וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו! אפליקציות לעריכת תמונות מפיצות פרסומות פורנו במכשירי האנדרואיד

5.2.2019 / 6:48

הורדתם לאחרונה אפליקציה לעריכת תמונות? ייתכן והורדתם אפליקציה שתגנוב לכם את כל גלריית התמונות ותפיץ פרסומות פורנו בתוך הסמארטפון. האפליקציות האלו נראות תמימות ולכאורה יעילות, אולם ברגע שתורידו אותן, ייתכן שלא תצליחו להסיר אותן מהסמארטפון

הורים וילדים מביטים במסכים בזמן ארוחה משפחתית. ShutterStock
אפליקציות זדוניות הפיצו פרסומות מאתרי פורנו למשתמשים תמימים./ShutterStock

מיליוני משתמשי אנדרואיד הונחו בשבוע האחרון להסיר כמות גדולה של אפליקציות צילום זדוניות. אותן אפליקציות תוכננו לגנוב תמונות ומידע ממשתמשים, ואף נורא מכך, אפילו הפיצו למשתמשים פרסומות קופצות מאתרי פורנו. הנזק שאותן אפליקציות גרמו הוא אסטרונומי: ברשימה שפורסמה על ידי מומחים, ישנן לא מעט אפליקציות שהורדו מעל למיליון פעמים וגרמו לנזקים כמעט ובלתי הפיכים. "משתמש שהוריד את אחת האפליקציות מהרשימה לא ישים לב למשהו חשוד באופן מיידי, עד לרגע שיחליטו למחוק את האפליקציה", הסביר לורין וו, אחראי על אבטחת סמארטפונים בחברת הסייבר טרנד מיקרו, הנחשבת לאחת מהגדולות בעולם. חלק מהאפליקציות "מעלימות" את הסמליל שלהן מרשימת האפליקציות המותקנות על הסמארטפון ובכך מקשות על המשתמשים למצוא אותן ולהסיר אותן.


משתמשי אנדרואיד, בשונה ממשתמשי אייפון, חשופים יותר לנוזקות המופצות באמצעות אפליקציות זדוניות, שכן הפיקוח עליהן בחנות הוא נמוך יותר ובאותה הנשימה, גם מערכת ההפעלה אנדרואיד נותנת גישה חופשית למפתחי האפליקציות (בכפוף לאישור המשתמש) ומאפשרת התקנת אפליקציות צד שלישי. כמובן שיש צוות הממונה על כך בגוגל ממש כמו באפל, אך הפיקוח באפל הוא קפדני פי כמה וגם במערכת ההפעלה iOS, הגישה של המפתחים לתכונות מערכת ההפעלה היא מוגבלת בהרבה. רק בשבוע האחרון קיבלנו דוגמה מצוינת לכך, כשמיליוני משתמשים ברחבי העולם הוזהרו מאפליקציות צילום המופעלות על ידי מומחי הונאה. כאמור, האפליקציות גונבות מידע אישי ממשתמשים לרבות תמונות, אך הנורא מכל הוא הפצת הפרסומות הקופצות עליהן דיווחנו בעבר בהקשר האטת מכשירי אנדרואיד. הן פוגעות במערכת ההפעלה של הסמארטפון והן יכולות להיות מאתגרות במיוחד להסרה.

ילדים צופים בטלוויזיה ובוהים במסכי סמארטפון. ShutterStock
האפליקציות הללו הותקנו על גבי מיליוני מכשירים./ShutterStock

"בעת ביטול נעילת הסמארטפון, האפליקציות תעלה מספר מודעות קופצות זדוניות הכוללות תוכן מזויף ופורנוגרפיה, שיופיעו דרך הדפדפן של המשתמש", סיפר וו. "במהלך הניתוח שביצענו, מצאנו נגן מקוון לתכנים פורנוגרפיים שיורד באופן אוטומטי למכשיר בעת לחיצה על המודעה", הוסיף. אותן מודעות עלולות להיות קטלניות למערכת ההפעלה בסמארטפון שלכם ולעיתים קרובות הן מסייעות בגניבת פרטים אישיים ממשתמשים. אותן אפליקציות מפנות מחדש אל אתרי אינטרנט שנוצרו על ידי מתחזים המבקשים מהמשתמש מידע אישי, כגון כתובות ומספרי טלפון. אפליקציה אחת תאפשר לכם לזכות בפרס, אך על מנת לקבל אותו, תהיו חייבים למלא טופס מידע מפורט כשלמעשה, מדובר בתרמית ותו לא.

הרוגלה הושתלה בעיקר באפליקציות לשיפור איכות הצילום בסמארטפון ולייפות צילומי סלפי. ברשימה תמצאו את "Pro Camera Beauty", "Cartoon Art Photo" ו-"Emoji Camera" - שלושתן זכו כבר למיליוני הורדות בחנות האפליקציות של גוגל. התמונות של המשתמשים מועלות לשרת ייעודי שיאפשר להם לערוך אותן. מאחורי הקלעים, אותן תמונות נשלחות ליוצרי האפליקציה, שמשתמשים בהן למטרות זדוניות. תמונות פרופיל לחשבונות מזויפים ברשתות החברתיות זו דוגמה קלאסית. להבא, בהורדת אפליקציות, שימו לב לביקורות של משתמשים אחרים ולעולם אל תורידו אפליקציה לא מוכרת מהאינטרנט. "Artistic effect Filter", "Art Editor", "Beauty Camera", "Selfie Camera Pro", "Horizon Beauty Camera" ו-"Super Camera", הן רק עוד כמה דוגמאות לאפליקציות שסומנו לאחרונה על ידי גוגל וזכו למאות אלפי הורדות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
זוג מצטלם סלפי במהלך טיול בעיר לונדון על רקע הביג בן. ShutterStock
האפליקציות הבטיחו למשתמשים עריכת צילומי סלפי, אך בפועל גנבו מהם תמונות אישיות./ShutterStock

כך תסירו אפליקציות באופן ידני

מומלץ להיכנס לחנות האפליקציות לעיתים תכופות, לשים לב לאפליקציות המותקנות ולבצע בקרה על האפליקציות המותקנות. אולם ייתכן וגם זה לא יגן על מערכת ההפעלה בצורה הרמטית. היכנסו להגדרות, לחצו על "אפליקציות", ושם עברו על רשימת האפליקציות המותקנות על הסמארטפון שלכם. למעשה בתפריט הזה, תוכלו לראות את כל האפליקציות לרבות החייגן, חנות האפליקציות ועוד. גם שם, העבירו מבט ובחנו כל אפליקציה. אם זה נראה לכם חשוד, מומלץ שתחפשו בגוגל מהי אותה אפליקציה. במידה והסרתם את כל התוכנות החשודות ובכל זאת האנדרואיד מוצף בפרסומות, ייתכן ואין לכם ברירה: תצטרכו לבצע איפוס מחדש של הסמארטפון. לפני שאתם עושים זאת, גבו את כל אנשי הקשר, התמונות, המידע החשוב כמו הווטסאפ ובצעו גיבויים נדרשים בענן. אחר כך, אפסו את הסמארטפון והגדירו אותו מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully