וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמנע מתקפות סייבר על כלי הרכב: החברה הישראלית שתמנע את הסיוט של יצרניות כלי הרכב

28.11.2018 / 14:50

כלי הרכב הפכו לחכמים מאי פעם וכמעט כל מערכת ברכב, לרבות מערכות הבטיחות, הפכו לחכמות. זה גם יוצר לא מעט סכנות כמו השתלטות מרחוק, פריצה לכריות אוויר ועוד. חברה ישראלית פיתחה מערכת חדשה שתעזור ליצרניות כלי הרכב להבטיח הגנה מרבית

כלי הרכב הופכים לחכמים, מתקדמים וכבר כמעט מגיעים ליכולות שמתקרבים משמעותית ליכולות אוטונומיות, משמע נוסעים לבד בכביש. מנגד, אחד האיומים שהכי מפחידים את תעשיית כלי הרכב, זה העובדה שברגע שהרכב הופך לחכם, הוא גם חשוף לסכנות ופריצות מרחוק. חברת Karamba Security, הספקית המובילה בעולם של פתרונות מניעתיים של אבטחת סייבר מקצה לקצה לכלי הרכב, חושפת שירות אבטחה חדש וייחודי בשם "ThreatHive". השירות החדש הינו המוצר היחידי המעניק ליצרני כלי הרכב וספקיות, תמונה מדויקת בזמן אמת של התקפות סייבר על מעבדי כלי הרכב השונים, עוד במהלך הפיתוח הראשוני של היחידה. כיום כלי הרכב הפכו לממוחשבים מאי פעם, כך שהמעבדים הללו משולבים באינספור מערכות, כמו כן גם בטיחות. "ThreatHive" מגדיל את היצע מוצרי ההגנה על כלי הרכב של Karamba כנגד התקפות סייבר, ומעניק לתעשיית כלי הרכב פלטפורמה לגילוי מוקדם של חולשות אבטחה, שנים לפני הגעת כלי הרכב לידי משתמשים.

"לקוחותינו מחפשים דרכים לבדוק את המוצרים שלהם כנגד תרחישי אבטחה אמיתיים. ThreatHive הינו המוצר והשירות היחידי שמזהה ומדווח על התקפות סייבר שנעשות על ידי האקרים על מערכות כלי הרכב, בזמן פיתוח מערכות, שנים וחודשים לפני תחילת עליית כליה רכב לפס הייצור ושיווקו לצרכנים, כאשר יש עדיין מספיק זמן לתקן את הבעיות", אמר עמי דותן, מנכ"ל ומייסד החברה. המערכת ThreatHive מדמה פעילות מדויקת של הרכב, לרבות תוכנתו. אחר כך, האקרים מנסים לתקוף את המערכת, תהליך שזהה להתקפה אמיתית על רכב. תוכנות המעבדים מנוטרות באופן אוטומטי ורציף וכך חושפות דפוסי חולשות במערכת ההפעלה, בתצורה ובקוד של המעבד. כך בחברה מנסים לספק את האבטחה המרבית בעולם שבו הרכבים הופכים לאוטונומיים וחכמים יותר מאי פעם.

קרמבה אבטחה. צילום מסך
השתלטות מרחוק - הסיוט הגדול ביותר של יצרניות כלי הרכב./צילום מסך

את הממצאים לניתוח איומים, תשתף החברה עם חברי הקהילה, בצורה שבה היא לא חושפת את היצרנית. התובנות הללו יהפכו את כלי הרכב למאובטחים יותר מפני האקרים. כיום קיים ארגון בשם Auto-ISAC, המונה את החברות המובילות כמו פורד, ג'נרל מוטורס, טויטה, מאזדה, יונדאי, מיצובישי, BMW, מרצדס, פולקסווגן ועוד. חברת Karamba הישראלית, הצטרפה לארגון כשותפה ותשתף פעולה עם היצרניות המובילות בעולם ולמנוע מתקפות סייבר על מעבדי כלי הרכב השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully