וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי החשמל עולים: כך תחסכו בחשבון החשמל שלכם

24.12.2018 / 9:16

התייקרות של מאות שקלים בשנה: בתחילת שנת 2019 מחירי החשמל צפויים לעלות ב-5.5 עד 7 אחוזים, התייקרות שתוביל להוצאה נוספת של מאות שקלים בשנה. לקראת ההתייקרות, הגיע הזמן שגם אתם תלמדו כיצד לחסוך בחשמל בבית, לחסוך כסף ולשמור על הסביבה

מחאת אפודים צהובים בתל אביב. ראובן קסטרו
מחאת האפודים לא התחילה לפתע. מחירי החשמל צפוים לעלות ואנחנו כאן כדי לעשות עבורכם סדר./ראובן קסטרו

מחירי החלב, הלחם, המים והחשמל: בשבועות האחרונים פקד את המשק גל התייקרויות מוצרים ולטענת החברות, העליות מגיעות בעקבות עלייה בגובה שכר המינימום שקידמו שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. אולם ההתייקרות שהטרידה בעיקר את אזרחי ישראל, היא התייקרות מחירי החשמל של בין 6 עד ל-8 אחוזים, שמגיעה בעקבות התייקרות עולמית של מחירי הדלקים. בתוך זמן קצר הודיעו חברות רבות במשק כמו חברת החשמל, אוסם וחברת המים, על גל התייקרויות שתפס את שר האוצר לא מוכן, במיוחד רגע לפני ששנת הבחירות מתחילה.

שר האוצר משה כחלון חתם על הוזלה של 2 אחוזים במחירי הפחם, מה שעשוי להוזיל לחברת החשמל את ייצור החשמל ב-200 מיליון שקלים. כתוצאה מכך, ההתייקרות תתמתן ותעמוד על בין 7 אחוזים לבית עם חיבור תלת - פאזי או 5.5 אחוזים לבית עם חיבור חד פאזי. לקראת ההתייקרות הצפויה בתחילת השנה, דורון אלטר, סמנכ"ל המכירות בקבוצת פל, אסף את הטיפים שיחסכו לכם מאות שקלים בחשבון החשמל.

הכל מתחיל בדירוג האנרגטי של מכשירי החשמל שאתם רוכשים

על מכשירי החשמל המוצעים למכירה בישראל מוטבעות שתי תוויות: תווית תקן, ותווית אנרגיה מטעם מכון התקנים ומשרד התשתיות. מטרתה של תווית האנרגיה שעל המכשיר היא לדרג את רמת צריכת האנרגיה שלו. כמו כן, לצידה ניתן למצוא נתונים דומים גם לגבי מדדי צריכת האנרגיה של המכשיר במדריך ובמפרט המצורפים אליו. דירוג האנרגיה המקובל נעשה באמצעות אותיות לועזיות, כאשר האות A מציינת חסכוני במיוחד ואילו האות G מציינת מכשיר "שותה חשמל". רכישת מוצרי חשמל בעלי דירוג A תאפשר לכם ליהנות ממכשירים חשמליים הצורכים פחות אנרגיה ומשתלמים יותר מבחינה כלכלית.

אישה קונה מכשירי חשמל. ShutterStock
כך תוכלו לחסוך בחשבון החשמל שלכם./ShutterStock

התאימו בין גודל החדר לעוצמת המזגן

כשרוכשים מזגן חדש, חשוב להגיע לחנות עם מידות מדויקות של החלל שהמזגן אמור לקרר, וזאת על מנת שהמוכר בחנות יתאים לכם את גודל המזגן הרצוי. רכישת מזגן קטן מדי לחלל יגרום לכך שהמזגן יפעל תמיד במלוא העוצמה אך לא יצליח לקרר את חלל הבית במידה הרצויה, ו"יזלול" הרבה חשמל.

רכשו מזגן אינוורטר

מזגני אינוורטר הם חסכוניים יותר מבחינת צריכת חשמל, יש הטוענים לעד 50 אחוז חיסכון. בטכנולוגיה זו בעצם המזגן מתאים את פעולתו לתנאים הסביבתיים ואינו פועל במלוא העוצמה כל הזמן כמו המזגנים הרגילים, אלא בעוצמה משתנה, בהתאם לתנאים הקיימים בחדר.מזגני אינוורטר הם חסכוניים יותר מבחינת צריכת חשמל, יש הטוענים לעד 50 אחוז חיסכון. בטכנולוגיה זו בעצם המזגן מתאים את פעולתו לתנאים הסביבתיים ואינו פועל במלוא העוצמה כל הזמן כמו המזגנים הרגילים, אלא בעוצמה משתנה, בהתאם לתנאים הקיימים בחדר.

מזגן מזגנים. ShutterStock
גם בחירת המזגן הנכון יכולה לסייע בהוזלת חשבון החשמל./ShutterStock

שמרו על טמפרטורה של 20 מעלות בחורף ו-25 מעלות בקיץ

הטמפרטורות הללו הזו מספיקות בכדי לשמור על טמפרטורה נעימה בבית. ההמלצה של חברת החשמל היא לכוון את המזגן בחורף לטמפרטורה שנעה בין 18-20 מעלות ולא יותר. כל מעלה נוספת מייקרת את עלות ההפעלה בכ5%. הדבר נכון גם כאשר מורידים את הטמפרטורה במעלה אחת מתחת ל- 25 מעלות בימי הקיץ.

איטום החלל וניקיון המסנן

חשוב לוודא שהחלל בו מופעל המזגן או אמצעי חימום/קירור אחר, יהיה סגור ומבודד, ושאין למשל חלונות פתוחים. בנוסף, חשוב לזכור שפילטרים סתומים גורמים למזגן להתאמץ יותר על מנת לחמם/לקרר את הבית וכן, לעלייה בצריכת החשמל. אם אתם רוצים שהמזגן שלכם לא יתאמץ ויצרוך חשמל מיותר, מומלץ לנקות את הפילטרים במזגן לפי הוראות היצרן.

היפרדו מנורות הליבון ועברו ללד

שימוש בנורות לד חוסך עד 80% מצריכת החשמל. בנוסף נורות אלו לרוב מחזיקות מעמד יותר זמן, ולכן תדירות החלפת הנורות תצטמצם. למרות שמחירה של הנורה החסכונית גבוה יותר, היא מחזירה את ההוצאה ומשתלמת יותר לאורך זמן.

נורות לד. ShutterStock
שימוש בנורות לד חוסך עד 80% מצריכת החשמל./ShutterStock

דוד חימום

התקינו טיימר ונקו את קולטי השמש פעם בשנה: את הדוד לחימום מים מפעילים סמוך לזמן השימוש, ורק בהתאם לכמות המים החמים הנדרשת, כדי לאפשר הפעלה נוחה ומחושבת של הדוד. על מנת להקל על התהליך מומלץ להזמין חשמלאי מורשה שיתקין קוצב זמן (טיימר) לדוד. בנוסף, חשוב לוודא שצינורות המים החמים מבודדים היטב, כדי לצמצם בריחת חום בדרך. אם דוד החימום הוא דוד שמש, כדאי לנקות את קולטי השמש לפחות פעם אחת בשנה, ולדאוג שלא יהיו מוצללים.

חסכו חשמל ומים עם מדיח הכלים שלכם

תכנית הדחה עם צריכת מים נמוכה דגמים שמשתמשים ב-8-10 ליטרים מים למחזור שטיפה מייצגים ממוצע טוב. תכניות דוגמת 'Half Load' מתאימות במיוחד לשטיפה של כלים מעטים וזו דרך מצוינת לחסוך אנרגיה וכסף.

מדיח כלים. ShutterStock
השתמשו בתוכניות הנכונות במדיח הכלים שלכם ותוכלו לחסוך גם בחשמל וגם במים./ShutterStock

תפסיקו לפתוח את התנור כשהאוכל מתבשל

יש לכבות תנורים ומכשירי בישול וחימום מזון 10 דקות לפני הזמן ולא לפתוח את הדלת לעיתים תכופות. כבו את התנור כ-10 דקות לפני תום הבישול או האפייה, מכיוון החום הקיים בתנור יעשה את העבודה, וישלים את פעולת הבישול. עוד הימנעו מפתיחה של דלת התנור משום שכ-10% מן החום שבפנים נפלט החוצה בעת הפתיחה.

חסכו בחשמל עם מכונת הכביסה

החיסכון בחשמל יכול להתחיל כבר בחנות בה רוכשים את המכשירים. כשמדובר במכונות הכביסה, כיום יש מכונות בשוק שיש להן רכיב של שקילה אלקטרונית של הכביסה והתאמת כמות הכביסה לתוכנית שבחרנו, מה שמגביר את החיסכון. בנוסף, כדאי להתאים את תוכנית הכביסה לצרכים. ככל שהתוכנית ארוכה יותר, כך תצרוך יותר אנרגיה. מומלץ גם להפעיל את מכונת הכביסה כשהתוף מלא בבגדים על פי יכולת הקיבול המומלצת על ידי היצרן. מכונה שאינה מלאה מבזבזת אנרגיה ומים.

כביסה. ShutterStock
אפשר לחסוך חשמל גם במכונת הכביסה./ShutterStock

לא חשבתם על זה: שני חיבורים למים במכונת הכביסה

יש לוודא כי קיימים במכונת הכביסה שלכם שני חיבורים למים. האחד למים קרים והשני למים חמים. אמצעי זה יאפשר ניצול מים חמים מדוד השמש מבלי שיהיה צורך לחמם אותם במכונה. מרבית האנרגיה לכביסה דרושה לחימום מים. לכן, יש לכוון את התרמוסטט לטמפרטורה מתאימה, ולא גבוהה מדי. בנוסף, כדאי לכבס בטמפרטורה נמוכה על ידי שימוש בחומרי כביסה המתאימים גם למים פושרים ולמכונת הכביסה שברשותכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully