וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכם וקשוח: בדקנו את האינסטינקט, השעון החכם של גרמין

27.12.2018 / 12:05

בשנים האחרונות מובילה גרמין בעולם שעוני הספורט ושנה האחרונה גם החלה להסתער על נישת שעוני הספורט החכמים והקשוחים עם ה"אינסטיקנט". למי שווה לשים 1,700 שקלים על הבחור הקשוח הזה? הזענו בשביל הסקירה הזו

שעון של גרמין. קינן כהן, צילום מסך
"גרמין מבקשת להתמקם במרכז השדה מבחינת המחיר, אבל לייצר לעצמה בידול ככלי מקצועי שהדגש בו הוא על עמידות ושרידות"./צילום מסך, קינן כהן

בואו נחתוך את זה כאן. פעם לא היה טוב יותר. היה פשוט יותר אבל לא בהכרח טוב יותר. סופרמרקט ישראלי ב-1988 היה לא רחוק ממרכול סובייטי, כן כולל "זיפ- משקה שובב", שבברית המועצות נקרא "משקה שובבסקי". אבל במקום אחד לפעמים נראה שהיה עדיף להישאר ב"פעם" - בפעילות הגופנית. עד לפני לא הרבה שנים כל מה שהיית צריך זה זוג נעלי ספורט, מכנסיים ורצוי חולצה. הכי טכנולוגי שהגענו היה שעון עם סטופר. היום אני רואה אנשים רצים עם יותר מכשור מאסטרונאוטים. חלקם עם רצועות חזה וחוטים, ונראים באופן כללי כאילו הם בדיוק סיימו ניתוח ונמלטו מחדר התאוששות.

אחת הזירות בהן העסק של אביזרים נלווים לספורט באמת תופס נפח הוא כל אביזרי השעונים החכמים לפעילות. החל מצמידים פשוטים בעלות של כמה עשרות שקלים עם פונקציות בסיסיות ועד מכשירים מהחברות המובילות במחירים של אלפי שקלים. עם ה"אינסטינקט", גרמין מבקשת להתמקם במרכז השדה מבחינת המחיר, אבל לייצר לעצמה בידול ככלי מקצועי שהדגש בו הוא על עמידות ושרידות.

הקופסה בה מגיע הגארמין אינסטינקט היא קוביה אפורה שלא מסגירה במבט ראשון את התכולה שלה. צריך להפוך אותה כדי לפגוש בשפע המלל שמציג את התכונות והיכולות שלו. בתוך הקופסה מדריך למשתמש, כבל טעינה וכמובן השעון.

קופסת שעון גרמין. קינן כהן, צילום מסך
"קוביה אפורה שלא מסגירה במבט ראשון את התכולה שלה"./צילום מסך, קינן כהן

מראה ועיצוב

טוב, אם אתם בקטע של מוצר הייטקי מלוטש, אתם במקום הלא נכון. ההופעה החיצונית מזכירה יותר את סדרת ה- G Shock של קסיו. אלו שרבבות מתגייסים מצטיידים בהם לפני הבקו"ם. הוא תכליתי, קשוח ונראה כמו מה שהוא - שעון לפעילות אתגרית.

הכפתורים מציעים משטח מחוספס שעוזר לתפעל אותם גם עם כפפות. אבל הייתי שמח למצוא אותם בגומחות ייעודיות שימנעו מהם להילחץ באקראי, מצד שני יש מצב נעילת מקשים אבל הוא דורש כניסה לתפריט הפעולות המהירות. התצוגה אולי לא עשירה בגרפיקה, אבל ניתן לקבוע תצורות שונות ומגוונות של תצוגת הנתונים. קלוריות, צעדים, דופק, גובה, אפילו שעת זריחה ושקיעה (שימושי מאוד למטיילים).

הגימור איכותי, לא שניסיתי, אבל לפחות מהתרשמות בעין, הזכוכית המחוסמת והטבעת החיצונית נראים כמו משהו שלא יתרגשו מנפילות וחבטות. אהבתי מאוד את הרצועה הרחבה שעוטפת היטב את פרק היד. אהבתי אפילו יותר שהיא מציעה אפשרות לסגירה רחבה שלה. כך שניתן לענוד את השעון גם על מעיל ולא צריך לנבור בין השרוול לכפפה כדי למצוא אותו. זה אמנם מונע קבלת מדדי דופק, אבל בהחלט פיצ'ר נחמד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הפעלה ראשונית

צימוד המכשיר פשוט ומאוד מהיר. בתוך שתי דקות הוא כבר מסונכרן עם היישום, כולל רישום למרכז העדכונים. משם אפשר גם לערוך התאמה של נתוני גובה, משקל וגיל כדי לקבוע יעדי פעילות ומעקב אחרי הישגים. בהגדרות ה-GPS ניתן לקבוע את סוג הפעילות הגופנית בה עוסקים. זה מאפשר לשעון לייצר מדדים רלוונטיים. סוגי הפעילות נעים בין ריצה, ריצת שבילים, שחיה בבריכה, שחיית חוץ, רכיבה על אופני כביש, שטח, ספינינג, טיפוס, סקי, סנובורד, קייאק, סאפ, חתירה, אימון כוח אפילו יוגה. בקיצור הבנתם לבד חוץ מקרלינג יש שם כל פעילות אפשרית.

אפליקציית גרמין. קינן כהן, צילום מסך
"בתוך שתי דקות הוא כבר מסונכרן עם היישום, כולל רישום למרכז העדכונים"./צילום מסך, קינן כהן

יוצאים לרוץ

במבחן הריצה עשיתי שימוש בשעון בשני מתארים שונים שסיפקו אפשרות להתרשמות מכמה מהפונקציות המרכזיות שלו. הראשונה הייתה יציאה לריצה רגילה במסלול המוכר כדי לבדוק את המדדים שהוא מספק לגבי תוואי הריצה המוכר והקבוע. השני הזדמן לי בנסיעת עבודה שהביאה אותי למרוקו, שם הוא נוסה בריצה באיזור לא מוכר, ואפשר ניסוי של השימוש ב-GPS המובנה של השעון על מנת לקבוע נקודת מוצא והנחייה בחזרה אליה.

בתוואי הקבוע שכולל ריצת שטח עם שינויי גובה משמעותיים הוא בהחלט סיפק נתונים מדוייקים, כולל כאלו שלא לקחתי בחשבון בעבר כמו הצגה של שינויי גובה ושיפועים. הנתונים המוצגים באופן קריא, בפונט גדול ובניגודיות מצוינת מאפשרים קריאה שלהם גם תוך כדי ריצה וגם באור שמש ישיר.
התפריט המהיר מציע גם אפשרות לשלוט בהזרמת המוזיקה באמצעות הכפתורים הפיזיים, וזה נוח מאוד כאשר עושים את זה תוך כדי תנועה.

בתוואי הריצה שכלל שטח חדש ולא מוכר, הפונקציה של ניווט בחזרה לנקודת המוצא יעילה מאוד ופשוטה לשימוש, אולם בהיעדר מפה, יש להסתמך רק על התוואי שמוצג במסך. כך שאם אתם עושים בו שימוש על גבי שבילים מסודרים זה יעבוד מעולה, אם מדובר בשטח פתוח, הוא דורש הרבה יותר תשומת לב למה שמוצג על המסך.

בשימוש הדי אינטנסיבי שלו בבדיקה, הן כשעון חכם והן בשימוש ב-GPS שהוא זללן סוללה די רציני הצליח הגרמין לשרוד ארבעה ימים בקלות ללא צורך בטעינה כאשר ביום החמישי הוא עדיין נותר עם שליש סוללה. כך שאם אתם יוצאים איתו לשטח, כל עוד תהיו מתונים בשימוש ברכיב ה-GPS, נושא האנרגיה לא אמור להיות בעיה של ממש.

שעון ספורט שטח של גרמין. קינן כהן, צילום מסך
"הוא כלי שעושה בדיוק מה שמצפים ממנו"./צילום מסך, קינן כהן

סיכום

גרמין אינסטינקט הוא מסוג המקרים בהם מוצר מסויים מגלה התאמה מדויקת לייעוד שלו. על פניו, דבר מצוין, אבל יש לו גם חסרונות. בשלב הראשון, בתור שעון חכם יום יומי, הוא רחוק מלהציע את השפע של הסדרות היוקרתיות של גארמין, או אפילו את הפיצ'רים של שעונים חכמים אחרים. יש התראת שיחות נכנסות, הודעות, עדכוני אינסטגרם, תזכורות לוח שנה, דוא"ל - אבל ללא תמיכה בעברית. בנוסף המראה שלו שנגזר מהתכלית שלו - שעון עמיד לשימוש אגרסיבי, הוא הכי רחוק מאלגנטיות וסגנון.

מצד שני, עבור מי שלא מחפש את המראה או השימושים הרגילים שמציע שעון חכם, אלא דווקא זקוק לכלי עמיד שלא צריך לחשוב פעמיים אם הוא נחבט או שצריך לשרוד בסביבת עבודה קשה ומתייחס להיבט השעון החכם והקישוריות שלו כבונוס - הוא כלי שעושה בדיוק מה שמצפים ממנו.

מחירו של הגרמין אינסטינקט עומד על 1,700 שקלים, כך שמראש הוא לא מיועד למי שמחפש שעון תקציב. יש כמובן יקרים ממנו בהיצע של גרמין ויש גם מתחרים במחירים דומים, אולם לא לאלו ולא לאלו המארז הקשיח שהוא מגיע בו. כך שההמלצה על האינסטינקט היא בהחלט חיובית, אבל אך ורק למי שתכונות העמידות והשרידות שלו הן תנאי סף ו"שוות" בסל השיקולים יותר מאשר מראה חיצוני ותכונות השעון החכם היותר יום יומיות.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמין
  • garmin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully