וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרח סיני תובע 17 מיליון שקל ממשה חוגג וחברת Stox בגין "עוקץ מתוכנן היטב"

מנחם שטאובר רועי קצירי

24.1.2019 / 15:44

בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, טוען התובע כי נפל קורבן לעוקץ של חוגג, ירון שלם וחברת הבלוקצ'יין Stox. חוגג: "אנו עדים להפעלת לחץ אגרסיבי באמצעות שימוש בכלי התקשורת בישראל תוך שימוש מכוון בשמי כמנוף לפגיעה בי ולניסיונות סחיטה של כספים

בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג. דן מרון, מערכת וואלה!
משה חוגג נתבע על ידי אזרח סיני בגין "עוקץ מתוכנן היטב"./מערכת וואלה!, דן מרון

לא שקט לרגע בגזרת משה חוגג: לאחר שהשבוע הודיע חוגג כי נפל קורבן לעוקץ חצי מתוחכם בעולם הקריפטו - היום (ה') הגיש אזרח סיני לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה על סך 17 מיליון שקל נגד משה חוגג, ירון שלם וחברת סטוקס (Stox), בטענה כי נפל "לעוקץ מתוכנן היטב של הנתבעים, בראשות הנתבע 1, מר משה חוגג". התביעה שהוגשה היום מגיעה כחודש בלבד לאחר שסכסוך משפטי אחר, שבו היה מעורב בין היתר חוגג, הסתיים בפשרה.

חוגג, הוא יזם בלוקצ'יין מוכר ובעליו של מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים. לפי כתב התביעה, הנתבע 2, ירון שלם, "הוא שותף של מר חוגג ויד-ימינו, ובזמנים הרלוונטיים לתביעה פעל כסמנכ"ל כספים ו/או אחראי על הכספים בקבוצת ההשקעות סינגורליטים של חוגג". לפי הנטען, שלם היה שותף לתרגיל העוקץ או לכל הפחות סייע לחוגג לבצע את העוקץ הנטען.

לפי התביעה, הנתבעת השלישית, חברת Stox Technologies Limited, היא חברה הנמצאת בבעלותו ובשליטתו המלאה של חוגג, אשר באמצעותה ביצע חוגג לכאורה את העוקץ הנטען. יצוין כי חברת Stox סגרה בשנה שעברה את פעילותה בישראל ופיטרה את כל עובדיה.

מחיר המטבע של Stox התרסק

Stox, שפיתחה פלטפורמת בלוקצ'יין של שוקי חיזוי (Prediction Markets), גייסה בהנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי (ICO) ב-2017 כ-33 מיליון דולר. נוסף על כך, החברה גייסה ממשקיעים פרטיים עוד 8 מיליון דולר בהובלת חברת ההשקעות סינגולריטים של משה חוגג. לאחר ה-ICO נסחר מטבע הקריפטו של STX סביב מחיר של 1.2 דולר, אבל מאז התרסק שוויו, וכיום מחירו הוא כ-2 סנט בלבד.

בכתב התביעה נטען כי "במקום שחוגג והחברה (Stox) יקיימו את ההתחייבויות והמצגים המפורשים שנתנו למשקיעים, לרבות התובע, במסגרת ה-White Paper של ההנפקה, רוקן חוגג את החברה מכל כספי ההנפקה (סך השווה ל-35 מיליון דולר ארה"ב) ומשך אותם לעצמו או לעסקים אחרים הקשורים בו, תוך שהוא מפר שורה ארוכה של התחייבויות הכלולות במסגרת ה-White Paper, וממילא מבלי שהוא פועל על-מנת לקדם את פעילות החברה ויעדיה כפי שהוצג למשקיעים במסגרת ה-White Paper".

עוד נטען כי חוגג והחברה הציגו כלפי המשקיעים מצגים שונים בקשר למטבע, ובהם "מצג לפיו כבר יש בידיהם נתונים... לכך שנוכח שיתוף-הפעולה עם INVEST.COM, הטוקן (המטבע הדיגיטלי) סטוקס יהיה מטבע פופולרי ונזיל מתחילת הפעילות".

ואולם, ממשיך התובע וטוען, "למרבה הצער... בדיעבד התברר כי התחייבויותיהם של חוגג והחברה בפני המשקיעים, לרבות התובע, ובכלל זה התחייבויות במסגרת ה-White Paper והעדכונים הנוספים, הופרו באופן בוטה על-ידי החברה, על-ידי חוגג ועל-ידי שלם, כאשר ברור שלחוגג לא הייתה שום כוונה לקיימם מלכתחילה, והן נועדו אך ורק כדי לגרום למשקיעים להזרים כספים לחברה במסגרת ההנפקה".

משכך, טוען התובע, "ברור כי מטרתו של חוגג הייתה פשוט להציג במסגרת ה-White Paper מצג-שווא "רציני" כביכול, שיקרוץ למשקיעים גדולים ורציניים ועל-מנת לשכנע אותם להשקיע סכומי כסף גדולים, כאשר לאחר הגיוס יחולק "השלל" בינו ובין שותפיו".

אם לא די בכך, טוען התובע, באמצעות עורכי הדין שמואל קסוטו, יוסי האזרחי ושרון סחאי, כי כפי שעולה מפעולותיו של חוגג לאחר ההנפקה - "ברור שחוגג תכנן מלכתחילה לגנוב את כספי ההשקעה ולהעבירם לצרכיו. כלומר, כוונתו הייתה לעקוץ את המשקיעים, פשוטו כמשמעו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

חוגג: "הגשת תביעות הפכה לשיטה"

שמו של התובע הסיני הוא הוזואן, כאשר לפי טענותיו בכתב התביעה, הוא השקיע בטוקס של STX לא פחות מ-4.6 מיליון דולר. 1.8 מיליון מתוכם בהנפקה של הטוקן STX (באמצעות תשלום 7,463 מטבעות של המטבע הקריפטוגרפי אית'ריום) ועוד 2.8 מיליון דולר לאחר סיום ההנפקה ונוכח התחייבויותיו של חוגג כלפי המשקיעים במסגרת ה-White Paper.


ממשה חוגג נמסר בתגובה: "מר חוגג או הקרן לא קיבלו כל הודעה על הגשת כתב תביעה ולמדו זאת עתה ראשונה מהתקשורת. לצערנו, הגשת תביעות בישראל נגד חברות זרות בהן הקרן מושקעת, שאינן ישראליות ואינן פועלות בישראל, הפכה לשיטה. אנו עדים להפעלת לחץ אגרסיבי באמצעות שימוש בכלי התקשורת בישראל תוך שימוש מכוון בשמו של מר חוגג כמנוף לפגיעה בשמו ולניסיונות סחיטה של כספים, על אף שמדובר בחברה זרה. חברת סינגולריטים בכלל ומר חוגג בפרט לא ייכנעו לניסיונות סחיטה נלוזים אלה".

כאמור, שלשום (ג') פרסם חוגג "אזהרה" בקבוצת הפייסבוק "ביטקוין - הקהילה הישראלית", ובה טען: "אתמול נגנב לי סכום משמעותי באמצעות עוקץ חצי מתוחכם, לאחר שרציתי לקנות Grin בכמות גדולה דרך OTC (מסחר מעבר לדלפק)".

חוגג הוא מייסד חברת ההשקעות סינגולריטים ועומד בראש הסטארט-אפ סירין לאבס, שהמוצר העיקרי שלו הוא סמטארפון בלוקצ'יין בשם Finney, המאובזר גם בארנק קריפטו "קר" לשימוש במטבעות דיגיטליים.

חברת Stox, שפיתחה פלטפורמת בלוקצ'יין של שוקי חיזוי (Prediction Markets), גייסה בהנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי (ICO) ב-2017 כ-33 מיליון דולר. נוסף על כך, החברה גייסה ממשקיעים פרטיים עוד 8 מיליון דולר, בהובלת חברת ההשקעות סינגולריטים של משה חוגג. לאחר ה-ICO נסחר מטבע הקריפטו של Stox (סימול: STX) סביב מחיר של 1.2 דולר, אבל מאז התרסק שוויו וכיום מחירו כ-2 סנט בלבד.

הסכסוך הקודם הסתיים בפשרה

אין זו הפעם הראשונה ששמו של חוגג משתרבב לסכסוך המגיע לבית המשפט. רק לפני כחודש, התכתשות משפטית שהייתה לחוגג עם עם 17 בעלי מניות בחברת AOH (הידועה בשם AnyOption) בקשר לקיום הסכם מיזוג, הסתיימה בין הצדדים בפשרה.

בהודעה אז לשופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל-אביב, עדכנו הצדדים כי הגיעו להסדר בכל הקשור לסכסוך שנתגלע ביניהם. זאת, במסגרת הליך גישור קצר וקדחתני שהתקיים ביניהם אצל המגשר עו"ד צבי בר-נתן.

הסאגה שהסתיימה אז, הגיעה בהמשך לפרסום הראשון ב"גלובס" על כך ש-17 בעלי מניות בחברת AOH - שעסקה בשיווק אופציות בינאריות ונרכשה על-ידי חברת INVEST.COM (IDC) מקבוצת סינגולריטים - טענו כי חוגג מבריח נכסים, כספים וזכויות של IDC לתאגידים אחרים בשליטתו או לאנשי-קש מטעמו, ומשכך הם ביקשו את פירוקה של IDC.

  • עוד באותו נושא:
  • משה חוגג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully