וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגישים שחיי הסוללה בסמארטפון מדרדרים? מחקר חדש מציג נתונים ממש לא מעודדים

4.11.2018 / 12:54

מדי שנה חברות הסלולר משפרות את הביצועים של הסמארטפון אבל נראה שהן שוכחות לשפר דבר אחד: את חיי הסוללה. מחקר חדש מצא כי דווקא המכשירים החדשים והמתקדמים, נוטים לספק חיי סוללה קצרים בהרבה מהדורות הקודמים. אז איפה הסמארטפון שלכם ברשימה?

סוללה חלשה. ShutterStock
מחקר חדש חושף כי חיי הסוללה בסמארטפונים רק הולכים ומחמירים/ShutterStock

מדי שנה אנחנו רואים שיפורים מינורים בתחום הסמארטפונים: מסכים מקצה לקצה, מצלמות טובות יותר וסמארטפונים מהירים יותר. קצב העדכונים והחידושים ירד, במיוחד בשנים האחרונות אולם נראה שהחברות שומרות מדי שנה את תכונת המפתח. בשנה שעברה ראינו את זה עם זיהוי הפנים וסורק הקשתית, השנה ראינו לא מעט סמארטפונים עם קורא טביעות אצבע בתוך המסך ונראה שרק קטגוריה אחת נזנחה ונשארה מאחור והיא אולי החשובה ביותר: חיי הסוללה. מחקר חדש שפרסם הוושינגטון פוסט, מצא כי חיי הסוללה במכשירי הדגל החדשים נמוכים יותר באופן ניכר משל הדגמים הקודמים.

המחקר נערך על 13 דגמי סמארטפונים, כשביניהם נמצא הפיקסל 3, מכשיר הדגל החדש של גוגל והאייפון Xs החדש מבית אפל. החוקרים השתמשו בחיישן למדידת עוצמת הארה על מנת לוודא שכל המכשירים נמצאים על אותה רמת בהירות. לאחר מכן, אלגוריתם הופעל על גבי המכשירים וטען עמודי אינטרנט, גלל אותם באופן אוטומטי עד שסוללת הסמארטפונים אזלה. כך נמצא כי האייפון Xs החדש הפסיד בבדיקה לקודמו, האייפון X, ב-21 דקות שלמות של זמן מסך. באופן דומה למדי, סוללת הפיקסל 3 אזלה כשעה וחצי לפני זו שבפיקסל 2.

למרות זאת, מכשיר אחד בלט בראש הרשימה כשהציג נתון מרשים, כזה ששלל את המסקנה הסופית בהיותו הדגם החדש ביותר - האייפון Xr. המכשיר החדש של חברת אפל שרד כשלוש שעות יותר בבחינה לעומת האייפון X. התוצאות שהתקבלו הן בעיקר הודות למסך ה-LCD שנעשה בו שימוש לעומת מסכי ה-OLED במכשירי הפרימיום של אפל. מסכי LCD משתמשים בפחות אנרגיה להפעלתם ובכך פחות מנצלים את חיי הסוללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
האייפונים החדשים אייפון Xs אייפון Xr. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
האייפון Xs החדש נופל בחיי הסוללה לעומת קודמו, האייפון X/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ב-"וושינגטון פוסט" הסבירו: טכנולוגיית המסכים אינה הדבר היחיד שגורם לחיי הסוללה להיות נחותים יותר במכשירים חדשים. נפחי הסוללות כפלו בשנים האחרונות, אך השימוש בטכנולוגיות חדשות מונע מחיי הסוללה להשתפר במקביל. עם זאת, יצרניות רבות מנסות להימנע מלהגדיל את נפח הסוללה במכשירים שלהם, שכן סוללות ליתיום כבר הגיעו לקצה גבול היכולת שלהן וכתוצאה מכך, מתקשות להדביק את הקצב עם משתמשים "כבדים" בסמארטפון. נראה שלפחות כרגע ועד שנגיע לעידן בו טכנולוגיית סוללה חדשה תשתלט, נאלץ להתמודד עם אמצעי חיסכון תוכנתיים כדי לנצל את הסוללה שלנו במלואה ולהסתובב עם מטען נייד צמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully