וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא היה לנו סיכוי: שיחקנו נגד הרובוט פינג פונג הראשון בעולם

10.1.2019 / 7:00

הוא הוצג לפני שנה וכבר הספיק להיכנס לספר השיאים של גינס. הרובוט פינגפונג הראשון, הוצג בלאס וגאס שבמהלכה הצלחנו לשחק נגד הרובוט ואפילו כמעט לנצח אותו. אם תהיתם כמה הוא עולה, תצטערו לשמוע שהחברה פשוט לא מוכרת אותו ופיתחה אותו רק כדי להדגים את היכולות

צילום מסך

זוכה רשמי בספר השיאים של גינס: חברת האלקטרוניקה היפנית Omron פיתחה את הרובוט ללימוד טניס שולחן הראשון בעולם. הרובוט נקרא FORPHEUS ומדובר בראשי תיבות של המילים: "טכנולוגיה עתידים של אומרון לבדיקות אפשרות לאוטומציה הרמונית". זהו אחד מהרובוטים המעניינים והמגניבים שראינו בתערוכה. הרובוט נראה כמו מדוזה מרחפת ומצויד במערך חיישנים הכולל חמש מצלמות והוא עוקב במקביל אחרי הכדור וגם אחרי השחקן מולו הוא מתמודד. הרובוט מסוגל להגיב במהירות לכל מהלך ולמדוד את יכולות השחקן האנושי. אם הרובוט ירצה, הוא יוכל לנצח כמעט כל שחקן טניס שולחן, אולם בחברה מסבירים כי הרובוט נועד בעיקר כדי לאימון השחקנים ולא כדי לנצח אותם.

הרחבה שסביב הרובוט הייתה מלאה בסקרנים ואנשים שהגיעו כדי לחזות בפיתוח המרשים שנכון לעכשיו לא נמכר כלל. לשמחתנו, ניתנה לנו ההזדמנות לשחק מול הרובוט ולבדוק האם מדובר בחוויה מאיישת שכן קשה לנצח את הרובוט. המשחק מתחיל בכך שהרובוט פותח את המשחק עם החבטה הראשונה והמטרה שלו כאמור היא לא לנצח את השחקן האנושי, אלא לאמן אותו. חיישני הצילום הממוקמים בחלקו העליון של הרובוט מנטרים את תנועות השחקן ולפי זה מתאימות את עוצמת המכה, זווית החבטה ומנסות להבין את רמת השחקן כדי להיות מעליו ברמה וכך לאמן אותו באמת.

רובוט פינגפונג. מייקי לוי, צילום מסך
אם הוא רוצה, הוא מסוגל לנצח כמעט כל אחד./צילום מסך, מייקי לוי

זו הרגשה מעט מוזרה לשחק מול רובוט, אולם שחקני הטניס שולחן בוודאי מכירים את זה שכדי להתאמן הם פשוט מקפלים את השולחן לחצי ומתחילים להכות. כאן הרובוט מספק חווית משחק אמיתית, כאילו עומד מולי שחקן מקצועי שגם מזהה את הרמה שלי ולפיכך מתאים את החבטות. הרובוט העל אחוזי פגיעה מאוד גבוהים ובמהלך המשחק הוא גם עודד אותי. אולם יש לו לא מעט פעמים שהוא פשוט ויתר לי ונתן לי לנצח אותו. כמה דקות משחק הספיקו עד שהתחלתי להזיע. לא בכדי הרובוט זכה בשיא גינס ומדובר בפיתוח מרשים שמשלב לא מעט טכנולוגיות כמו זרועות רובוטיות, בינה מלאכותית ובסוף המשחק אף מספק סטטיסטיקה ומעריך את רמת הביצועים שלכם בהשוואה לשחקן מקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully