וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קוראים לזה ניצול": הפוסט של עיריית תל אביב - יפו עורר סערה ברשת

6.2.2019 / 9:10

עיריית תל אביב - יפו פרסמה פוסט בפייסבוק ובו ביקשה מקהל הגולשים לעצב עבורה רב קו מיוחד לאירוויזיון בחינם לגמרי. הגולשים זעמו שהעירייה מבקשת מהגולשים לעבוד "בחינם". אולם לשמחתנו, אחרי שפנינו לעירייה, החליטו להעניק לזוכה פרס כספי

"לקראת האירוויזיון אנחנו מזמינים אתכם להציע עיצוב שיודפס על כרטיסי הרב קו, ייחשף להמון תיירים ותושבים - ויום אחד אולי יהפוך לפריט אספנות נחשק, מי יודע. שלחו לנו צילום, ציור או עיצוב בהשראת תל אביב-יפו", פרסמה עיריית תל אביב - יפו בדף הפייסבוק. מדובר במעין בקשה לקהל הרחב שבה מבקשת העירייה מהחברים בפייסבוק, לעצב עבורה כרטיס רב קו מיוחד לאירוויזיון. אלא שבמהרה, הבקשה של העירייה עוררה את זעמם של העוקבים בפייסבוק, התושבים וגם מצד המעצבים. למעשה, העירייה ביקשה מהאנשים לעבוד בחינם ולקבל עיצובים חדשים, אף על פי שהעירייה מעסיקה לא מעט מעצבים באינספור פרויקטים.

זו לא הפעם הראשונה שבה עיריית תל אביב - יפו מסתבכת עם קהל הגולשים בדף הפייסבוק. לפני יותר משנה פרסמה תמונה שבה היא מודיעה כי לאור ריבוי התלונות, וניצול הדף ל"הוצאת קיטור", לא ניתן יהיה להגיב יותר על פוסטים בעמוד הפייסבוק העירוני וכי ניתן לשלוח הודעות בפרטי והם ישקלו את פרסומן. הגולשים זעמו, אולם אז היה מדובר בחלק מקמפיין שאמור היה לעורר באז וכי לעירייה לא הייתה באמת כוונה לחסום את העמוד לתגובות, מלבד הניסיון וההצלחה לעורר עניין סביב הנושא.

פוסט עיריית תל אביב. צילום מסך, צילום מסך
״הזדמנות לכל תושבי העיר, מכל רקע ומכל גיל, להשאיר חותם קטן ויצירתי״./צילום מסך, צילום מסך

"שוב התחלנו. עירייה יקרה, התחרות שלכם פוגעת במקצוע שלנו. רוצים עיצוב? שלמו למעצב. מי שמנהל את הדף פייסבוק שלכם מקבל תשלום? מי שכתב את התקנון שלכם קיבל תשלום? ומי שמטפל במדפסות? זה שמתקן לכם את השירותים?", כתבה דניאל. "לא זוכרת שויתרתם לי על תשלום דוחות חניה תמורת "חשיפה". עשו טובה לעצמכם ותורידו את הפוסט המביך הזה", הוסיפה קרן. את הבקשה של העירייה, סיכמה דנה באחת התגובות ואמרה: "קוראים לזה, במילים אחרות, ניצול". אולם בתוך המון המתנגדים והכועסים, ניתן היה גם למצוא מישהי שדווקא תמכה בתחרות: "ואוו... התגובות הזויות בעיניי. אתם באמת חושבים שעיריית תל אביב מנסה לחסוך כסף על מעצב? צאו מהסרט! מיזם מקסים וכיפי. אני גם עוסקת באומנות (תיאטרון) ואני מוחה על ההשוואה לעריכת דין.... היופי באומנות שהיא שייכת לכל מי שרוצה לעסוק בה! חובבנים לצד אנשי מקצוע", כתבה נופר.

לכל התגובות הזועמות והכועסות, העירייה הגיבה את אותו הנוסח: "הפנייה לא מיועדת דווקא לאנשי מקצוע, המטרה היא לתת במה לכל מי שמעוניין בכך מטף ועד קשיש. זו הזדמנות לכל תושבי העיר, מכל רקע ומכל גיל, להשאיר חותם קטן ויצירתי. במקביל העירייה מבצעת המון שיתופי פעולה עם אמנים ומעצבים מקצועיים בתשלום בעשרות פרויקטים אחרים". אין ספק שגם טף ועד קשיש, היו שמחים לקבל איזשהו פרס, לאו דווקא בצורה כספית או לחילופין - הוקרה כלשהי. אלא שאחת מהעיריות היצירתיות בישראל, בחרה רק לתת במה, ללא כל הוכרה כלפי הזוכה. פנינו לעירייה לבקשת תגובה ואחרי פנייתנו בעירייה החליטו לתת פרס כספי של 3,000 שקלים. מה שהיה צריך להינתן לפני כן ואולי לחסוך את התגובות הזועמות.

מעיריית תל אביב - יפו נמסר: התחרות נועדה לקבל רעיונות מהקהל ולשתף את הציבור , נוכח בקשות הגולשים הוחלט כי הזוכה יזכה ב 3000 ש"ח על המאמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully