וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת הסמארטפונים עם מצלמות הסלפי הטובות ביותר

23.1.2019 / 7:36

הסמכות המוכרת ביותר לתחום הצילום, מעבדת הצילום DxOMark החלה לבדוק גם את מצלמות הסלפי של הסמארטפונים. בימים האחרונים האתר השיק את דירוג הסלפי שכולל את עשרת הסמארטפונים עם המצלמות סלפי הטובות ביותר. איפה נמצא הסמארטפון שלכם?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר DXOMark עדכן את רשימת המכשירים עם מצלמות הסלפי הטובות ביותר./מערכת וואלה!, צילום מסך

תקופת ההשקות של שנת 2018 מאחורינו ועכשיו אנחנו פנויים לגמרי לשנת ההשקות של שנת 2019 כשהראשונה: סמסונג, אחריה נוקיה, LG וואווי ולקראת סוף 2019 גם אפל עם האייפונים החדשים. כל החברות מתחרות על אחת מהתכונות החשובות ביותר בסמארטפון: המצלמה, ולאחרונה בייחוד, מצלמת הסלפי. מדי שנה, המצלמות בסמארטפונים מציגות שיפורים ניכרים והשנה ראינו גם סמארטפון ראשון שמגיע לישראל וכולל שני חיישני צילום קדמיים. מעבדת DxOmark, הסמכות המוכרת ביותר לתחום הצילום בסמארטפון, מעדכנת את דירוג המצלמות באתר שלה ולראשונה בתולדותה, הכתירה מכשירים מובילים ברשימה חדשה הבוחנת את מצלמות הסלפי. בדיקות המעבדה מקיפות למדי וכל מכשיר דגל זוכה למבחני ביצועים היקפיים הכוללים בדיקה של העדשה, חיישן הצילום, שליטה על המצלמה ועיבוד התמונה.

הבחינות מנתחות את התמונות שהסמארטפון מפיק וכן צילומי וידאו. בין הקריטריונים בבדיקה: חשיפה וניגודיות, לרבות טווח צבעים דינמי, יכולת החשיפה החוזרת וניגודיות, צבע והרוויה, גוון, איזון הלבן, טקסטורה ורעש, מיקוד אוטומטי לרבות מהירות המיקוד, עיוות של התמונה, סטיות כרומטיות, הבהקה, צילום באמצעות פלאש, צילום על ידי זום, אפקט בוקה ועוד. אם כל המושגים הללו נשמעים לכם מוזר ולא אומרים לכם הרבה, זה בסדר. המרכיבים האלו, בסופו של דבר, אחראים על טיב ואיכות התמונה שלנו ומה שבאמת חשוב זו התוצאה הסופית של המבחן.

במקום הראשון: Google Pixel 3

מכשיר הדגל של גוגל כולל את מערך הצילום הטוב ביותר בעולם בעיניי משתמשים רבים ובעצם, גם בעיניי אתר DxOmark שהכתירו אותו כמכשיר בעל מצלמת הסלפי הטובה ביותר. במבחני הסלפי קיבל המכשיר ניקוד כולל העומד על 92 נקודות. מערך הצילום הקדמי שלו כולל זוג חיישנים, האחד 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/1.8 והשני 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.2. בצילומי סטילס המכשיר קיבל 99 נקודות, יותר מכל מכשיר אחר ברשימה, כשבצילומי וידאו הגיע למקום השלישי עם 83 נקודות.

גוגל פיקסל 3. צילום מסך, צילום מסך
הפיקסל 3 של גוגל במקום הראשון./צילום מסך, צילום מסך

במקום השני: Samsung Galaxy Note 9

הנוט 9 של סמסונג במקום השני, כשמכשיר הדגל של החברה משנה שעברה, הגלקסי S9 פלוס, מגיע במקום החמישי. לשניהם מערך צילום דומה הכולל עדשה בעלת מפתח צמצם המתכוונן באופן אוטומטי בהתאם לתנאי התאורה. עם ניקוד כולל של 92 נקודות, מצלמת הנוט 9 מקבלת שבחים על היותה בעלת מופחתת רעש בכל מצבי הצילום, פרטים טובים במיוחד ופוקוס אוטומטי מהיר. בצילומי סטילס, קיבלה המצלמה 96 נקודות ובצילומי וידאו קיבלה 86 נקודות על היותה בעלת צבעים מצוינים ובהירים עם מעבר מהיר בין חשיפות צילום שונות.

הסמסונג גלקסי נוט 9. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
ה-Galaxy Note 9 של חברת סמסונג במקום השני/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

במקום השלישי: Xiaomi Mi Mix 3

שיאומי הסינית כובשת: ניתן לומר שבאופן מפתיע, את המקום השלישי ברשימה עם המי מיקס 3. מדובר במכשיר היוקרתי, החדש והמעניין ביותר שיצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי הכריזה אי פעם. המי מיקס 3 מהווה ללא ספק את קדמת הטכנולוגיה בדרך הטובה ביותר. המכשיר מציע את יחס המסך לגוף הגבוה ביותר ואת אחת ממצלמות הסלפי הטובות ביותר בשוק. עם ניקוד כולל של 84 נקודות, בצילומי סטילס קיבל המכשיר 83 נקודות הודות לפוקוס מדויק ומהיר, איזון לבן מדויק וצבעים רווים ובהירים. בצילומי וידאו קיבל המכשיר 85 נקודות בלבד.

שיאומי מי מיקס 3 Xiaomi Mi Mix 3. יח"צ,
ה-Mi Mix 3 של שיאומי במקום השלישי/יח"צ

במקום הרביעי: האייפון XS Max

שוב באופן מאוד מפתיע, המקום הרביעי הולך למכשיר הדגל של אפל, האייפון Xs Max. למה מפתיע, אתם בטח תוהים. ובכן, מצלמת הסלפי של האייפון החדש הגיעה לכותרות רק מספר שבועות לאחר ההשקה בטענה שאינה איכותית כמו זו שבאייפון X, אלא מפיקה תמונות שכלל לא יאות לזו ממכשיר דגל. ובכל זאת, האייפון לוקח פה ובגדול את המקום הרביעי ברשימה. מערך הצילום הקדמי שלו כולל חיישן 7 מגה פיקסל בעל מפתח צמצם העומד על f/2.2. בניקוד הכולל קיבל האייפון 82 נקודות כשבצילומי סטילס הניקוד עומד על 81 נקודות ובצילומי וידאו על 82 נקודות.

האייפונים החדשים אייפון Xs אייפון Xr. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
במקום החמישי והמכובד. האייפון Xs Max/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

במקום השביעי: Huawei Mate 20 Pro

בעוד שבבדיקות מערכי הצילום הראשיים הוא נמצא בראש הרשימה, מכשיר הדגל של וואווי לוקח את המקום השביעי והמכובד עם ציון כולל העומד על 75 נקודות. המכשיר הושק לפני כמה חודשים וללא ספק מציע, גם היום, את אחד ממערכי הצילום הטובים ביותר שנראו בעולם הסמארטפונים. שיתוף הפעולה של וואווי עם חברת Leica הגרמנית הוליד ככל הנראה, את מערך הצילום הטוב ביותר שנראה אי פעם במכשיר של הענקית הסינית. בצילומי סטילס, קיבל המכשיר 73 נקודות ואילו בצילום וידאו קיבל המכשיר 79 נקודות.

וואווי מייט 20 פרו Huawei Mate 20 Pro. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
במקום השביעי בלבד. הוואווי מייט 20 פרו/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

בהמשך הרשימה, במקום השמיני הגלקסי S8 של חברת סמסונג, במקום התשיעי ה-P20 של חברת וואווי ובמקום העשירי והמכובד, האייפון X.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully