וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצלמה הטובה בעולם? הפטנט היצירתי של LG לסמארטפון עם מצלמה מתקדמת

27.11.2018 / 9:30

בשנים האחרונות אנחנו רואים מעבר מחיישן צילום אחד עד לארבעה חיישנים, כמו במכשיר האחרון של סמסונג. פטנט שהגישה LG מראה על סמארטפון חדש עם לא פחות מ-16 חיישני צילום שימוקמו בזוויות שונות, כדי לבחור את הזווית הטובה ביותר. מתי נראה את זה קורה?

סמארטפון של LG עם 16 חיישני צילום. צילום מסך
מצלמה עם לא פחות מ-16 חיישנים./צילום מסך

סמסונג עובדת על סמארטפונים ומתקפלים והיריבה מקוריאה, חברת LG, עובדת על סמארטפון עם 16 מצלמות. מסמך חדש חושף כי חברת LG הקוריאנית, הגישה פטנט לסמארטפון עם לא פחות מ-16 מצלמות בגב המכשיר. הדבר הייחודי הוא שהחיישנים לא יונחו בצורה רגילה על הגב אלא יועצבו בכמה צורות שונות. נראה ש-LG מנסה לחזור למרוץ הסמארטפונים והיא גם הייתה הראשונה שהציגה סמארטפון בעל מסך נטול שוליים כמעט לחלוטין ביצור המוני, לצד הסמארטפון הראשון עם מסך OLED איכותי. אולם לצערה, זה לא מה שהצליח להחזיר לחברה את הפופולריות והמוניטין שאיבדה בשנים האחרונות.

בשנים האחרונות אנחנו רואים מעבר ממערך צילום אחד למערך צילום כפול ונראה שגם זה לא מספיק ליצרניות הסמארטפונים. חברת סמסונג השיקה לאחרונה את סדרת ה-A החדשה שכוללת מערך צילום מרובע. לא פחות מ-4 חיישנים שמגיעים עם עדשות שונות המספקות זוויות רחבות, צילומי עומק, זום אופטי ועוד. נראה שגם זה לא מספיק ליצרניות הסמארטפונים וכעת חברת LG הגישה פטנט לסמארטפון עם לא פחות מ-16 חיישני צילום ועדשות שונות. באחת הדוגמאות שנחשפו בעת הגשת הפטנט, נראה כי אחת הכוונות היא למקם את העדשות בזוויות שונות, כשהתוכנה תדע לזהות איזו מצלמה תופסת את הזווית הטובה ביותר.

מכיוון שזה יהיה בזבוז גדול שלא להשתמש ב-16 חיישני הצילום לתמונת סלפי, ב-LG הציעו להוסיף מראה בגב המכשיר. פתרון די ישן שנמצא במצלמות Instax שעולות כמה עשרות דולרים. פתרון נוסף לבעיה הוא הוספת מסך משני, בדומה לסמארטפון שמייזו השיקה בשנה שעברה. בפטנט הציעה LG רעיון נוסף: מיקום רמקולים חזקים בגב הסמארטפון, שביחד עם הרמקולים הקדמיים יצרו מערכת סטריאו רחבה. בעבר ראינו מערך רמקולים דומה במכשירי HTC. אותו המערך זכה לכינוי "HTC BoomSound" שזכה לפופולריות ואהדה מקרב הלקוחות.

מתי נראה את הפטנט החדש של LG יוצא לפועל? לא ברור וכרגע מדובר רק בפטנט שהגישה החברה ונראה שנכון להיום, יצור סמארטפון עם לא פחות מ-16 חיישנים, צפוי להיות יקר במיוחד ולעלות אלפי דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully