וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס, גניבת זהות והונאות: עלייה חדה במתלוננות על גברים בטינדר

29.1.2019 / 10:26

משטרת בריטניה דיווחה על עלייה חדה של מתלוננות על גברים באפליקציית ההיכרויות טינדר. מדובר באחת מהאפליקציות הפופולריות בעולם וגם בישראל, אולם בבירטניה דווחו על 1,087 מקרים שבהם גברים אנסו, השתמשו בזהויות גנובות וטענו שהם חולים במחלה סופנית וזקוקים לכסף

משתמשות באפליקציית טינדר. Tinder facebook,
טרנד חדש שצובר תאוצה בבריטניה./Tinder facebook

גניבת זהויות, אונס והונאות: משטרת בריטניה מדווחת על עלייה חדה במתלוננות על גברים באפליקציית טינדר. האפליקציה פופולרית בישראל אולם יותר פופולרית בבריטניה, כשיש לה מעל לעשרות מיליוני משתמשים ומן הצפוי, גם לא מעט מפקפקים בבטיחות שלה. האפליקציה שנועדה להיכרויות, הפכה במהירות לאפליקציה למציאת סטוצים. בעוד שבארץ קהל המשתמשים שלה עוד קטן, במדינות כמו בריטניה, המספר מוערך במיליונים. דוח חדש שפורסם טוען כי מקרי הפשיעה הקשורים לאפליקציה בבריטניה הוכפלו בשלוש השנים האחרונות. המשטרה הבריטית טענה שב-2015 קיבלה כ-8 דיווחים בשבוע, אלא שכעת, מספר הדיווחים עומד על 20 והוא ממשיך לעלות. לשם השוואה, מספר הדיווחים הכולל בשנת 2018 עמד על 1,087 לעומת 442 דיווחים בלבד בשנת 2015. אולם חשוב להבהיר שהנתונים שנחשפו לא מלאים לחלוטין ולכן המספר צפוי להיות גבוה אף יותר.

הנתונים פורסמו לאחר שעוזרת ההוראה בת ה-44, אנה רו, חשפה את פנייתה למשטרה לאחר שניהלה במרמה רומן עם אב נשוי שפגשה בטינדר. האב השתמש בתמונה של כוכב הסרטים ההודים סייף עלי חאן בחשבון הטינדר שלו, מה שאפשר לו להמשיך לשקר למשפחתו בלי להסתכן בכך שייתפס. למעשה, העלייה בכמות הפשעים הגיעה לאחר עשרות דיווחים על רצח ואונס על ידי אנשים שהשתמשו בפלטפורמה על מנת לפתות קורבנות תמימים. למרות שהמשטרה לא פירטה את אופי האירועים שנרשמו, מחקרים קודמים מצאו כי שליש מהפשעים הכרוכים באפליקציות הכרויות הם תקיפות מיניות ואונס.

טינדר. ג'ני דנסון, ShutterStock
1,087 דיווחים במשטרה על גברים נשואים שנמצאים בטינדר./ShutterStock, ג'ני דנסון

עוד על פי הדוחות, 51 מהמקרים שדווחו בשנה האחרונה התרחשו במהלך נסיעה בתחבורה ציבורית. אלא שהמספר, כאמור, יכול להיות גדול פי כמה מאחר ומספר תחנות משטרה בריטיות סירבו לחשוף את הנתונים המלאים. כדי למגר את הבעיה, המשטרה הבריטית מצאה כמה דרכים יצירתיות להגיב לגל הפשיעה:. תחנה אחת אף יצרה חשבון טינדר פיקטיבי בשם בובי על מנת להתריע למשתמשים להיות זהירים כשהם נפגשים עם זרים. גרייס מילאן, התרמילאית הבריטית בת ה-22 שנרצחה בניו זילנד בשנה שעברה, סבורה כי פגשה את הרוצח שלה בטינדר. באופן דומה, קריס לינדסיי מקורנוול, נכלא במשך ארבע שנים ב -2016 לאחר שהשתמש בטינדר כדי להונות נשים. על אף שהדיווחים לא הגיעו לישראל, לא מן הנמנע שגם כאן זה עלול לקרות.

  • עוד באותו נושא:
  • טינדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully