וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה נגמרת: העדכון החדש של גוגל לכרום עשוי להחזיר את הפרסומות

25.1.2019 / 6:46

התרגלתם לגלוש בדפדפן כרום בצורה נקיה הודות לחוסמי הפרסומות? בקרוב גוגל עשויה להסיר את אותם חוסמי פרסומות בגלל שיקולים רבים שביניהם גם אבטחה. המהלך עשוי להתבצע בגרסה החדשה לדפדפן ואולי גם יגרום למשתמשים לעבור לדפדפנים אחרים

גוגל כרום. AP
העדכון הקרוב של כרום יבטל את פעולתם של חוסמי הפרסומות./AP

התרגלתם לגלוש באינטרנט בצורה נקיה ובלי פרסומות קפוצות? אז יש לנו בשורות רעות. ברשת מדווחים על כך שגוגל שוקלת לבצע פעולה שתבטל את חוסמי הפרסומות בדפדפן כרום. כרום הינו הדפדפן הפופולרי בעולם עם נתח שוק של מעל ל-70 אחוזים. בעצם, עבור רוב האנשים, הוא מהווה את ההורדה הראשונה דרך דפדפן ברירת המחדל. לכן, כשגוגל מעדכנת את כרום, זה יכול להשפיע על מאות מיליוני משתמשים. גוגל שיתפה כי העדכון האחרון לדפדפן עם מטרה אחת בראשו - לשפר את חווית השימוש אפילו יותר, כמו תמיד. עם זאת, הם לא שיתפו פרט חשוב אף יותר - העדכון יבטל את פעולת חוסמי הפרסומות ובעצם את כל ההרחבות המשפרות את הפרטיות שלנו ברשת ומגנות עלינו מפני בעיות אבטחה.


בעמוד המפתחים של גוגל שיתפה כי העדכון יבטל באופן מכוון את פעולתן של חמישה הרחבות פופולריות - חוסם הפרסומות uBlock, חוסם המעקב Ghostery, מנהל הסיסמאות Privowny, חוסם נוסף שנועד לבטל תכנים זדוניים בשם NoScript ולבסוף חוסם הנוזקות הפופולרי F-Secure. אולם בהצהרה שפרסמה ביום רביעי האחרון, ציינה החברה כי עושה את כל המאמצים על מנת שהתוספים הללו ימשיכו לעבוד, גם אחרי העדכון. "אנו רוצים לוודא שכל דרכי השימוש הבסיסיים בדפדפן ימשיכו להיות אפשריים גם אחרי השינויים האלו, תוך אופטימיזציה של פלטפורמת ההרחבות והגנה טובה יותר על המשתמשים שלנו", אמרה החברה.

המחלוקת מראה את הבעייתיות בשליטה של כרום על תחום הדפדפנים, גם 10 שנים לאחר שהדפדפן הושק לראשונה. הדפדפן של גוגל אחראי על כ-62 אחוזים מכל תעבורת הרשת באתרים בעולם. אבל אם שינוי של גוגל יוצר בעיות כלשהן, מפתחי ההרחבות והאתרים יאלצו להתמודד עם זה אלא אם יצליחו לשכנע מיליוני גולשים לעבור להשתמש בדפדפנים אחרים כמו פיירפוקס או ספארי של אפל. עוד החברה מייצאת את המערכת שלה לדפדפנים אחרים, כך שלא מן הנמנע שנראה את העדכון החדש משפיע בעתיד גם על דפדפנים כמו אופרה ובקרוב גם אדג' של מייקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully