וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אל תגזרו לי את הכנפיים": מחאה ברשתות החברתיות נגד סגירת כנפיים של קרמבו

3.12.2018 / 14:25

בגלל מחלוקת תקציבית, תנועת הנוער כנפיים של קרמבו, שמשרתת 6,500 חניכים ב-70 סניפי ברחבי המדינה, עלולה להיסגר. התנועה חרטה על דגלה לייצר מסגרת חברתית משותפת לילדים ובני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים. ברשת מוחים עם ההאשטג "אל תגזרו לי את הכנפיים"

רעיית נשיא המדינה, הגברת נחמה ריבלין, נשאה הערב דברים בטקס ''מסדר הכנפיים'' של תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו". פברואר 2015. דוברות בית הנשיא,
"אל תגזרו לי את הכנפיים": מחאת הרשת של כנפיים של קרמבו/דוברות בית הנשיא

בימים האחרונים עשרות אלפי חניכים וחונכים חוששים מסגירת תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו". ביום חמישי האחרון פורסם לראשונה כי משרד האוצר עלול שלא לתקצב את המשך פעילות התנועה, בעקבות היעדר הסכמות שבמשרד. במשך שנים, משרד האוצר העביר לידי התנועה תמיכה כלכלית בגובה של כ-3.5 מיליון שקלים, אך בעקבות מחלוקות משפטיות, נראה שהתקציב נמצא בסכנה וייתכן כי כבר בשנה הבאה, תנועת "כנפיים של קרמבו", תסגור את שעריה. יתר הסיוע הכלכלי מגיע מתרומות ודמי הרשמה שעומדים על 400 שקלים, אולם דמי ההרשמה הללו אינם מצליחים לכסות את עלות פעילות התנועה. לשם כך התגייסו עשרות אנשים ברשתות החברתיות על מנת להציל את התנועה והחלו לפרסם פוסטים תחת ההאשטג #אלתגזרוליאתהכנפיים.

כ-6,500 חניכים ב-70 סניפים ברחבי המדינה פעילים בתנועה וישנם עוד כ-3,000 חניכים נוספים שנמצאים ברשימת המתנה ו-32 רשויות נוספות שהביעו עניין להצטרף ולפתוח סניף של התנועה. מלבד המפגשים השבועיים, התנועה אחראית על טיולים וקייטנות קיץ, כך שבמידה ולא יחודש התקציב, כל פעילויות התנועה למיניהן, יבוטלו. "לא צריך חשמל. אם תעקור לבי ממני, הוא יאיר את ישראל כולה, לא צריך חשמל. פעם בשבוע מטעינים לי אותו. פעם בשבוע, ביום שלישי", כתבה ליאל סלמן, רכזת חונכים לשעבר בכנפיים של קרמבו, בעמוד הפייסבוק שלה. לצידה התגייסו מאות אחרים, ביניהם שר חינוך, נפתלי בנט, על מנת לעורר מחאה. עוד נפתחה עצומה שהספיקה ב-24 השעות האחרונות לצבור מעל ל-32,000 חתימות.

תנועה הנוער כנפיים של קרמבו משלבת ילדים ונוער מהחינוך הכללי ומהחינוך המיוחד. התנועה חרטה על דגלה לייצר מסגרת חברתית משותפת לילדים ובני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים, ולסייע להם להשתלב בפעילויות ולהרגיש שווים. התנועה פועלת מתוך אמונה כי כל ילד, ללא קשר למצבו הגופנים ולצרכיו המיוחדים, יכול וזכאי להיות חלק מפעילות חברתית וליהנות ממנה. התנועה עושה זאת באמצעות הנגשה, התאמה ויצירתיות. עוד מדגישה התנועה את חשיבות הכבוד לשונה בחברה וסניפי התנועה ברחבי הארץ, פועלים מדי שבוע, אלפי ילדים ובני נוער מכל רבי החברה הישראלית ללא שום הבדל: יהודי, מוסלמים, נוצרים, בדואים, דרוזים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כעת בנימה אישית יותר: אני, עמית לגו, כותב הכתבה שאתם קוראים כרגע, התנדבתי בכנפיים של קרמבו במשך שלוש שנים. הגעתי לשם בהמלצת חבריי לכיתה ובכנות מוחלטת, חששתי מהפעילויות, מפגישת אנשים חדשים ויותר מהכל, להשתלב בעולם שלא ידעתי עליו דבר. ביומי הראשון זכיתי לראות במו עיניי את הקסם האישי של התנועה. עשרות ילדים ובני נוער בעלי צרכים מיוחדים נכנסו מחוייכים ובעלי אנרגיות לפעולה שארכה כשעתיים. במהלכה למדו החניכים על ערכים חברתיים באמצעות פעולות שהועברו בנושאים שעל סדר יומה של החברה הישראלית והחברה עצמה, לצד תרומה לקהילה, ערך חשוב שנמצא לנגד עיניי החברים והפעילים בתנועה. יתרה מכך, התנועה היוותה בשבילי בית חם ואוהב, מקום בו הרגשתי שייך למשך כמה שעות בשבוע, ואני יודע שעד היום היא מהווה דבר דומה עבור רבים אחרים. סגירת התנועה ללא ספק מהווה אבדה גדולה לי ולאנשים רבים. במילות שיר מורל הפתיחה של התנועה: "איפה הכנפיים שלכם בבקשה? הנה הכנפיים שלנו תודה". אל תגזרו לנו את הכנפיים.

מכנפיים של קרמבו נמסר: "'כנפיים של קרמבו' זקוקה לתקציב קבוע מהמדינה כדי לצמוח. אלפי ילדים נמצאים ברשימות המתנה. נושא הבטחת התקציב לתנועה נידון כעת על ידי השרים הרלוונטים. נתבקשנו להמתין לתשובה ולכן אנו לא מתראיינים ולא נוקטים בשום פעולה. אנחנו כאן כדי להישאר ולהמשיך לעשות טוב".

לחתימה על העצומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully