וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו שוב תובע עיתונאי על סיפור לגיטימי": הרשת מתגייסת לעזרתו של בן כספית

24.12.2018 / 10:43

"עיתונאי מהשורה הראשונה", אמש (ראשון) הגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו, תביעה נגד העיתונאי בן כספית בגובה 200 אלף שקלים. בתגובה, הרשת סערה ואף נפתח עמוד גיוס המונים - עתידי, למקרה שכספית יפסיד בתביעה

גיוס המונים בן כספית. צילום מסך, צילום מסך
הרשת נרתמת לעזרת העיתונאי בן כספית בתביעה נגד נתניהו./צילום מסך, צילום מסך

אמש (ראשון) הגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו, תביעה נגד העיתונאי בן כספית בגובה 200 אלף שקלים, בגין דברים שכתב בטורו האחרון בעיתון "מעריב". בתגובה, הרשת סערה ורבים ביקרו את דרכו של נתניהו שמנהל מספר תביעות מול עיתונאים, בטענה ללשון הרע. "תביעת השתקה", נכתב בפייסבוק בתגובה לפוסט שפרסם כספית. הרשת התגייסה לעזרתו של כספית, וגולשים פתחו עמוד "גיוס המונים עתידי", מעין עצומה שאליה התגייסו 3,849 אנשים בהתחייבות לתמוך בבן כספית נגד "תביעת ההשתקה של נתניהו". "נתניהו מנסה לסתום את הפה של עיתונאי ביקורתי כלפיו. אנחנו עומדים עם בן כספית. התחייבו לתרום 50 שקלים בהנחה וכספית מפסיד במשפט מול ראש הממשלה", כתבו באתר.

זה אינו המאבק המשפטי הראשון שמנהלת משפחת נתניהו כלפי עיתונאים וגם לא הראשונה שמשפחת נתניהו מנהלת כלפי כספית. בשנה שעברה נאלץ כספית לשלם 50 אלף שקלים לשרה נתניהו, בגין כתבה שפרסם ב-2010. בתביעה שהוגשה אמש, ציינו עורכי הדין של נתניהו, כי "מזה תקופה ארוכה, מנהל הנתבע באמצעי תקשורת שונים, ובפרט בעיתון מעריב המשמש לו כפלטפורמה, מסע השמצות מכוון ומתוזמר היטב נגד ראש הממשלה, במסגרתו הוא מנצל כל הזדמנות שנקרית בדרכו להפיץ מסרים פוגעניים ביחס לראש הממשלה, ואינו מהסס להטיח בו האשמות קשות וחמורות". עוד בשישי האחרון צורף מכתב התראה שנשלח לכספית, מיד אחרי פרסום הכתבה. במכתב שעליו חתומים עורכי דינו של נתניהו, נטען כי נזקיו של ראש הממשלה "בגין הפרסום השקרי והפוגעני עומדים, בשלב זה, לצורך פשרה בלבד, על סך של 100 אלף שקלים". עוד דרשו כי העיתון יפרסם תיקון והתנצלות בולטת.

לא מדובר בקמפיין גיוס המונים אלא מעין עצומה, שנכון לכתיבת שורות אלו, 3,883 אנשים חתמו עליה בהתחייבות לתרום לכספית 50 שקלים במידה ויפסיד. העצומה - גיוס המונים עתידי, שותפה 1,119 פעמים ברחבי הרשתות החברתיות. "ביחד נכסה את הסכומים שכספית יפסיד, אם יפסיד, במשפט הלא הוגן והלא דמוקרטי הזה", כתבו. אמש הרשת סערה בעקבות התביעה ואף ראש הממשלה הגיב בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו וכתב: "ספויילר: בן כספית הכזבן, שרודף אותי ואת משפחתי כבר עשרות שנים, שוב ייאלץ לשלם", כתב. אל הפוסט הקצר שכתב, צירף תמונה של כתבה שנכתבה בהארץ לפני 17 שנים על כך שאורי כספית, אחיו של בן כספית, נעצר בחשד להונאה של מיליוני שקלים. דווקא נתניהו, שהעלה סרטון לדף הפייסבוק האישי שלו לפני 11 חודשים ובו ביקש "עזבו את בני משפחתי", בחר להציף כתבה שנכתבה לפני 17 שנים, הקשורה לאחיו של כספית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

למרות ההתגייסות המרשימה, כספית הגיב בדף הפייסבוק שלו וכתב: "לא צריך תרומות. הכל בסדר. התביעה הזו לא תגיע לבית המשפט. העניין המזעזע יותר, אולי אפילו מבהיל, היא העובדה שראש ממשלת ישראל, תחת סמל המנורה ודגל ישראל, מפרסם פוסטים מכפישים הקשורים לעניינים משפחתיים שאין לו בהם יד, רגל או הבנה כלשהי". בתגובה לפוסט, הגיבו מאות אנשים עם תגובות תמיכה: "אתה, יחד עם אמיצים נוספים, עומדים בחזית מול טירוף המערכות במדינה", כתב אחד הגולשים. "הטור שלך, בעיני הטוב בכל העיתונות, ככה כבר שנים", הגיב גולש נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully