וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תופרים לו תיק": הגולשים תומכים בהצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו

10.1.2019 / 5:10

ראש הממשלה הצהיר ביום שני האחרון כי במהלך חקירותיו הוא דרש להתעמת עם עדי המדינה וסורב. מאז, הרשתות החברתיות געשו בשיח פוליטי ומבדיקה של חברת Vigo, כ-54 אחוזים מהגולשים תומכים בגרסתו, 22 אחוזים קוראים להעמדתו לדין ו-11 אחוזים מכנים את נתניהו שקרן

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת, 7 בינואר. צילום מסך
ראש הממשלה, בנימין נתניהו/צילום מסך

בעוד מספר חודשים, תושבי המדינה יצאו להצביע לראשות הממשלה והשיח ברשתות החברתיות הולך ומחריף מיום ליום. ביום שני האחרון, בנימין נתניהו, ראש הממשלה הנוכחי חשף כי במהלך חקירותיו הוא דרש להתעמת עם עדי המדינה וסורב. בנוסף לכך, הוא דרש לקיים איתם עימות בשידור חי. בהצהרה שהעביר בשידור חי ממעונו בירושלים, שאותה כינה "דרמטית" ושאליה לא הותרה כניסת עיתונאים, הסביר נתניהו: "רציתי להסתכל להם בעיניים ולהטיח בהם את האמת. דרשתי עימות פעם אחת - וסורבתי. דרשתי עימות פעם שנייה - ושוב סורבתי". מן הצפוי, ברשתות החברתיות מיהרו להגיב להצהרה הדרמטית של נתניהו כש-54 אחוז מהגולשים תומכים בגרסתו כפי שהוצגה לתקשורת.

מבדיקה של חברת Vigo מקבוצה "יפעת", המנתחת את השיח ברשתות החברתיות, ממצאי הבדיקה מגלים עוד כי 23 אחוזים מבין תומכי ראש הממשלה מאשימים את המשטרה בכך שהפלילו את נתניהו. הכרזתו של ראש הממשלה עוררה דיונים סוערים ברשת וסחפה עימה גולשים רבים. מהבדיקה שנערכה עולה כי נרשמו 30,000 שיחות. כך לדוגמא, הדחת לבני מהמחנה הציוני רשמה 10,000 שיחות ברשת. כאמור, הנתונים מגלים כי 54 אחוזים מהגולשים מביעים תמיכה בראש הממשלה, לעומת 38 אחוזים שהביעו התנגדות אליו ולגרסתו. 8 אחוזים מהגולשים נותרו ללא דעה.

מתוך השיח החיובי סביב ראש הממשלה ועמדותיו, נראה ש-31 אחוזים מאשימים את השמאל בהתנכלות לראש הממשלה. מבין מתנגדי ראש הממשלה, 22 אחוזים קוראים להעמדתו לדין, ו-11 אחוזים מכנים את ראש הממשלה שקרן. 8 אחוזים מהגולשים שמתנגדים לפעולותיו של ראש הממשלה הצביעו על הדמיון בין פרשיות נתניהו לאולמרט וקצב. "נתניהו אהוד מאוד ברשתות באופן קבוע בלי קשר לבחירות", כך אומר איתן מורדל, מנהל חברת Vigo שביצעה את הבדיקה. "בעצם העובדה שהוא פונה לתקשורת בהצהרה שכזו, הוא בעצם פונה לבסיס האוהדים שלו. וזה מצליח - הוא ממקד את השיח בעוול שנעשה לו ומצליח להשאיר את הנושא על סדר היום התקשורתי, מה שיגרום להערכתו להחזיר את תומכיו "הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully