וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק ישראל מחברת מדינות מתפתחות אל הרשת החברתית

9.11.2018 / 8:24

במדינות מתפתחות תשתית האינטרנט חלשות והסמארטפונים כמעט ולא קיימים או נמכרים בתצורות חלשות. מרכז המחקר והפיתוח בישראל לקח על עצמו לפתח אפליקציית לייט שתאפשר גם לאלו שמשתמשים בסמארטפונים חלשים, להיות מחוברים לפייסבוק

פייסבוק לייט. צילום מסך, צילום מסך
פייסבוק לייט זמינה במדינות נוספות וגם באייפון./צילום מסך, צילום מסך

פייסבוק הינה הרשת החברתית הגדולה בעולם וכחלק מהמאמצים להגדיל את הנוכחות שלה גם במדינות מתפתחות, פיתחה החברה במרכז הפיתוח שבישראל, את פלטפורמת פייסבוק לייט. בפייסבוק מנסים בשנים האחרונות להרחיב את הרשת החברתית גם למדינות מתפתחות והקימו את פרויקט Internet.org ובין היתר גם את פייסבוק לייט שכאמור, פותח בישראל. הגרסה המצומצמת מוותרת על כמה תכונות כמו סרטונים, הורדה אוטומטית של תמונות ולמעשה - מפשטת את הפלטפורמה לגמרי כדי להבטיח שתעבוד על גבי תשתיות איטיות, מכשירים חלשים או במקרה של חבילות אינטרנט מוגבלות. מדובר בפלטפורמה שהושקה ב-2015 ופעילה בכ-50 שפות ביותר מ-100 מדינות ולדברי פייסבוק, משתמשים בה מאות מיליוני משתמשים. עד כה האפליקציה הייתה זמינה רק באנדרואיד ואילו כעת האפליקציה זמינה גם במערכת ההפעלה של אפל ובמדינות נוספות כמו קמבודיה, פיליפינים, פקיסטן, מלזיה ואינדונזיה.

כיום יותר משליש מתושבי העולם נגישים לאינטרנט, כלומר שני שליש אינם מחוברים לאינטרנט כלומר, רק 2.51 מיליארד אנשים מחוברים לאינטרנט. מטרת פייסבוק וחברות נוספות במיזם Internet.org, הינו להביא את האינטרנט למדינות מתפתחות ולספק תשתית אינטרנט לחמישה מיליארד בני אדם. לא ברור כיצד פייסבוק תעשה זאת ואחד מהרעיונות היו באמצעות רחפנים שיקרינו באמצעות לייזר, קישוריות רשת לכארבעה מיליארד אנשים בעולם. אופציה נוספת היא בלוני הליום שמחוברים לרשת ומאפשרים ליצור רשת רציפה וארוכה ברחבי המדינות האלו.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully