וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איראן שייכת לכאן": הציוץ של צה"ל ששבר את הרשת

22.1.2019 / 10:18

המלחמה מול איראן עולה שלב: כחלק מהמאמץ הנרחב של צה"ל נגד הובלת התחמשות האיראנית לסוריה, פרסם צה"ל בטוויטר ציוץ שהצליח להפוך לויראלי. "כאן איראן נמצאת ולכאן היא שייכת", כתבו על גבי מפה. הציוץ זכה לפופולריות וגם ללא מעט תגובות אנטישמיות

מזה כמה שנים שישראל מנהלת אל מול איראן מאבק חשאי - פומבי אל מול ההתחמשות והעברת הטילים האיראנים אל סוריה. אחת לכמה חודשים, מתבטא באופן חריג, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומודה בתקיפות מטרות איראניות שבסוריה. אם בדקתם את ערוצי החדשות בימים האחרונים, בטח שמעתם על המצב הביטחוני המתוח בצפון. בבוקר יום ראשון האחרון, שוגר טיל מסוריה אל עבר שטח ישראל, שיורט מיד לאחר מכן על ידי כיפת ברזל. מחקירה של צה"ל התגלה כי הטיל ששוגר היה מכוחות איראן שהיו מוצבים בסוריה, ומן הצפוי, התגובה הישראלית לא איחרה להגיע. בשעות הלילה המאוחרות, כוח חיל האוויר ביצע התקפה רחבה של מטרות איראניות. על פי הודעת דובר צה"ל, בין המטרות שהותקפו היו "אתרים לאחסון אמצעי לחימה ובמרכזם אתר בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק, אתר מודיעין איראני ומחנה אימונים איראני". באיראן הגיבו בחריפות לתקיפה ואיימו באופן ישיר על ישראל, מה שלאחר מכן הוביל לסגירת אתר החרמון ולפתיחתו המחודשת הבוקר.

מזה שנים שישראלים רבים, באם זה שגרירים או סלבריטאים, מנהלים מאבק עיקש על תדמיתה של ישראל במקביל "למלחמה" שמנהלת ישראל על כך שאיראן תעזוב את סוריה. בזמנים מתוחים שכאלו, צה"ל פנה לטוויטר עם ציוץ בו צילם מסך של מפת אסיה והמזרח התיכון, ובשימוש בצייר סימן עבור איראן היכן קווי הגבול שלה. על מפת איראן נכתב "לכאן איראן שייכת" ועל מפת סוריה סומן בחץ "וכאן איראן נמצאת". זהו אחד מתוך פוסטים רבים שעלו בשנים האחרונות כנגד המשטר האיראני, בניסיון למשוך את תשומת הלב ותגובות מהקהל שברשתות החברתיות. רק בחודש יוני האחרון, עמוד השגרירות הישראלית פרסם כתגובה לפרסום של האייתוללה ח'אמנאי גיפ מסרט הקאלט המצליח "ילדות רעות". הגיף מלווה בכיתוב "למה את כל כך אובססיבית לגבי?".

אולם למרות זאת, האנטישמיות והשנאה כנגד ישראל חוגגת בטוויטר. בתגובה לציוץ צה"ל עם מפת איראן, פורסמו עשרות תמונות, גיפים וממים נגד שלטון ישראל ועל שיתוף הפעולה עם ארצות הברית. חלק מהציוצים אף התייחסו לשואה, כשפורסמה תמונה של פולין ועליה חץ עם הכיתוב "לכאן ישראלים שייכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully