וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנה: נפרדים מהסמארטפונים "הרגילים" ועוברים לסמארטפונים המתקפלים

28.12.2018 / 11:54

הגיע הזמן להודות באמת: זו הייתה שנה משעממת בעולם הסמארטפונים והחדשנות נעלמה לגמרי. הסוללה עדיין מחזיקה יום אחד בלבד והעיצוב נותר זהה. אלא שבזכות סמסונג וחברה אמריקאית נוספת, ייתכן ובשנת 2019 הכל הולך להשתנות

סמסונג סמארטפון מתקפל. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
הסמארטפון המתקפל - כמה שנים חיכינו לו./מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

זו הייתה אחת מהשנים המשעממות ביותר בעולם הסמארטפונים. זכינו לראות סמארטפונים "טובים יותר". הם הגיעו עם מסכים טובים יותר, מצלמות טובות יותר ומעבדים טובים יותר. גם סמסונג ואפל בפרט, הציגו שדרוגים משעממים ותהיתי לא פעם לאן נעלמה החדשנות. נכון, אז הסמארטפונים שלנו חזקים מאי פעם והמצלמה שלהם רק משתפרת, אבל איפה החדשנות של סטיב ג'ובס? לשמחתי, לקראת סוף השנה הגיחה חברה אמריקאית שהותירה בי קצת אופטימיות לקראת השנה האזרחית החדשה. משנת "הסמארטפונים עם מסכים נטולי שוליים כמעט לחלוטין", החברה האמריקאית הפכה את שנת 2018 לשנה של הסמארטפונים המתקפלים. ראינו השנה שני דגמים ראשונים, של החברה האמריקאית Royole ושל סמסונג שסוף סוף הציגו חידוש מעניין בעולם הטכנולוגיה.

התקשורת וההמון זלזל בסטיב ג'ובס כשהציג את האייפון הראשון ותהו מה פשר "האייפוד המגודל" וטענו כי מדובר בכישלון. לימים האייפון הפך להצלחה מסחררת, אולם בתקשורת שכחו את הביקורות על האייפון והמשיכו לזלזל גם באייפד הראשון. אז טענו כי מדובר באייפון מגודל שלימים, הפך לאחד מהמוצרים הנמכרים ביותר של אפל והטאבלט הנמכר ביותר בעולם. אלא שמאז שסטיב ג'ובס הלך לעולמו, נראה שהחדשנות הלכה גם איתו. מאז זכינו רק לסמארטפונים טובים יותר. מלבד הסמארטפונים המתקפלים, זכינו לראות השנה את ה-Meizu 16th, הסמארטפון הראשון בישראל עם קורא טביעות אצבע בתוך המסך וה-Mate 20 Pro שהגיע אחריו. אולם זו עדיין לא הייתה החדשנות שחיכינו לה כל כך הרבה זמן.

Samsung Galaxy A8s גלקסי איי 8 אס. צילום מסך, צילום מסך
זה בין היתר מה שמצפה לנו במהלך השנה קרובה./צילום מסך, צילום מסך

מהתוכניות של גוגל וסמסונג ניתן להבין מה מצפה לנו במהלך השנה הקרובה: הסמארטפון המתקפל וסמארטפונים נטולי שוליים לחלוטין, כשהמצלמה תהיה ממוקמת בפינה של המסך. סמסונג כבר הכריזה על מכשיר דומה שימכר רק בסין ובמהלך כנס המפתחים חשפה את גרסת האנדרואיד שתומכת בעיצוב המשונה. אלא שהסמאטפונים המתקפלים הם המעניינים ביותר ואולי יהיו אלו שיציגו סוף סוף את החדשנות שאנחנו כל כך כמהים אליה.

לצד הסמארטפון הביזארי של סמסונג, החברה הכריזה השנה על סמארטפון מתקפל ולא חשפה פרטים רבים מלבד קיומו ועצם העבודה שהיא עובדת עליו ותמונות ראשונות שאותן חשפה במהלך כנס המפתחים של החברה שקיימה בסן פרנסיסקו. ברשת כבר דלפו פרטים רבים כמו מחירו שיהיה 1,750 דולרים לפני מע"מ מקומי, כלומר לפחות 7,000 שקלים בישראל באם יושק בישראל. בעבר נטען כי הסמארטפון יושק באופן רשמי במהלך כנס הסלולר שבברצלונה, אולם כעת דווח כי בכלל יושק בסן פרנסיסקו, ב-20 לפברואר ולצידו סמסונג תכריז גם על הגלקסי S10.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כרגע מדובר בסמארטפון די מוגשם שלא באמת מציג יכולות חדשניות מלבד המסך המתקפל, אבל במהלך השנים הקרובות סמסונג ו-LG יפתח את המסכים הגמישים וכך יוכלו לייצר מסכים דקים בהרבה וכתוצאה מכך, גם יותר קומפקטיים. אז האם מתקרב היום שכשנרצה טאבלט פשוט נפתח את הסמארטפון לשניים? אני מאוד מקווה ואין ספק שבמהלך שנת 2019 אנחנו צפויים לראות לא מעט חברות כמו וואווי ואולי גם שיאומי שיציגו סמארטפונים מתקפלים. כבר לא מדובר במכשירי קונספט שראינו לפני שנים רבות, אלא במכשירים שיגיעו בסופו של דבר ליצור המוני.

כעת נשאלת השאלה האם אנחנו באמת מצפים לסמארטפונים המתקפלים בגלל החדשנות שהם מביאים עימם והם יציגו יכולות מתקדמות, או שמה אנחנו מצפים לסמארטפון המתקפל בגלל שנמאס לנו מהחוסר חדשנות בעולם הסמארטפונים ואולי בסוף יתברר כי המכשירים המתקפלים הם בכלל לא שימושיים כמו שאנחנו חושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully