וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי ווטסאפ היזהרו! לינק זדוני מופץ ועלול להרוס לכם את הסמארטפון

6.1.2019 / 0:24

הפלטפורמה להודעות הגדולה בעולם משמשת להודעות מיידיות ובמקביל משמשת גם לא מעט האקרים שמנסים להפיץ קישורים זדוניים. כעת מדובר בהודעה חדשה, מעט מפחידה, ואליה מצורף קישור. אם תעקבו אחרי ההוראות, אתם עלולים להרוס לעצמכם את הסמארטפון

ווטסאפ לוגו. AP, AP
לינק זדוני מופץ בווטסאפ ועלול להרוס לכם את הסמארטפון./AP, AP

אם השתמשתם בווטסאפ בשלוש השנים האחרונות, כנראה כבר שמעתם על ווטסאפ גולד - גרסה משודרגת של שירות המסרים בו תוכלו ליהנות מאפשרויות שלא תקבלו בגרסה הרגילה של האפליקציה. אלא שעוד אז ב-2016, בשיא תקופת ההפצה של אותה גרסה לכאורה משודרגת של ווטסאפ, ברחבי העולם דיווחו שמדובר בהונאת ענק המובילה לאתרים המלאים בתוכנות זדוניות שמטרתן לגנוב את המידע האישי שלכם. כמעט שלוש שנים לאחר מכן, ההונאה ממשיכה והפעם נראה שמדובר בגל גדול ורציני יותר. הלינק לאתר הזדוני מופץ כהודעת ווטסאפ שבעת לחיצה עליו, תילקחו כאמור, לאתר המלא בתוכנות זדוניות. על פי התיאור, "ווטסאפ גולד" מאפשר למשתמשים לשלוח מעל ל-100 תמונות בפעם אחת ולמחוק הודעות שעות לאחר שנשלחו.

במקביל ללינק הזדוני, מופצת גם הודעת אזהרה בקרב המשתמשים בעולם בה מזהירים כי סרטון הנשלח לאנשים בווטסאפ עלול לסייע לפורצים לגשת למידע האישי במכשיר הנייד שלכם. בעוד שההודעה על הסרטון היא הונאה בפני עצמה, הסיכון לקבל הודעה המכילה לינק לווטסאפ גולד הוא אמיתי לחלוטין. בהודעה הזדונית נכתב: "אם אתה מכיר מישהו המשתמש בווטסאפ, אנא העבר לו את זה. קולגה ממחלקת אבטחת המידע אצלי שיתף כי מחר ווטסאפ עתידה לשתף למשתמשים שלה סרטון בשם מרטינלי והוא ייעץ לי לא להפעיל אותו בשום אופן. הסרטון פורץ למכשיר הנייד שלכם ושום דבר לא יתקן את זה. הפיצו את השמועה".

התכתבות ווטסאפ באמצעות סמארטפון. ShutterStock
בדקו בקפידה את הלינקים הנשלחים אליכם וודאו שנשלחו ממקור אמין./ShutterStock

במידה וקיבלתם את ההודעה, מחקו אותה באופן מיידי ואל תפיצו אותה הלאה, שכן אותו סרטון זדוני אינו קיים. הניסוח של ההודעה מסתובב ברשת כבר מעל לשנה כשווטסאפ גולד מסתובב ברשת כבר מעל לשנתיים. עם זאת, דיווחים אחרונים אומרים כי ההונאה צפה שנית וההודעה משותפת עם לינק לאתר מחודש. הרוגלה המותקנת כתוצאה מלחיצה על הלינק היא הרסנית ולעיתים בלתי הפיכה ללא איפוס כולל של המכשיר. עוד הרוגלה מסוגלת לגנוב מידע אישי מהמכשיר הנייד שלכם. ההזמנה להשתמש בשירות כוללת הצהרות שווא בהן התרברבויות כי סלבריטאים משתמשים בשירות וכי מדובר בשירות פרימיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully