וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,405 שקלים מפריצות לווטסאפ: האקרים משתלטים על חשבונות הווטסאפ בבריטניה

5.2.2019 / 13:47

קיבלתם הודעה מוזרה מחבר שמבקש מכם פרטי אשראי? כנראה שפרצו לו לווטסאפ והצליחו להשתלט לו על החשבון. כעת מדווחים בבריטניה על ההונאה החדשה, לצד היקף ההונאות החסר תקדים בממלכה המאוחדת. עוד מדווחים כי האקרים עשויים להעזר במשתמשים כדי להלבין כספים

התכתבות ווטסאפ באמצעות סמארטפון. ShutterStock
הווטסאפ סובל מגל הונאות לאחרונה/ShutterStock

משתמשים ברחבי העולם הוזהרו לאחר שהונאה חדשה נחשפה בווטסאפ, שירות העברת המסרים הפופולרי בעולם. ההונאה מאפשרת לפורצים לקבל גישה מלאה לחשבון הווטסאפ ולהשתמש בו כדי לגנוב פרטים אישיים ממשתמשים אחרים. האזהרה מגיעה בעקבות יום הבטיחות באינטרנט שמתקיים מדי שנה בבריטניה, בו מזכירים לגולשים ברשת על הסיכונים שבפריצות לחשבונות אישיים וביצוע פשעי סייבר. על פי חברת האבטחה McAfee, 46 אחוזים מתושבי בריטניה היו קורבנות לפשע סייבר או היו עדים לפשע בו חשבונות נפרצו ואנשים איבדו כסף כתוצאה מכך.

מהנתונים עולה כי בממוצע, הפסידו אזרחי בריטניה כ-725 ליש"ט, כלומר 3,405 שקלים שהפסידו האזרחים בגלל מתקפת סייבר כזאת או אחרת. בכל פעם שהאקרים מצליחים במשימה, נראה שהם רק מקבלים מרץ וממשיכים להונאה הבאה. הפעם, מדובר בגל הונאות שרץ בווטסאפ, פלטפורמת המסרים הגדולה בעולם. בהונאה האחרונה, הפורצים הצליחו להשתלט על חשבונות הווטסאפ ואחר כך משתמשים בהם כדי לגנוב מאנשי קשר אחרים את הפרטים האישיים שלהם, לרבות פרטי תשלום. אחרי שהם משתלטים על חשבון הווטסאפ, כמעט ובלתי אפשרי לשחזר את החשבון, מה שמאפשר להאקרים גם לדרוש דמי כופר עבור שחרור החשבון.

ההונאה מתבצעת בפשטות - פורץ מתחזה לאחד מאנשי הקשר ומבקש את קוד האימות שווטסאפ מעבירים למשתמש בהליך החיבור הראשוני. הפורץ אז משתמש בקוד כדי להתחבר ולגנוב גישה לחשבון הווטסאפ. על פי הדיווחים, עשרות אנשים כבר נפלו להונאה הזו ובמקרים מסוימים, הפורצים אף ביקשו מבני המשפחה שלהם לשלוח להם כסף או כרטיסי מתנה בהם השתמשו כדי להלבין כספים. ווטסאפ בתגובה הזהירו משתמשים שלא להעביר פרטים אישיים ופרטי תשלום דרך הפלטפורמה בלי לבדוק קודם שמדובר בנמען שאליו התכוונתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully