וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמת בפייק ניוז: ווטסאפ הודיעה כי הסירה שני מיליון חשבונות מזוייפים

8.2.2019 / 10:49

נלחמת בהודעות השרשרת שהורגות: חברת ווטסאפ הודיעה כי הסירה שני מיליון חשבונות מזוייפים באמצעות תוכנה חדשה שפיתחה. בכירי ווטסאפ חשפו פרטים ראשונים על הניסיון של החברה להילחם בהודעות הללו, שעד כה הרגו בהודו עשרות בני אדם

ווטסאפ לוגו. AP, AP
עד כה הסירה 2 מיליון חשבונות מזוייפים./AP, AP

ווטסאפ אחת מפלטפורמות המסרים הגדולות והפופולריות ברחבי העולם ומעל ל-1.5 מיליארד אנשים מחוברים לפלטפורמה מבית פייסבוק. רק בהודו מדווחים לעיתים תכופות על שמועות שקריות שמפוצות בווטסאפ וכתוצאה מכך נהרגים בני אדם. ההודעות שעוברות, מדווחת כי אדם שהוא כביכול חף מפשע, מואשם באונס או פדופיליה. ההמון בתגובה, יוצא לרחובות ותוקף את אותו אדם, מה שנגמר לרוב ברצח של אדם חף מפשע. ווטסאפ פועלת נמרצות כדי להשיב את הביטחון לפלטפורמה ולמנוע את ההודעות האלו. בין היתר, הגבילה את העברת ההודעות ל-4 אנשים. אולם כעת, החברה חושפת פרטים ראשונים על פעילותה בהסרת חשבונות.

לאחרונה בכירי ווטסאפ סיפקו הצצה למנגנון הסרת החשבונות, דבר שווטסאפ מעולם לא התייחסה אליו. כצפוי, בכירי ווטסאפ דיברו על המנגנון בניו דלהי שבהודו. שם כאמור, המדינה סובלת מאינספור הודעות מזוייפות שגורמות לרצח של חפים מפשע. החברה פיתחה "מכונה לומדת", שמאתרת וחוסמת חשבונות שמתנהגים בצורה חשודה, כך אחד מהבכירים ציין. "ההתנהגות החשודה" יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות שליחת הודעות רבות ויצירת מספר חשבונות על מנת להפיץ תוכן מפוקפק. בווטסאפ טוענים כי עד כה המכונה מסוגלת לחסום 20 אחוז מהחשבונות המפוקפקים.

בווטסאפ מבצעים בדיקה קפדנית לפני שהם חוסמים את החשבונות: החברה מבצעת בדיקה לכתובת האינטרנט, מספר הטלפון, בודקת האם החשבון חדש ומזהה אם הוא מתחיל להפיץ כמות גדולה של הודעות מיד אחרי פתיחתו. יתרה מכך, 75 אחוזים מ-2 מיליון החשבונות שנחסמו עד כה בהודו, בוצעו על ידי מערכת ממוחשבת, מבלי מגע של אדם. עוד סיפרו בווטסאפ כי המפיצים של ההודעות השקריות, השתמשו בתוכנת מחשב שפיתחו בעצמם, המאפשרת הפעלת כמה חשבונות ווטסאפ ממחשב אחד. עוד הם מצאו מכשיר שאליו ניתן לחבר עשרות כרטיסי סים וממנו להירשם לווטסאפ. רק לאחרונה שחררה כמה עדכונים חשובים בנושא: זיהוי והתראה על קישורים חשודים, הגבלת העברת ההודעות והגברת הבקרה והזיהוי של החשבונות המזוייפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully