וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה טיפים שישדרגו לכם את חווית השימוש באייפון

28.1.2019 / 7:08

מערכת ההפעלה של האייפון מתעדכנת ועמה גם כמה דברים חדשים שיוכלו לשפר את חווית השימוש באייפון. יש לכם אייפון ואתם חושבים שאתם מכירים כל פינה בתפריט וכל פונקציה אפשרית? אז תנו לנו לחדש לכם, ממצב חושך, לשינוי גוונים המסך ועד למצב הקראה, חמישה דברים שלא ידעתם

צלמים זמניים מורשים

כפי שרובכם בטח יודעים, מערכת ההפעלה של אפל הינה מערכת הפעלה סגורה. כלומר, לעומת אנדרואיד, על גבי מכשירי אייפון לא תוכלו לבצע שינויים במערכת או להוריד אפליקציות שלא מהחנות. אולם באנדרואיד, בשונה מאייפון, תוכלו לעשות כאוות נפשכם - בין אם מדובר בהחלפת גרסת המערכת באופן עצמאי ובין אם הורדת כל אפליקציה מהאינטרנט, שני דברים אפשריים אך גם כאלו שכמובן לא מומלצים בכלל. למעשה, זה אומר שבמידה ותרצו לבצע פעולה כלשהי באייפון שלכם, תאלצו לקוות שאפל בכלל מאפשרת אותה. כך לדוגמה לא ניתן להקליט שיחות באייפון והפתרונות המוצעים בחנות, אינם מספקים במיוחד. כמו כן, אפל הודתה לאחרונה בפרשת האטת המכשירים, שבה נמצא כי החברה מאטה את מכשירי האייפון כשזרם הסוללה נחלש וזאת לשמור על יציבות המכשיר. משתמשי אייפון חדשים וותיקים, הנה חמישה טיפים מגניבים שכנראה לא שמעתם עליהם וישדרגו לכם את חווית השימוש.

מצב חושך

כולנו יודעים שלהשתמש בסמארטפון שלנו כשחשוך מסביבנו זה נורא, במיוחד כשהמסך על בהירות גבוהה. לכן כמעט לכל יישום בו אנו משתמשים יש כבר ערכת נושא כהה יותר, כמו טוויטר לדוגמה. הדבר מקל יותר על העיניים שלנו ובהרבה פעמים, נראה טוב יותר מערכת הנושא הבהירה. עם זאת, עדיין ישנם לא מעט יישומים שטרם שילבו תכונה כזו, אך תפריט הנגישות באייפון מציע טריק שימושי כדי לטפל בזאת. על ידי הפיכת הצבעים בתפריט הנגישות באייפון, שנמצא תחת קטגוריית "כללי", תוכלו להפוך את האפליקציות שלכם לכהות, כך שגם דף לבן עם טקסט שחור, יוצג כדף שחור עם טקסט לבן. ברגע שאפשרתם זאת, תוכלו לכבות ולהדליק את היפוך הצבעים על ידי לחיצה משולשת על כפתור הבית או על כפתור הנעילה באייפונים החדשים.

נגישות אייפון מצב חושך dark mode. אפל, אתר רשמי
מצב חושך באייפון/אתר רשמי, אפל

הפעילו את מצב ההקראה

אחת התכונות השימושיות ביותר באייפון היא מצב ההקראה או "VoiceOver", אשר קורא בקול רם את הטקסט שאתם לוחצים עליו. למעשה, מצב ההקראה יוכל להקריא לכם גם עמודים שלמים אם תחפצו בכך. כך שאם יש לכם מאמר ארוך, תוכלו לתת לאייפון להקריא אותו עבורכם. על מנת להפעיל את התכונה, היכנסו שוב להגדרות הנגישות והפעילו אותה שם. כדי להשתמש בה על עמוד שלם, לחצו פעמיים על המסך והחליקו אותו למעלה.

זום וזכוכית מגדלת - כך תגדילו את המסך

לפעמים המסך שלנו קטן מדי, במיוחד באייפונים ישנים יותר. וכתוצאה מכך, גם הטקסט שעל גבי המסך יכול להיראות לנו מטושטש, קטן ובלתי קריא. בדיוק בשביל מקרים כאלו, אפל מאפשרת לנו להפעיל תכונה בשם "זום" תחת הגדרות הנגישות, שבעצם מגדילה את המסך באופן זמני על ידי לחיצה על המסך פעמיים עם שלוש אצבעות. לאחר מכן תוכלו לנווט לחלק ספציפי במסך עם שלוש האצבעות ולאחר מכן להמשיך ולהשתמש באייפון כרגיל. כדי לבטל את מצב הזום, לחצו על המסך פעמיים שוב עם שלוש אצבעות. לעומת זאת, תכונת זכוכית המגדלת תפעיל את המצלמה שלכם באופן אוטומטי עם זום על ידי לחיצה משולשת על כפתור הבית או על כפתור הנעילה באייפונים החדשים. גם את התכונות הללו תוכלו להפעיל דרך הגדרות הנגישות.

תכונת זום נגישות אייפון. אפל, אתר רשמי
להגדיל חלק מהמסך בקלות ובמהירות. תכונת הזום באייפון/אתר רשמי, אפל

הפכו את מסך האייפון שלכם לצבעוני יותר

התכונה הזו לא תתאים לכולם, שכן היא הופכת את צבעי המסך של האייפון לרווים במיוחד. התכונה נבנתה במיוחד עבור עיוורי צבעים, אבל היא גם יכולה לגרום למסך שלכם להיראות טוב במיוחד. תוכלו להפעיל גם אותה דרך הגדרות הנגישות באייפון, שכאמור נמצאים תחת קטגוריית "כללי" ולאחר מכן תוכלו לבטל אותה בכל עת.

נגישות אייפון הגדרות עבור צבעים רווים יותר. אפל, אתר רשמי
המסך מתעורר לחיים עם צבעים רווים יותר./אתר רשמי, אפל

בטלו את הרטט והפעילו את הפנס כדי לקבל התראות

אם השתמשתם באייפון לאחרונה, אולי שמתם לב שגם במצב שקט, האייפון ממשיך לרטוט כשמגיעות התראות. לא מעט אנשים בוחרים להשתיק את ההתראות, כי בואו נודה באמת, מי רוצה להיות מוטרד כל היום על ידי קולות התראה. אך גם בעת המעבר למצב שקט, הרטט שנוצר מהתראות יכול לעצבן לא פחות. לכן, בהגדרות הנגישות, אפל מאשפרת לכם להפעיל את הפלאש של המצלמה האחורית באופן חד פעמי כשיש לכם התראה. כלומר, תוכלו לבטל את הרטט לחלוטין, אך עדיין תעודכנו, בצורה שקטה, על התראות נכנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully