וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים הסתערו על החנויות והייתה גם אלימות: סיכום קניות הבלאק פריידי בישראל

25.11.2018 / 0:02

יותר מ-10,000 עסקאות בוצעו בדקה וגרמו לתקלות במערכות האשראי ויותר מ-4 מיליון חבילות יגיעו לישראל בגלל שיא רכישות של יום הרווקים הסיני. זה היה חודש מלא במבצעים שטרם נגמר וכבר עכשיו נרשמו שיאי קניות שהפתיעו את כולם

יח"צ - חד פעמי

יום שישי השחור כבר מאחורינו והוא הצליח להפתיע את כולם עם שיאי קניות שנשברו וגם גרמו לתקלות. ביום שישי דיווחה חברת שב"א, שירותי בנקים אוטומטיים, המפעילה את מערכות התשלומים הלאומיות, על כך שנשבר שיא בקניות באשראי עם יותר מ-10,000 עסקאות שבוצעו בדקה. בעקבות העומסים, לקוחות רבים דיווחו על תקלות בעת חיוב האשראי בקופה. חודש נובמבר נחשב לחודש העמוס ביותר מבחינת מבצעים. הוא התחיל עם יום הקניות "ShoppingIL" והמשיך ליום הרווקים הסיני, כשבשיא החודש התקיים הבלאק פריידי ב-23 לנובמבר. מרבית אירועי המכירות נערכו בעיקר בחנויות המקוונות, אולם גם לא מעט חנויות פיזיות ורשתות יצאו במבצעים כמו רשת החנויות באג, KSP או מחסני חשמל. כתוצאה מכך, נרשמו לא מעט עומסים בקניונים שברחבי הארץ והלקוחות נאלצו להמתין עד לחזרתן של מערכות התשלום.

"חגיגת" הקניות הסלימה בירושלים ובחולון לכדי שני מקרי אלימות: בקניון מלחה שבירושלים דווח על גבר בן 60 שפונה לטיפול רפואי בעקבות אירוע אלימות מצד שלושה גברים שהתעמתו על חניה. בחולון תקפו שלושה צעירים את אחד מעובדי החנויות שבקניון. חברת שב"א מסרה כי הצליחו לווסת את העומסים ולהתגבר על התקלה שגרמה לעיכובים במתן אישורים לחלק קטן מהעסקאות באשראי שנרשמו לפני הצהריים. "חשוב לציין לכל אורך היום שמערכות התשלומים של שב"א, פעלו ואישרו את הרוב המכריע של העסקאות באופן רגיל ומהיר", מסרו בחברה. זהו לא השיא היחיד שנשבר, ובמהלך חגי הקניות בדואר ישראל רשמו שיא חדש של 4 מיליון משלוחים לישראל, שבוצעו במסגרת 48 השעות של מבצעי יום הרווקים הסיני. בדואר הוסיפו שאל ישראל יגיעו במהלך חודש נובמבר יותר מ-8 מיליון חבילות. לשם השוואה, בשנה שעברה הוזמנו רק 3 מיליון חבילות לישראל במהלך יום הרווקים הסינים.

העומסים הללו לא זרים לאתרי הסחר המקוונים, אולם נראה שדווקא בחנויות הפיזיות, התבצעו יותר מ-10,000 עסקאות בדקה וכך נשבר השיא. גם באתרי הסחר המקוון נרשמים מדי שנה תקלות ובפעם האחרונה, אמזון קרסו ביום הפריים, כשהציעו מבצעים והנחות על מבחר גדול של מוצרים. "כחלק מהערכות לאירועים גדולים ומשמעותיים כמו הבלאק פריידי וסייבר מאנדיי, אתרי הסחר המקוון, נדרשים להשקיע משאבים טכנולוגיים רבים להבטיח זמינות ויכולת התמודדות עם צמיחה משמעותית בכמות התנועה והעסקאות. אם אתר סחר מקוון נכשל בהתמודדות עם העלייה בכמות התנועה, כל נפילה או שגיאה באתר גוררת אחריה לא רק הפסדים כספיים משמעותיים אלא גם פגיעה משמעותית של אמון הלקוחות בעקבות חווית משתמש שלילית", אמר תומר לוי, מנכ"ל ומייסד Logz.io.

מרשת מסני חשמל מסרו כי במהלך הבלאק פריידי נרשם גידול של 500 אחוזים במחזור המכירות בהשוואה ליום רגיל. "המוצרים הנמכרים ביותר היו טלוויזיות 65 אינץ' של LG וסמסונג, במקום השני השואבים של דייסון ושאר ובמקום השלישי בלנדרים להכנת שייקים". גם באתר הסחר המקוון של הרשת, נרשם גידול של פי עשרה בהשוואה ליום רגיל, כשבמחסני חשמל מסרו כי נרשם גידול מפתיע בהיקף הרכישות של מקריים 4 דלתות דרך האתר, לצד מייבשי כביסה ומזגנים, מוצרים שככל הנראה לא נהוג להזמינם דרך האינטרנט. "עסקת הרכישה הגבוהה ביותר במהלך הבלאק פריידי הייתה של לקוח שרכש אביזרי חשמל בשווי של 20,000 ש"ח", מסרו.

קניות ברשת. ShutterStock
"בעקבות העומסים, לקוחות רבים דיווחו על תקלות בעת חיוב האשראי בקופה"/ShutterStock

רשת Best mobile מסרה כי במהלך הבלאק פריידי נרשם שיא במכירות בהשוואה לשנים קודמות. המוצרים הנמכרים ביותר היו מכשירי הסלולר, במקום השני תחום האביזרים לסלולר כמו אוזניות ורמקולים ובמקום השלישי עם השינוי המשמעותי ביותר, אביזרי גיימינג ומשחקים שהמכירות שלהם עלו ב-500 אחוזים השנה. גם באתר הסחר המקוון של הרשת נרשם גידול במספר הכניסות כאשר 70 אחוז מהמזמינים העדיפו להזמין ברשת ולאסוף את ההזמנה באחת מחנויות הרשת. 30 אחוזים מהמזמינים ברשת העדיפו להשתמש באופציית שילוח החינם עד הבית.

מרשת E-post, חברת ההפצה של אסוס בישראל, terminal-x, Story ועוד, נמסר כי הייתה צמיכה של כ-40 אחוזים לעומת חודש הקניות בנובמבר שנה שעברה. עוד החברה דיווחה כי כמות המשלוחים הגדולה ביותר הייתה דווקא בתחום האופנה, ומן הצפוי, חברת השילוח תגברה את כוח האדם עבור "חגיגת" הקניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully