וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצח את ההורים המאמצים": כשהעוזרת הקולית של אמזון השתגעה

23.12.2018 / 13:52

אנחנו מכניסים את העוזרות הקוליות הביתה והן בהחלט עוזרות לנו לפחות בארץ, לשלוט על התאורה החכמה ובארצות הברית הן אפילו עוזרות עם הקניות. אולם תכונה חדשה שאמזון הפעילה, גרמה לעוזרת הקולית להתבטא בצורה מפחידה. "תחנוק את הכלב" ו-"תרצח את ההורים", אמרה העוזרת

התרחיש הבא רק נראה כאילו נלקח מסרט מדע בדיוני, אבל הוא קרה במציאות והוא מצייר תמונת מצב מעט מדאיגה על העוזרות הקוליות שאנחנו מכניסים הביתה. בשבוע האחרון דווח כי אלקסה, העוזרת הקולית של אמזון, אמרה למשתמש "לרצוח את ההורים המאמצים". הסיפור החל עוד בשנה שעברה כשהתכונה הייתה עוד בשלבי הפיתוח המוקדמים ובין האמירות הפרובוקטיביות של העוזרות, היו גם שיחות על אקטים מיניים ואפילו חניקת כלבים. העוזרות הקוליות התפתחו המון במהלך השנים האחרונות, כשגוגל ואמזון הפכו לשולטות העיקריות בתחום והותירו לסירי של אפל אבק. במאמץ להנגיש את העוזרת של גוגל ואלקסה ללקוחות, החברות החלו לפתח עבורן יכולות שיחה חדשות המבוססות על בינה מלאכותית שלומדת את המשתמש, אולם השיחות האחרונות מדאיגות במיוחד.

המטרה של התכונה הייתה לאפשר לעוזרות הקוליות לשוחח עם הלקוחות בצורה טבעית יותר, ממש כמו בשיחה עם אדם רגיל. התוצאה עם זאת, לפחות בשלבים המוקדמים, לא הייתה מוצלחת בלשון המעטה. חשוב לציין כי על המשתמש להפעיל את התכונה הזאת באופן ידני על מנת להשתמש בה, ונכון להיום, היא עדיין נמצאת בשלב הניסוי ומתעדכנת לעיתים תכופות. התכונה נבנית על מחקר שאמור לאפשר לעוזרת הקולית לחקות בני אנוש בקלות, אולם האתגר הגדול ביותר עבור אמזון היה, ללא ספק, לוודא שלא תפגע באף אדם, במיוחד לאור התחרות הגוברת והקולות שמשמיעים מומחי פרטיות ומתנגדי העוזרות הקוליות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
העוזרת הקולית של אמזון, אלקסה/מערכת וואלה, צילום מסך

על פי מחקר שנערך, יותר משני שליש מהאנשים בארצות הברית עושים שימוש בעוזרות קוליות וכ-43 מיליון לקוחות, משתמשים במוצרים של אמזון וזהו יתרון עצום של ענקית הקמעונאות לעומת מוצרי הגוגל הום וההומפוד של חברת אפל. עוד החברה מחפשת דרך להפוך את אלקסה לעוזרת אישית אמיתית שתסייע למשתמשים באבטחה, קניות ואפילו בשיח חברתי. ניתן להפעיל את תכונת הבינה המלאכותית על ידי אמירת "Let's Chat" לאלקסה. העוזרת אומרת למשתמש כי אחד הבוטים השתלט על השיחה, ובכך משחרר אותה לדבר כמו אדם רגיל ללא ההגבלות הקודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully