וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפסודיה בוהמית: השיר מהמאה הקודמת המואזן ביותר בכל שירותי המוזיקה

14.12.2018 / 7:24

היום כבר לא קונים דיסקים ואפליקציות הסטרימינג מספקות לנו מאגרי שמע שכוללים מיליוני שירים להאזנה מיידית. אחרי שהסרט "רפסודיה בוהמית" יצא לאקרנים, הפופולריות של קווין עלתה וכעת הלהקה זוכה לתואר "השיר מהמאה הקודמתהמואזן ביותר" בכל שירותי המוזיקה

טריילר הסרט "רפסודיה בוהמית"/פורום פילם

הז'אנרים המוזיקליים של המאה ה-20 מהדהדים עד היום בשירותי הזרמת המוזיקה ובמצעדים הבינלאומיים וכעת מלך חדש הוכתר בראש רשימת השירים הפופולרים ביותר של אותה תקופה. קבוצת המוזיקה של יוניברסל הודיעה השבוע כי השיר "רפסודיה בוהמית" של להקת קווין הפך לשיר הפופולרי ביותר מהמאה ה-20. השיר האייקוני מלהקת הרוק יצא ב-1975 ורק כעת עקף השירים שהיו לפניו ברשימה: Sweet Child O' Mine של להקת גאנז אנד רוזס ו-Smells Like Teen Spirit של להקת נירוונה. בשקלול הנתונים מכלל שירותי המוזיקה, ביניהם גם ספוטיפיי ויוטיוב, השיר רפסודיה בוהמית זכה למיליארד ו-600 מיליון השמעות ברחבי העולם.

הסרט רפסודיה בוהמית, המבוסס על סיפורו של פרדי מרקיורי, סולן להקת קווין, הוא ללא ספק אחד הסרטים הגדולים ביותר של השנה החולפת, ונראה גם הסיבה העיקרית לחזרתו של השיר למצעדי המוזיקה. הסרט הרוויח כ-600 מיליון דולרים בקופות מאז שחרורו ובשבוע שעבר הועמד לשני פרסי גלובוס הזהב. כתוצאה מכך, השיר הגיע למקום ה-45 ברשימת השירים החמים של בילבורד ולמקום ה-11 ברשימת השירים המושמעים ביותר בספוטיפיי בכל העולם. "אנחנו כל כך גאים לייצג את קווין ונרגשים לראות שהשיר עדיין מקנה השראה למעריצים ברחבי העולם לאחר יותר מארבעה עשורים", אמר מנכ"ל קבוצת המוזיקה של יוניברסל, סר לוסיאן גריינג'.

פרדי מרקורי מלהקת קווין. Dave Hogan, GettyImages
פרדי מרקיורי, סולן להקת קווין/GettyImages, Dave Hogan

רפסודיה בוהמית הוכתר גם לשיר הרוק הקלאסי הפופולרי ביותר בכל הזמנים. גיטריסט הלהקה, בריאן מיי, הגיב לחשיפה בהתרגשות: "אני כל כך שמח שהמוזיקה שלנו נשארה כל כך פופולרית". עוד סיפר מיי על הרגשות המעורבים שלו בנוגע לסרט החדש, "ראיתי אותו כבר מאות פעמים בחלקים וגם כשהתגבש לסרט, ועדיין הוא מרגש אותי. כן, אנחנו כחברי הלהקה עוד שם, אבל הסיפור הוא על פרדי וזו הייתה הכוונה שלנו מההתחלה". פרדי מרקיורי נפטר מאיידס בנובמבר 1991 כשהיה בן 45 בלבד. יחד עם יתר חברי הלהקה שלו, פרדי פרץ לעולם עם כמה שירים בלתי נשכחים כמו 'Don't Stop Me Now', 'Under Pressure', ועוד רבים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully