וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! מייל שנשלח לכאורה מנטפליקס עשוי לגנוב לכם את פרטי האשראי

28.12.2018 / 7:34

אפילו ועדת המסחר הפדרלית הוציאה התראה: משתמשי נטפליקס נוטים לקבל מיילים המבקשים לעדכן את פרטי האשראי ובכלל מדובר בהונאה מתוחכמת שגונבת מכם את פרטי האשראי. כל מה שאתם צריכים לדעת על ההונאה ואיך לא ליפול בה

נטפליקס אפליקציה לוגו. AP, AP
הונאת פישינג חדשה גונבת ממשתמשים תמימים פרטי תשלום וסיסמאות לנטפליקס./AP, AP

קיבלתם לאחרונה מייל מנטפליקס? היזהרו, ייתכן שמדובר בהונאת פישינג מתוחכמת שתגנוב לכם את פרטי התשלום. בכל חודש אנו עדים להונאה חדשה שרצה ברשתות החברתיות או באפליקציות המסרים וכעת נראה שגם דרך שירותי המייל. רק בשבוע שעבר דיווחנו על תכתובות אימייל זדוניות שכביכול הגיעו מחברת השידורים הישראלית Yes, אך בפועל מפנות לאתר מזויף המבקש ממשתמשים תמימים להזין את כרטיס האשראי שלהם. באוגוסט האחרון שופרסל הייתה על הכוונת כשהונאה שרצה בווטסאפ טענה כי החברה מציעה קופונים בסך 900 שקלים בלחיצה על לינק זדוני.

זו אינה הפעם הראשונה שמנויי נטפליקס סובלים ממתקפת פישינג, ולכן ועדת המסחר הפדרלית בארצות הברית מיהרה להזהיר על ההונאה החדשה. "החשבון שלך נמצא בשהייה עקב תקלה בפרטי התשלום שלך", כתבו התוקפים במייל שנראה זהה לאלו שחברת הסטרימינג נוטה לשלוח. המייל אז מבקש מהמשתמשים התמימים ללחוץ על הכפתור לעדכון פרטי התשלום והם מועברים לאתר מזויף שהכינו במיוחד. במקרים קיצוניים, משתמשים אף דיווחו כי לינקים מהסוג הובילו אותם להוריד תוכנה זדונית שנעלה אותם מחוץ למחשב. נטפליקס אמרה בתגובה כי לעולם לא תבקש ממשתמשים לשלוח לה פרטיים אישיים, לרבות תעודת זהות, כרטיס אשראי וסיסמאות, באמצעות תכתובות אימייל.

לאחר סיפור דומה שקרה בסוף השנה שעברה, נטפליקס אמרה לאתר Mashable: "אנחנו לוקחים את הביטחון של חשבונות המנויים שלנו ברצינות, ונטפליקס מפעילה מספר גדול של אמצעים לזיהוי הונאות ופעילות חריגה אצל משתמשים". מן הצפוי, פרטי התשלום לא יעברו לידי החברה, אלא לידי עברייני הרשת שאחראים על האתר במטרה לגנוב כסף מלקוחות תמימים, או גרוע מכך, למכור את פרטי האשראי ברשת. נטפליקס מציעה לבדוק היטב את ההודעות הנשלחות אליכם אחר סימנים שמדובר בהונאה. כך למשל, במידה והמייל לא כולל את שמכם או מכיל שגיאות כתיב, ככל הנראה מדובר בהונאת פישינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully