וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדמים מלחמת סייבר אמיתית: ביקרנו בחדר לוחמת הסייבר של הטכניון

29.1.2019 / 7:02

מדינת ישראל מובילה את עולם הסייבר ולא בכדי היחידות הצבאיות צברו מוניטין בינלאומי ושם כמובילות בתחום הסייבר. כעת הקימה הטכניון ביחד עם חברת סימפייר הישראלית, חדר המדמה מלחמת סייבר אמיתית שנועד להכשיר את הדור הבא של לוחמי ומגני הסייבר האזרחיים

חדר מלחמה שרונה - Cyber War Room. צחי קיבנשטיין,
חדר לוחמת הסייבר בשרונה/צחי קיבנשטיין

מדינת ישראל נלחמת על קיומה מאז שהוקמה ובעידן שלנו, הלוחמה הפיזית הפכה ללוחמה משנית שהרי המלחמה האמיתית מתרחשת ברשת והיא מסביב לשעון. הלוחמה האמיתית מתרחשת בעולם הסייבר שהגיחה בעשור האחרון. לא מעט חברות הוקמו כשמטרה אחת בראשן - להגן ולהילחם בפריצות ותקיפות על תשתיות קריטיות. בשנים האחרונות, המחשבים ורשת האינטרנט הפכו בעצמם לנשקים של ממש, כשאתרי הממשלה הישראליים סופגים לא פעם תקיפות מהאקרים ובעולם תחנות כוח קורסות ממתקפות סייבר לימים ארוכים. בצה"ל הקימו יחידות ענקיות במיוחד עבור לוחמת סייבר שהספיקו לזכות במוניטין מסביב לעולם.

מלבד חברות הענק וצה"ל, חברה נוספת ראתה פוטנציאל ללוחמת סייבר ולקחה על עצמה לאמן את דור העתיד בדרך חדשה וייחודית: סימפייר הישראלית החלה לפני מספר חודשים את בניית חדר המלחמה הראשון בשרונה. את חדר המלחמה עיצבה במיוחד על מנת לדמות סיטואציות אמיתיות לחלוטין כשבחדר אחד יושבים התוקפים שמטרתם לחדור למערכות שבחדר השני, שם יוצבים האנשים המגנים. כבר כשנכנסתי לחדר המגנים שמתי לב לדפוס חוזר - השמירה על הקו המציאותי. החדר קטן ובו גם מספר יחסית מצומצם של אנשים כשמסכים מקיפים את החדר. בחדר המתקיפים לעומת זאת, יושבים מעל לעשרה אנשים בשורה שמלאה במחשבים ומסכים שונים.

חדר מלחמה שרונה - Cyber War Room. צחי קיבנשטיין,
חדר לוחמת הסייבר בשרונה/צחי קיבנשטיין

לא רק העיצוב של חדר המלחמה זה מה שהופך אותו לאחד המקומות שחובבי הסייבר ירצו לבלות בו שעות; זו התוכנה שעושה את כל האפקט. סימפייר בעצם לקחו את כל העולם המבצעי בתחום הסייבר והפכו אותו למשחק מחשב. בתור חובב מושבע של משחקי מחשב וסטודנט להנדסת תוכנה, מדובר במשחק שלא קל לשכוח, שכן כבר במבט ראשון ניתן להבין שהוא לא סטנדרטי. במשך חודשים ארוכים, נבנו במשחק מבצעים, חלקם מבוססים מקרים אמיתיים, הדורשים תשומת לב רבה מצד האנשים שיושבים בחדר המגנים. מצד שני, בחדר המתקיפים, הפורצים מקבלים משימות משלהם שנועדו להכשיל את הצד השני, ממש כמו במבצעים אמיתיים שלמרבה האירוניה מתוכננים מרחק הליכה מבסיס הקרייה.

חדר מלחמת הסייבר הוקם על ידי היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ על שם עזריאלי שבטכניון. בין התרחישים המופיעים במערכת ניתן למצוא מקרה בו האקרים של דאע"ש משתלטים על מערכות של מטוס ו-"חוטפים" אותו במטרה לרסק אותו בלב תל אביב, תקיפת סייבר נגד מערכות טילים של חיזבאללה, חקירת תקיפת סייבר בקזינו, הגנה על חשבונות בנק מפני איום פריצה מתוחכם ועוד. ניתן להבין מכך שהמערכת פועלת על מספר מרובה של תרחישים ובעצם דואגת לגוון אותם, כך שחומר הלימוד יבוסס בצורה מעמיקה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חדר מלחמה שרונה - Cyber War Room. צחי קיבנשטיין,
חדר לוחמת הסייבר בשרונה/צחי קיבנשטיין

מטרת חדר לוחמת הסייבר של הטכניון היא לאפשר אימון מבוסס גיימינג בהגנת סייבר ובהתקפת סייבר עבור אנשי אבטחת מידע בחברות, אנשי סייבר ובעלי מקצוע נוספים. באמתחתם ניתן למצוא שיתופי פעולה עם כמה מחברות הסייבר הגדולות בעולם במטרה לאמן את עובדיהם, והיא עושה זאת כך שאינם יהיו חייבים להגיע לסטודיו עצמו בשרונה, אלא אפילו לעבוד בשרת במשרדי החברה או אפילו דרך חיבור מרוחק למחשב אישי. פלטפורמת האימונים בנויה להכיל עד 20 משתתפים בו זמנית, ועמה יוכלו המשתתפים לרכוש כלים ולשפר את הידע שלהם באמצעות תשתיות סימולציה המדמות תרחישים מציאותיים, כפי שיכולים לקרות בעולם האמיתי.

המשתתפים מחולקים לשתי קבוצות - קבוצה תוקפת וקבוצה מתגוננת, שבשתיהן הם נחשפים להוצאה לפועל של העקרונות והתהליכים שעליהם להכיר בשילוב חשיבה מחוץ לקופסה שקריטית לביצוע תפקידם. בנוסף לתרחישים הקיימים, לתוכנה שתופעל בקמפוס הטכניון ישנה אפשרות לייצר מגוון תרחישים שונים על מנת לבצע התאמה מדויקת כמה שיותר לצרכי המתאמנים ומעסיקיהם. בנוסף, חדר הלוחמה החדש ישולב בתכניות לימודי הסייבר המתקיימות בקמפוס הטכניון בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully