וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכני או מיותר? נטפליקס חושפת כיצד צילמה את הפרק החדש של מראה שחורה

4.1.2019 / 7:15

אחרי ציפיה רבה, חברת נטפליקס שחררה את הפרק האינטראקטיבי הראשון של מראה שחורה. התגובות ברשת חלוקות: כאלו שטוענים שמדובר במהפכה וכאלו שדווקא התאכזבו. טוד ילין, סמנכ"ל מוצר בנטפליקס חשף פרטים על צילום הפרק של האינטראקטיבי של מראה שחורה

בתחילת השבוע שחררה נטפליקס את הפרק החדש בסדרת מראה שחורה, אלא שהפעם בחרה לעשות אותו בצורה שונה לחלוטין מבעבר. מלבד היותו באורך 90 דקות לפחות ולכן מוגדר בעיניי החברה כסרט, הוא מכיל מימד חדש של אינטרקציה עם הצופה. בפעם הראשונה בתולדות עולם התוכן הבוגר של נטפליקס, הסרט החדש של מראה שחורה, בנדרסנאץ', מאפשר לצופה לבחור את מהלך האירועים בעצמו מאשר להכתיב לו מה יראה על פי תסריט מובנה מראש. 35 ימים נדרשו לצילום המלא של הסרט, ובהתחשב בלוח זמנים סטנדרטי של סדרת טלוויזיה, מדובר בלא מעט זמן. למען האמת, תוכלו להרכיב את הסיפור של בנדרסנאץ' מחדש לחלוטין במעל לטריליון דרכים שונות.

"חלק מההתלהבות שבלעבוד בנטפליקס היא להמציא מחדש בכל פעם את הטלוויזיה האינטרנטית", אמר טוד ילין, סגן נשיא בחברה. "לכן אחד הדברים שהתחלנו לדבר עליו הרבה הוא תוכן אינטרקטיבי. ואז חשבנו - למה שלא נכתוב סיפור על טכנולוגיה חדשה ומעניינת ונשתמש בטכנולוגיה חדשה ומעניינת על מנת להציג אותו. מראה שחורה זו התוכנית המושלמת עבור סיפורים אינטרקטיביים". יוצר הסדרה, צ'ארלי ברוקר, היה בטוח שיצירת הסרט יהיה דבר פשוט למדי, אלא כשהתחיל את גרף הזרימה של העלילה, אפקט הפרפר נכנס לפעולה והפך את הסיפור למסובך יותר ויותר. באפקט הפרפר, אם נשנה דבר אחד בציר זמן כלשהו, הוא ישנה גם את כל מה שיבוא אחריו בהתאם, ומן הצפוי שביצירת תוכן אינטרקטיבי, אותו אפקט יבוא לידי ביטוי.

מראה שחורה בנדרסנאץ'. נטפליקס,
דרך חדשה לצרוך תוכן בנטפליקס בפרט ובטלוויזיה בכלל. מראה שחורה בנדרסנאץ'/נטפליקס

כמובן שבעת יצירת סיפור שעתיר באפשרויות ובהזדמנויות, התסריט נהפך לארוך יותר ומורכב יותר. חלק מהסצנות בסרט שוחזרו מספר פעמים אך עם הרכביות שונה בהתאם לבחירות המשתמש. אבל התוכן אינו הדבר המלהיב ביותר בסרט, אלא ההוכחה שיש עוד לא מעט שניתן לשנות באיך שאנו צורכים תוכן. הגענו לנקודת זמן, בה הטכנולוגיה שברשותנו יכולה לאפשר לנו לבנות מימד חדש של תוכן בו אנחנו נהיה אחראים למתרחש על מסך הטלוויזיה, וזו גם דרך נוספת של המשתמש "להישאב" פנימה לסיפור ולהרגיש מחובר יותר למה שקורה. נטפליקס שינתה את הדרך שבה אנו צופים בטלוויזיה כשרק התחילה. שנים לאחר מכן, היא ממשיכה למצוא למצוא דרכים להמציא את עולם התוכן שאנו צורכים מחדש באמצעות טכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully