וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזרת לענקיות כלי הרכב: החברה הישראלית שתגן על הרכבים האוטונומים

31.1.2019 / 7:40

תכנון הרכבים האוטונומים נמצא בעיצומו ועמו גם הסכנות הרבות. תרחיש פריצה לרכב בזמן אמת כבר לא מוגדר כמדע בדיוני וזהו עשוי להיות תרחיש אמיתי. חברה ישראלית בשם Karamba, מפתחת מערכת הגנה שתבדוק בקפדנות את כל מערכות הרכב ותבטיח נסיעה בטוחה וללא האקרים

צילום: מייקי לוי עריכה: עמית לגו

בעתיד הקרוב המכוניות יהפכו ליותר ויותר דיגטליות וכבר עכשיו ניתן לראות את כלי הרכב של שנת 2019 מצויידים בלא מעט אביזרי בטיחות אקטיבים כמו בקרת סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את מהירות הרכב לפי מהירות הרכב שמלפנים ובלימה אוטונומית. בעשור הקרוב הרכבים יהפכו לאוטונומיים, ויתקשרו עם רכבים אחרים הודות לדור החמישי או קישוריות אחרות. עם זאת, הרכבים גם יהפכו ליותר פגיעים ולשם כך, פועלות לא מעט חברות בתחום הסייבר בעולם כלי הרכב כשאחת מהן היא חברת Karamba הספקית המובילה בעולם של פתרונות מניעתיים של אבטחת סייבר מקצה לקצה לרכב. במהלך תערוכת CES שבלאס וגאס, הציגה החברה הדגמה של מתקפת סייבר ופריצת האקר לתוך כלי הרכב בזמן אמת.

המערכת שהציגה ThreatHive מאפשרת לדמות מערכת אמיתית של סביבה דמוית מכוניות לתפעול מעבדי הרכב השונים שנמצאים בכל אביזר בטיחותי ומערכת המולטימדיה ברכב. בזמן שהמערכת מעתיקה את המערכת האמיתית, היא מאפשרת להאקרים לנסות לפרוץ אל תוך המערכת ולגלות חולשות וכך לחסום אותן לפני שהרכב יוצא אל הצרכן. "שירות זה מרחיב את היצע מוצרי ההגנה של Karamba, הראשון שמעניק תובנות בזמן אמת לאבטחת כלי רכב מקושרים לפני הגעת הרכבים לפס הייצור ולאורך כל מחזור החיים שלהם", אומר עמי דותן, מייסד ומנכ"ל Karamba Security. "לקוחותינו מחפשים דרכים לבדוק את המוצרים שלהם כנגד תרחישי אבטחה אמיתיים. ThreatHive הינו המוצר ושירות היחידי שמזהה ומדווח על התקפות סייבר שנעשות על ידי האקרים על מערכות הרכב, בזמן פיתוח מערכות, שנים וחודשים לפני תחילת עליית הרכב לפס הייצור ושיווקו לצרכנים".

אבטחת סייבר קראמבה. יח״צ,
מפתחת מערכת הגנה שעשויה להציל את הרכבים האוטונומיים מפני פריצה./יח״צ

עוד הודיעה לאחרונה החברה על שיתוף פעולה אסטרטגי שבו החברה נבחרה על ידי מועצת המנהלים של מרכז השיתוף וניתוח מידע של עולם הרכב, על הצטרפותה של Karamba כשותפה בתוך הארגון, מה שיאפשר לחברים בתוך הקבוצה לנתח פעילות התקפה מצד האקרים ובעתיד לאבטח כלי רכב אוטונומיים ומקושרים. בתוך הארגון נמצאות חברות מובילותב עולם הרכב כמו פיאט - קרייזלר, פורד, ג'נרל מוטורוס, טיוטה, מאזדה, הונדה, יונדאי, מיצובישי, BMW, מרצדס בנץ, פולקסווגן, קבוצת וולוו ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully