וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! אפליקציות שלט רחוק באנדרואיד מפיצות פרסומות בסמארטפונים

13.1.2019 / 7:01

האנדרואיד שלכם מלא בפרסומות? ככל הנראה שהורדתם אפליקציה זדונית. כעת חברת ESET מדווחת על אפליקציות שלט רחוק שהועלו לחנות האפליקציות במטרה תמימה, אולם התגלו כאפליקציות זדוניות שהפיצו פרסומות בלא פחות מ-5 מיליון סמארטפונים. כך גם תסירו את הפרסומות

אישה צועקת על סמארטפון תקול. ShutterStock
מפריע לשימוש חלק בסמארטפון, מאט אותו וגם גורם לבזבוז של הסוללה. (צילום: ShutterStock)/ShutterStock

הורדתם אפליקציה לשליטה בטלוויזיה ולא הבנתם למה הסמארטפון מתמלא בפרסומות? כעת הסיבה מתגלה. חוקרי נזוקות בחברת אבטחת המידע ESET זיהו כי אפליקציות המשמשות כשלט רחוק, מפיצות פרסומות בסמארטפון בתפריטים השונים ולצד זה, גם גורמות להאטת הסמארטפון ושואבות אנרגיה מהסמארטפון. האפליקציות זוהו על ידי המפתח Tools4TV וחלקן אפילו לא מאפשרות שליטה על הטלוויזיה. מצד אחד זהו היתרון של מכשירי האנדרואיד, מצד שני זהו גם החסרון: מערכת ההפעלה אנדרואיד הינה מערכת הפעלה פתוחה, כך שניתן להתקין ולבצע כל שינוי שהמשתמש רוצה. זה מאפשר למשתמשים בחירה חופשית ומצד שני, גם כר פורה למפתחי אפליקציות זדוניות.

חלק ממכשירי האנדרואיד מצוידים ברכיב אינפרה אדום, חיישן הזהה לזה שנמצא בשלט הרחוק של הטלוויזיה וגם המזגן. הדבר מאפשר שליטה נוחה בטלוויזיה והמזגן, אולם כעת מתברר שהאפליקציות הללו מהוות סיכון כשאחת מהאפליקציות הוותיקות ביותר זכתה למעל 5 מיליון התקנות מאז 28 ביוני. מדובר בהונאה יחסית מתוחכמת שמטרתה היא דווקא לא לגנוב מידע או פרטים על המשתמש אלא לעשות על חשבונו כסף. נכון לעכשיו גוגל הסירה את כל האפליקציות הפוגעניות, אחרי שב-ESET העבירו את הדיווח לחברה.

יש לכם פרסומות בסמארטפון? כך תסירו את האפליקציות הזדוניות

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

זה הזמן להסיר אפליקציות שאתם לא מכירים ולא משתמשים

ככל הנראה שהסמארטפון שלכם מלא באפליקציות שאתם לא משתמשים בהן. אחת לכמה חודשים מומלץ להסיר את האפליקציות שאתם לא משתמשים ובמיוחד - האפליקציות שאתם כלל לא מכירים. האפליקציה שמציפה את הסמארטפון שלכם עם פרסומות, עשויה להיות משחק שלא שיחקתם בו כמה חודשים, אפליקציה שבטעות הופיעה כפרסומת באינסטגרם או באינטרנט ולחצתם על הורדה או אפליקציה תמימה כמו שלט לטלוויזיה. בשלב זה מומלץ להסיר את כל האפליקציות שאתם לא משתמשים בהן, גם אם אתם בטוחים שהאפליקציה לא חשודה.

התקינו אנטי וירוס

בדיוק כמו במחשבי הווינדוס, גם באנדרואיד מומלץ להתקין אנטי וירוס. האנטי וירוס עשוי מעט להכביד על הסמארטפון שלכם, אבל האבטחה אמורה להיות בראש סדר העדיפויות וכאן, האנטי וירוס יעזור לכם להיפטר מהפרסומות המעיקות ברוב המקרים. עם זאת, אנטי וירוס הוא לא דבר חובה באנדרואיד וניתן להסתדר בלעדיו כל עוד תשמרו על שימוש בטוח ולא תפתחו קישורים זדוניים או שתורידו אפליקציות של מפתחים לא מוכרים. אם בכל זאת הופיעו פרסומות, ככל הנראה שעשיתם משהו לא תקין וכאן האנטי וירוס יעזור לכם. ישנן כמה אפליקציות מומלצות כמו: ESET, Avast, MacAfee שמסנן גם אתרים במידה ותבחרו ו- Malwarebytes שנחשבת למומלצת במיוחד והותקנה מעל ל-10 מיליון פעמים.

הפרסומות עדיין מופיעות? אפסו את הטלפון

זהו המוצא האחרון והכי פחות מומלץ אבל כשאין ברירה - אז אין ברירה. אם הסרתם את כל האפליקציות שאתם לא מכירים, התקנתם אנטי וירוס וכל הדברים הללו לא הועילו, ייתכן ואתם מבוי סתום שהאופציה היחידה היא פשוט לאפס את הסמארטפון שלכם. גבו את תכני הסמארטפון בענן או על המחשב שלכם ומכיוון שייתכן והאנדרואיד שלכם נגוע, חשוב שגם תתקינו אנטי וירוס על המחשב ותדאגו שאתם לא מדביקים את המחשב עם תוכנות זדוניות. אחרי שווידאתם שכל המידע מגובה, היכנסו להגדרות, בחרו בגיבוי ואחסון ואז לחצו על "אפס נתונים". אחרי שתזינו את הסיסמה של הסמארטפון וחשבון הגוגל, הסמארטפון שלכם יבצע איפוס מלא וימחק את כל הנתונים. כאמור, קחו בחשבון שכל המידע ימחק ותתחילו לעבוד עם הסמארטפון כאילו הוא רק עכשיו יצא מהחנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully