וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק נראה יקר: ככה קונים מחשב איכותי במחיר מצחיק

וואלה! NEWS בשיתוף וואלה! שופס, בשיתוף וואלה! שופס

3.1.2019 / 7:15

ניהול עסק, לימודים סטודנטיאליים, גיימינג או בידור ופנאי - מחשבים ניידים הם חלק בלתי נפרד מחיינו. לפני שאתם משתדרגים למחשב נייד חדש, קבלו כמה פרמטרים שיעזרו לכם לקבל טכנולוגיה ואיכות מצוינת במחיר אטרקטיבי והכירו את "המחשב המחודש"

זוג עושה שופינג אונליין. ShutterStock
מחשבים ניידים מוחלפים מדי שלוש עד חמש שנים, כך שהאפשרות לפטופ טוב יחסית בזול היא רווח כפול/ShutterStock

מחשבים ניידים הפכו חלק בלתי נפרד מכל בית ועסק. הם מאפשרים לנו לגלוש או לעבוד בכל מקום ובכל זמן ולנוחות הזו אין תחליף. למחשב נייד יש יכולות שמעניקות לו יתרונות על פני סמארטפון והיכולת לשאת אותו איתנו, הופכות אותו לכלי האולטימטיבי לניהול עסק, לימודים סטודנטיאליים, גיימינג או בידור ופנאי.

כמו כל מוצר, גם מחירי המחשבים תלויים בעוצמת המעבד, הזיכרון הפנימי, נפח הכונן הקשיח, יכולות כרטיס המסך והמותג אותו רכשתם. אולם אם יודעים לשים לב לכמה פרמטרים, אפשר למצוא לפטופים איכותיים בלי לשלם ביוקר ולקבל מחשב טוב וחזק שילווה אותנו.

בדרך כלל מחשבים ניידים מוחלפים מדי שלוש עד חמש שנים, כך שהאפשרות לפטופ טוב יחסית בזול היא רווח כפול - מכשיר מצוין במחיר משתלם. אז איך קונים מחשב נייד מבלי לשלם ביוקר ונהנים מאחריות ומפרט טכני ברמה גבוהה? כך תעשו זאת נכון:

לקנות מחשב מחודש

מעטים מכירים את הדרך היעילה, המעולה והחסכונית הזאת להשתדרג במחשב נייד מצוין במחיר נמוך במיוחד. מחשב מחודש (יש הקוראים לו מוחדש) הוא מחשב נייד שהוחזר לחברה שייצרה אותו (או שיווקה אותו בארץ) מסיבות שונות - לפטופ מתצוגה, לפטופ מחברה שיש לה עודפי מלאי, פגם קוסמטי קל ועוד - ומכיוון שאינו יכול להימכר כחדש הוא נמכר במחיר נמוך יותר.

מדובר למעשה במחשב נייד שעבר בדיקות מקיפות שבודקות את תפקודו ותקינותו, ומשקיבל אישור להימכר כמחשב מחודש מדובר במחשב חדש לכל דבר במחיר אטרקטיבי. אתם תקבלו מחשב נקי, לרוב של מותג מוכר, בדגם הרצוי לכם ובמחיר מצוין.

אגב, לא רק חנויות מחשבים ומעבדות מציעות מחשבים שכאלה, וכיום ניתן למצוא ברשת מחשבים ניידים מחודשים בעלי נתונים מצוינים ובמחירים אטרקטיביים. לא מעט מחשבים מחודשים מגיעים עם אחריות, כך שיש לכך יתרון אם תצטרכו להתמודד בעתיד עם תקלה או בעיה במחשב.

מרבית המחשבים המחודשים הם מתוצרת מותגים גדולים ומוכרים וישנם מקרים בהם אף ניתן ניתן לשדרג מחשב מחודש על ידי הוספת רכיבים או חומרה בהתאם לצרכים שלכם, כדי לשפר את רמת הביצועים. וכן, קניית מחשב מחודש היא גם קנייה "ירוקה" ששומרת על הסביבה.

לפטופ מחודש הוא עסקה נהדרת שמעניקה טכנולוגיה חדשה בלי לחרוג מהתקציב או להיגרר להוצאות מיותרות - בין אם מדובר בלפטופ לשימוש ביתי ובין אם אתם עסק שרוצה לרשת מחדש את משרדיו.

קניית מכונית אונליין. ShutterStock
מרבית המחשבים המחודשים הם מתוצרת מותגים גדולים ומוכרים/ShutterStock

לא חייבים לקנות מותג

אין ספק שחברות המחשבים הגדולות צברו את המוניטין שלהן בזכות המוצרים הטכנולוגיים החדשניים והמצוינים שלהן, אבל אם בודקים דגם של לפטופ לגופו ומבינים כי המפרט הטכני שלו טוב והביקורות שהוא מקבל מגולשים ברשת וממומחי טק הן גבוהות, אז שם המותג פחות חשוב. אגב, יש מותגים שפחות מוכרים בישראל אבל בחו"ל הם נחשבים והמחשבים שלהם עקב כך זולים יותר בשוק המקומי שלנו. טושיבה, Dell, אפל ויצרניות מחשבים גדולות אחרות מספקות מוצרים איכותיים, אבל אתם משלמים גם על הסמל והשם ואפשר לחסוך זאת כשמדובר במפרט זהה ויכולות גבוהות שמספקת יצרנית מחשבים פחות גדולה.

להתאים את היכולות לצרכים

המפרט הטכני של המחשב הוא הפרמטר החשוב ביותר כי הוא מספק לנו מידע על האיכויות השונות של הלפטופ והביצועים שאפשר להפיק ממנו. כולנו היינו שמחים ללפטופ שכולל מסך מגע גדול, נפח זיכרון עצום, מעבד חזק, כונן קשיח עם יכולת אחסון בלתי נגמרת וסוללה עוצמתית. אפשר למצוא כאלה מחשבים ובתנאי שאתם מוכנים לשלם מחיר גבוה מאוד. אבל אין טעם לשלם כסף רב על לפטופ אם ממילא לא נשתמש במרבית היכולות שלו ונרצה להחליפו בעוד שלוש-ארבע שנים כדי להתחדש.

לכן רצוי מאוד להגדיר מראש מהו השימוש שתעשו במחשב ולחפש את הלפטופ המתאים, כדי לשלם עבור מה שאתם צריכים. לדוגמה, לפטופ שמיועד רק לגלישה באינטרנט וצפייה בסדרות וסרטים חייב מסך איכותי, אך לא מחייב נפח זיכרון גדול מאוד, ואילו מחשב לגיימינג חייב נפח זיכרון (RAM) ומעבד חזק, אך לא מחייב כונן קשיח עוצמתי.

ככל שתגדירו באופן מדויק יותר למה הלפטופ ישמש אתכם בעיקר הזמן, כך תוכלו להתמקד במפרט הנכון ולקנות מחשב שמתאים לצרכים במחיר נגיש יותר.

וואלה! NEWS בשיתוף וואלה! שופס, בשיתוף וואלה! שופס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully