וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: הקסדה החכמה שתשדרג את הרכיבה באופניים ומנסה לדמות רכב יוקרה

5.2.2019 / 13:12

הקסדה החכמה של LIVALL הושקה לאחרונה בישראל ומביאה את האיתות אל תוך הקסדה, רמקול ומיקרופון לשיחות תוך כדי רכיבה ועוד. הקסדה מנסה לתקן את החוסר תקשורת שבין רוכב האופניים לנהגים בכביש. האם היא מצליחה לעשות את זה? בדקנו את הקסדה החכמה של LIVALL

קסדה חכמה Livall חזית. מייקי לוי, מערכת וואלה!
האם הקסדה החכמה באמת הצליחה להרשים אותנו?/מערכת וואלה!, מייקי לוי

2,185 רוכבים אופנייים שמליים נפגעו במהלך השנתיים האחרונות וגורמים מעריכים כי בישראל יש יותר מ-200 אלף אופניים חשמליים בכבישי ישראל. עשרות בני אדם נהרגו במהלך שנת 2018 ואולי היה אפשר למנוע את זה באמצעות רכיבה בטוחה וחבישת קסדה. ברכיבה בטוחה נכנסים כמה אלמנטים: רכיבה עם אפוד זוהר בשעות הלילה ומומלץ שגם ביום, תאורה תקינה וקסדה מאושרת על ידי מכון התקנים. לאחרונה רשת החנויות באג השיקה את הקסדה החכמה של חברת LIVALL, חברה המייצרת קסדות חכמות הכוללות תאורה חכמה בגב הקסדה, אפשרות לאותת באמצעות שלט יעודי על הכידון ואפילו רמקולים ומיקרופון שלא ינתקו אתכם מהסביבה ויאפשרו לכם לנהל שיחות תוך כדי רכיבה. אם כבר קסדה חכמה, בתוך הקסדה חיישן התרסקות שאנחנו מודים שלא יצא לנו להתנסות בו לשמחתנו, אולם בחברה מבטיחים כי מדובר בחיישן התרסקות מובנה השולח באופן אוטומטי הודעת חירום לבן משפחה.

אם יש לכם אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, הרי שהקסדה זה אביזר חובה. חשוב לציין שקסדה שעברה את מכון התקנים עולה כ-200 שקלים ואילו הקסדה של Livall עולה בישראל כ-499 שקלים, כלומר תוספת של 300 שקלים עבור קסדה חכמה שמציעה לא מעט פיצ'רים. במבט ראשוני, ניתן להבחין כי מדובר בקסדה שמועצבת בצורה איכותית למדי. הרצועות עשויות מבד איכותי בצבע אדום וגם הריפודים האדומים שנמצאים בתוך הקסדה שנועדו לספוג זיעה, מרגישים ונראים איכותיים, הרבה יותר מכל קסדה אחרת שהתנסתי בה. עוד לקסדה מצחיה שבולטת קדימה וחוץ מנראות, לא באמת עושה יותר מדי.

קסדה חכמה Livall ריפוד. מייקי לוי, מערכת וואלה!
"הרצועות עשויות מבד איכותי". הקסדה החכמה של Livall/מערכת וואלה!, מייקי לוי

רמקולים, מיקרופון ואיתות על גבי הקסדה

כשקיבלתי את הקסדה תהיתי כמה באמת טכנולוגיה הצליחו לדחוס בתוך קסדה אחת אבל האמתי שהופתעתי לגמרי: היתרון הבולט של הקסדה הזאת, זהו האיתות שנמצא על גבי הקסדה וניתן לשלוט עליו מתוך השלט היעודי שנמצא על גבי הכידון. השלט מאפשר להפעיל את סירי, לשלוט בעוצמת הווליום, להפעיל או להשהות שיר, בכיוון האיתות ומסיבה לא ברורה, מאפשר גם להפעיל את המצלמה. אולם חיסרון אחד בולט שמצאתי בשלט: ניתן להסיר אותו בקלות מהכידון, מה שאומר שאתם ממש לא רוצים להשאיר אותו על הכידון, לקשור את האופניים ברחוב ולהמשיך הלאה. בכל נסיעה תצטרכו לחבר אותו באמצעות גומיה ובסוף הנסיעה, גם להסיר אותו.

האיתות בקסדה פשוט למדי: לחיצה ימינה על גבי השלט תפעיל את האיתות הימני ולחיצה שמאלה - את האיתות השמאלי. מי שחובש את הקסדה יכול לשמוע את האיתות פועל וזו תוספת שמשדרגת את חווית הרכיבה וגם מיידעת את הרוכב שהאיתות פועל כשורה. מבחוץ זה יראה כמו ברכבי היוקרה של אאודי: האיתות ינוע מהאמצע של הקסדה לצד ימין. עוד תוספת קטנה שמשדרגת את נראות וההרגשה של הקסדה. התפעול מהשלט מתבצע בצורה די נוחה ולאט לאט מתרגלים לנוכחות השלט על הכידון והפעולה מתבצעת באופן טבעי, ממש כמו ברכב.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קסדה חכמה Livall שלט. מייקי לוי, מערכת וואלה!
שלט שנצמד לכידון הופך את השליטה בקסדה לפשוטה למדי./מערכת וואלה!, מייקי לוי

פחות לשמוע מוזיקה, יותר לנהל שיחות

בתוך הקסדה ישנם רמקולים שמשדרגים את החוויה עוד יותר - הם מאפשרים להאזין למוזיקה מבלי להתנתק מהסביבה. כלומר, הווליום יחסית חלש וכיוון הרמקולים לתוך הקסדה מאפשר רק לחובש הקסדה לשמוע את המוזיקה וימנע מכם להפוך למפגע סביבתי. לא מדובר באיכות הטובה ביותר ואין כאן באסים או רמקולים פורצי דרך. האופציה להאזין למוזיקה מבלי לסכן את עצמכם מהאפשרות שתנתקו מהסביבה אם תשתמשו באוזניות. אולם השימוש האמיתי והטוב ביותר זה דווקא ביצוע שיחות. המיקרופון עובד בצורה טובה ומאפשר לצד השני לשמוע אתכם גם כשאתם באמצע אבן גבירול וישנה תנועה ערה מסביבכם.

כמובן שהיום מוצר חכם לא יכול לעבוד ללא אפליקציה וגם כאן האפליקציה שפותחה על ידי החברה בוצעה בצורה טובה. אולם בהפעלה הראשונית תדרשו להוריד אותה ולבצע חיבור בין השלט שנמצא על הכידון לבין הקסדה. ההתאמה מתבצעת בצורה מהירה ופשוטה והאפליקציה מציעה לא מעט תכונות כמו שימוש ב-GPS של הסמארטפון על מנת לעקוב אחר המסלול שלכם ועוד. לרוכב המקצועי מדובר באפליקציה חיונית, אולם לרוכב שבסך הכל רוצה לחסוך את הפקקים, מדובר באפליקציה מיותרת ולא באמת שימושית.

גיפ קסדה חכמה livall. עמית לגו, מערכת וואלה!
לא חלמתם לאותת פעם עם הקסדה שלכם?/מערכת וואלה!, עמית לגו

סיכום

ראשית, מדובר בקסדה שעברה תקינות אירופאיות מחמירות שזה כבר יתרון על גבי קסדות אחרות. אחר כך, זוהי גם קסדה שמנסה להגביר את הבטיחות באמצעים טכנולוגים כמו איתות, אזהרה של בלימת האופניים וחיישן שברגע נפילה מעדכן איש קשר. עוד הקסדה גם מנסה להפוך את הרכיבה למהנה יותר ומאפשרת לכם להתעסק פחות בסמארטפון אבל עדיין לנהל שיחות ולהיות קשובים לכל מה שקורה בכביש או במסלול האופניים. אם אתם משתמשים בקורקינט או באופניים חשמליים, תמצאו את הקסדה הזאת בתור אביזר חובה ומדובר בסך הכל בהשקעה של 499 שקלים, עלות קצת יותר מ-2 קסדות רגילות, אולם לעניות דעתי, על בטיחות אין לעשות פשרות ומרכיבה ארוכה, הקסדה הזאת בהחלט מצליחה לתקן את האי תקשורת שבין הרוכב אופניים לנהג רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully