדרואיד לא תמיד מושקים עם גרסת מערכת ההפעלה העדכנית ועוברים חודשים,אם בכלל עד שהם זוכים לעדכוני תוכנה נוספים. באייפונים המצב שונה לחלוטין וכולם זוכים לעיתים תכופות לעדכוני תוכנה שסוגרים חורי אבטחה ומביאים פיצ'רים חדשים. גוגל הכריזה במאי 2017 על פרויקט "שולחן" שנועד להביא עדכוני תוכנה מהירים יותר כשהיא חוברת ליצרני השבבים, אולם נראה שהפרויקט לא התרומם וכעת גוגל עוברת לשלב הבא בניסיון להכריח את היצרניות לשחרר עדכוני תוכנה תכופים.

אתר TheVerge מדווח על מסמכים חדשים שדלפו ומציינים כי לגוגל הסכם חדש עם יצרניות הסמארטפונים, על מנת שיוכלו להשתמש במערכת ההפעלה בצורה חופשית. המסמכים החדשים שדלפו מתייחסים לאזור אירופה וייתכן שגם ישראל נמצאת בתוך הרשימה. לפי הדיווח, לגוגל הסכם חדש עם היצרניות שמציין כי במידה וירצו יצרניות הסמארטפונים, להשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד, הן יאלצו לשחרר עדכוני תוכנה תכופים. כך ציינה גוגל כי למכשירים שהושקו אחרי ה-31 בינואר השנה הנוכחית, היצרניות יחויבו לשחרר עדכונים למשך שנתיים, "למכשירים הפופולריים" שבהגדרה, נרכש על ידי יותר מ-100,000 משתמשים.

במידה והיצרניות לא יסכימו ויבצעו את התנאים החדשים של גוגל, החברה עשויה שלא לאשר ליצרנית להשתמש במערכת ההפעלה שלה עבור מכשירים עתידיים. התנאי החדש של גוגל עשוי להיות תקף רק כלפי האיחוד האירופי, אך מכיוון שחלק מהסמארטפונים שנמכרים בישראל הם שייכים מבחינת תוכנה גם לאירופה, ייתכן וגם בישראל נוכל ליהנות מעדכוני תוכנה ובעיקר: עדכוני אבטחה. רק נותר לנו לקוות שזה מה שיפתור את בעיית האבטחה ועדכוני התוכנה באנדרואיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully