וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכניות של שיאומי נחשפות: הסמארטפונים הזולים ביותר וגם עם המצלמה הטובה ביותר

7.12.2018 / 7:41

שיאומי אחראית על הוזלת מחירי הסמארטפונים ואחרי שגרמה ליצרניות הוותיקות ללכת אחריה, נראה שזה לא הסוף. דיווח חדש חושף תוכנית של שיאומי להשיק סמארטפון שכולל חיישן צילום של 48 מגה פיקסל ובאמצעות בינה מלאכותית, היא עשויה להביא בשורה בצילום בתנאי תאורה חשוכים

צילום:אבי כהן עריכת וידאו: רן צימט

בשנים האחרונות המצלמות בסמארטפונים זכו לשדרוגים משמעותיים כמו תמיכה ברזולוציות 4K וצילום של 60 פריימים לשנייה, לצד צילומי הסטילס שהשתפרו גם הם. היום אנחנו רואים סמארטפונים עם לא פחות מארבעה חיישני צילום שמאפשרים צילום מזוויות שונות. רק בתחילת השנה, סמסונג וסוני, שתי ענקיות בעולם הצילום בסמארטפונים, חשפו חיישני צילום חדשים. בהיותם 48 מגה-פיקסל, החיישנים שברו את השיא הקודם, 41 מגה פיקסל, שנקבע על ידי נוקיה. ולמרות שהחיישנים יצאו כבר בתחילת השנה, נראה שהשילוב הראשון של החיישנים החדשים יהיו בסמארטפון חדש של שיאומי, שיצא במהלך ינואר שנה הבאה.

מנכ"ל שיאומי, לין בין, היה הראשון לחשוף את הטיזר למכשיר החדש ברשת החברתית הסינית Weibo. התמונה הציגה סמארטפון חדש מבית שיאומי בתצלום תקריב עם מערך צילום בעל חיישן 48 מגה-פיקסל. בשיאומי טרם חשפו את כמות החיישנים במערך הצילום החדש, אך כאמור, אישרו שהמכשיר עתיד להיחשף בתחילת שנה הבאה. עוד לין שיתף כי התנסה במכשיר כמה שבועות ומניסיונו, הוא "לא רע בכלל". ולמרות ששני החיישנים כוללים פיקסלים בגודל 0.8 מיקרון, הם משלבים אלגוריתם שיוכל לחבר ארבעה פיקסלים לכדי אחד על מנת לדמות פיקסלים בגודל 1.6 מיקרון. בכך הם יוכלו לשפר את רגישות האור בתמונה. לשם השוואה, לרוב מכשירי הדגל כיום יש פיקסלים בגודל 1.55 מיקרון.

סמארטפון 48 מגה פיקסל שיאומי. צילום מסך, צילום מסך
סמארטפון בעל מצלמת 48 מגה פיקסל משיאומי כבר בינואר הקרוב/צילום מסך, צילום מסך

בסופו של יום, לשיאומי יש מטרה ברורה: היא רוצה להמשיך לייצר סמארטפונים מצוינים, אך היא רוצה להשתפר בתחום הצילום. במכשירי הדגל האחרונים שלה זכינו לראות את החומרה העדכנית ביותר לצד ממשק נוח ומסך מצוין. המצלמה עם זאת, לא הייתה טובה במיוחד. עם שילוב החיישן החדש, שיאומי מקווה לחטוף את הכתר מהיצרניות האחרות, שללא ספק עקפו אותה בתחום הזה. נותר רק לקוות שהוספת מערך צילום שכזה לא תעלה את תג המחיר הנמוך, ותאפשר לשיאומי להישאר אטרקטיביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully