וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה חמורה: באג בשיחות הוידאו פייסטיים הפך את האייפון למכשיר האזנה

30.1.2019 / 12:39

קיבלתם שיחה בפייסטיים ולא עניתם? ייתכן והצד השני שמע את כל מה שאמרתם. אפל גילתה באג בעת קיום שיחת וידאו קבוצתית. כמה שעות אחרי שהתקלה פורסמה ברשת, אפל השביתה את שיחות הוידאו הקבוצתיות וכעת מתמודדת עם משתמשים זועמים

פייסטיים אפל. צילום מסך, צילום מסך
תקלה חמורה בשיחות הוידאו הפכה את האייפון למכשיר האזנה. פייסטיים/צילום מסך, צילום מסך

תקלה חמורה והפרת פרטיות ענקית: באג חדש שהתגלה בשירות שיחות הוידאו פייסטיים של אפל, מאפשר באמצעות ניצול חכם, להתקשר לאיש קשר בשיחת ועידה ולהאזין לו באמצעות המיקרופון, למרות שלא ענה לשיחה. בתגובה אפל מסרה: "אנחנו מודעים לבעיה ואנחנו עובדים על תיקון שישוחרר בהמשך השבוע". נכון לעכשיו אפל חסמה את שיחות הוועידה בפייסטיים, עד שעדכון התוכנה ישוחרר. אתרים בעולם בדקו את הבאג ואישרו כי בעת הוספת איש קשר נוסף לשיחת וידאו קיימת, ניתן היה להאזין לכל מה שקרה, למרות שהוא לא ענה לשיחה. במילים אחרות: אם ראיתם שהאייפון שלכם מצלצל עם שיחות וידאו בפייסטיים, ייתכן והצד השני שמע את כל מה שאתם אומרים עוד לפני שעניתם. עוד דבר נוסף שהתגלה, שגם אם המשתמש קיבל שיחת וידאו קבוצתית בפייסטיים והשתיק אותה באמצעות כפתור הכיבוי או הווליום, אז גם המצלמה החלה לעבוד ולשדר אל תוך הקבוצה.

מדובר בתקלה חמורה ולא ברור כמה זמן פעלה. אתר MacRumors דיווח כי התקלה עובדת גם עם מחשבי אפל. כמה שעות אחרי הדיווחים בעולם, אישה טענה כי בנה בן ה-14 נתקל לראשונה בבאג. אמו של הילד בן ה-14 מאריזונה, טענה כי הגישו דוח לאפל והמתינו לתגובה. "הבן שלי מצא באג במערכת של אפל, המאפשר לשמוע את מה שקורה בצד השני של השיחה, גם כשאיש הקשר בכלל לא עונה לשיחה". כאמור, מיד כשגילתה את הבאג, אפל הורידה את שרתי הפייסטיים הקבוצתי, פונקציה שכרגע לא פעילה עד שהתקלה תתוקן.

24 שעות לקח עד שעורכי דין הגישו תביעה יצוגית נגד אפל בעקבות הפרת הפרטיות בשיחות הוידאו של אפל. התביעה הוגשה בטקסס ושם טענו כי גורם צד שלישי יכול היה להשתמש באייפון כמכשיר ריגול. עורך הדין לארי וויליאמס השני אמר שהתקלה הפרה פרטיות ב-"אחד מהמקומות הרגישים ביותר מבלי לבקש אישור", כך עולה מהמסמכים שהגיש בבית המשפט. בשלב זה לא ברור כמה כסף התובע מבקש מאפל, אולם במקרה כה חמור של הפרת פרטיות, אם יוכח נזק כלשהו, ייתכן ואפל תצטרך לפצות את הלקוחות בהתאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully