וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל התרעות שווא": למה צה"ל חסם את הגישה להתרעות צבע אדום?

13.1.2019 / 12:44

לפני מספר שבועות החליטו בצה"ל לחסום את הגישה להתרעות צבע אדום עבור מפתחים וגורמים פרטיים. אמש בזמן שחמאס שיגר רקטה לדרום, טענו תושבים שהאפליקציה החלופית שסיפק צה"ל לא עבדה ולכן נאלצו להסתמך רק על האזעקה. בצה"ל מוסרים כי יעבדו עם המפתחים באופן פרטני

ילדים תופסים מחסה בצינור בטון בזמן אזעקת צבע אדום ליד אשדוד. יולי 2014. רויטרס
תושבי הדרום נאלצים להסתמך אך ורק על האזעקה שבאזור מגוריהם/רויטרס

לפני מספר שבועות, החליט צה"ל, בצעד תמוה ומוזר, לנתק את הגישה החופשית למפתחים עבור התרעות צבע אדום באפליקציות ייעודיות או חדשות. בשנים האחרונות, כל מפתח יכל לעשות שימוש ולקבל גישה חופשית להתרעות צבע אדום של פיקוד העורף, כך שברגע שפועלת אזעקה - האפליקציה תספק התרעה. המפתחים השתמשו בזה עבור פיתוח אפליקציות אלטרנטיביות לצבע אדום, יישומים שונים כמו אתר שמעדכן בכל רגע מתי ולאן שוגרה רקטה מעזה ועוד.

מאז שבצה"ל החליטו לחסום את הגישה, טוענים תושבי הדרום שנותרו ללא אלטרנטיבה מספקת. לאחרונה, הם פתחו עצומה "תוחזר אפליקציית צבע אדום!". בעצומה, שעד כה חתמו עליה 1,277 אנשים, כתבו כי האפליקציה של פיקוד העורף לא מתפקדת בצורה יעילה בכל אזעקה. עוד טענו כי היא לא נוחה ולא ניתן לקבל התרעות על יישובים אחרים, כמו לדוגמה אם יש אזעקה בבית הספר כשהילדים בלימודים. "התרעת הצבע האדום לא נשמעת היטב בכל מקום, וכאשר מדובר על שניות בודדות לתפוס מחסה, ההתרעה של האפליקציה היא מצילת חיים!" הוסיפו בעצומה.

גולשי וואלה! NEWS יכולים לקבל התרעות צבע אדום בהורדת אפליקציית חמ"ל. להורדת האפליקציה לחצו כאן.

חמ"ל. עיבוד תמונה
לקבלת התראת צבע אדום בזמן אמת - הורידו את אפליקציית חמ"ל/עיבוד תמונה

בדובר צה"ל ניסו להסביר כי החסימה בוצעה על מנת למנוע התרעות שווא ולשפר את דיוק ההתרעות. אולם דווקא אמש, בזמן שחמאס שיגר רקטות אל עבר הדרום, האפליקציה של פיקוד העורף לא עבדה והותירה את האזרחים להסתמך אך ורק על האזעקה שבאזור מגוריהם. ברשת ניתן למצוא לא מעט תגובות זועמות של תושבי הדרום המתלוננים על האפליקציה של פיקוד העורף. "תשמעו קטע, אפליקציית פיקוד העורף להתרעות צבע אדום לא מוצלחת במיוחד. הרבה פה בעוטף משתמשים באפליקציות שפיתחו אנשים פרטיים. שבוע שעבר חסם פיקוד העורף את האפליקציות הללו ומכריח למעשה את התושבים שהצביעו באצבעות לבחור באפליקציה של פיקוד העורף", כתב שי כהן בחשבון הטוויטר שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בעמוד הפייסבוק של פיקוד העורף הצטברו תלונות רבות של אזרחי הדרום שמשתפים כמה האפליקציה חשובה להם ומרגיעה אותם נפשית. "עבור משפחתי ועבור עוד הרבה מתושבי הדרום זו אפליקציה מצילת חיים. ואסביר, מהר, לפני שתעברו לפוסט אחר. ברגע שאנו רואים שיש צבע אדום במקומות אחרים אנו מתחילים להיערך ולאסוף את הילדים, לאתר מיקומים ולהכין ממ"ד", כתבה נועה בפוסט שזכה ל-90 שיתופים. "כרגע הייתה אזעקת צבע אדום בעוטף והאפליקציה שלכם לא מתריעה. כן זה חשוב לדעת אם יורים על הישוב ליד כדי שבמקום 15 שניות להתגונן יהיו לנו 17 שניות", כתבה גולשת נוספת.

מדובר צה"ל נמסר: פיקוד העורף הינו הגורם האחראי להפצת התרעה מפני איומים שונים. הפצת ההתרעה נעשית באמצעות מגוון אמצעים וזאת במטרה להגיע בזמן קצר לחשיפה רחבה ככל הניתן.
אחד האמצעים שבו נעשה שימוש להפצת התרעה הינו אתר פיקוד העורף באינטרנט, המאפשר לצפות בכלל ההתרעות במדינה בזמן אמת ואף מאפשר להגדיר אזורי עניין מסוימים בהם מעוניינים לקבל התרעות.

גורמים ויזמים פרטיים רבים עושים שימוש בהתרעות המפורסמות באתר הפיקודי לשם הפצתם ליישומים שונים. לאחרונה, התקבלו תלונות מאזרחים על כך שהופצו התרעות שגויות והתרעות שווא אשר בלבלו את המשתמשים, זאת עקב תקלות טכניות במערכות הפרטיות אשר אינן באחריות ובשליטת פיקוד העורף. נוסיף, שגם כאשר מערכות אלו מתפקדות באופן תקין ישנו עיכוב בזמן הפצת ההתרעה מעצם אופן החיבור.

לאור הסיבות והשיקולים הנ"ל, הוחלט בפיקוד העורף למנוע את אפשרות הגישה לקובץ ההתרעות המפורסם באתר.גורמים אשר מעוניינים לקבל גישה לקובץ ההתרעות לצרכים ייחודיים יפנו באופן פרטני להסדרת הנושא לענף ההתרעה בפיקוד העורף בכתובת המייל - madorhatra@gmail.com
נדגיש כי לפיקוד העורף אפליקציה רשמית למתן התרעות בזמן אמת באופן ממוקד ואמין, ולכן מומלץ להשתמש באפליקציה זו כאמצעי התרעה נוסף".

  • עוד באותו נושא:
  • צבע אדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully