וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוט התת ימי שיעזור למצוא בעלי חיים תת ימיים חדשים ותרופות טבעיות לזקנה

8.2.2019 / 11:34

ישראל מובילה את עולם החקר התת ימי ובשנים האחרונות עמותת אקואשן מבצעת מאמצים למציאת בעלי חיים תת ימיים חדשים, שיעזרו בין היתר למציאת תרופות טבעיות לזקנה. המאמצים האלו נעשים באמצעות רובוט יחודי שמגיע לעומק של עד 500 מטרים ושומר על הסביבה

צילום ועריכה: עמותת אקואושן

חקר התת ימי מעסיק לא מעט חוקרים ישראלים ולישראל יש יתרון די גדול כשהיא נמצאת בין הים התיכון לים האדום. עוד בארץ נמצאים חוקרים בעלי שם בתחום ומרכזי מחקר מתקדמים, אולם העלויות הגבוהות של מחקר ימי מגבילות את פעילות המחקר והניטור. אחת המטרות המרכזיות של החוקרים הישראלים והעמותה בפרט, היא לסייע בקידום המחקר על ידי מתן גישה לספינת המחקר של העמותה ולציוד מחקר ימי מתקדם. עמותת אקואשן הוקמה בשנת 2002 כדי לשמר את הסביבה הימית באמצעות קידום המחקר הימי וחינוך לשימור וטיפוח הסביבה. ישראל אומנם מובילה בכל מה שקשור למחקר התת ימי, אולם עדיין נשארת מאחור בהקשר לשמירה על הסביבה הימית שלנו. לאחרונה רכשה העמותה את הרובוט "רותי", רובוט מיוחד שחוקר את המצולות.

"רותי" הגיעה לישראל מצרפת בשנת 2015 באמצעות עמותת אקואושן, המכון הבין אוניברסיטאי באילת ומשרד המדע. המחקרים מתבצעים בין התיכון ובים סוף ומדובר על אחד מרובוטי המחקר המתקדמים שקיימים בעולם. הרובוט מאפשר לגלות עולמות שונים ובעלי חיים שבני האדם טרם נחשפו אליהם, לרבות צבירת ידע שבלעדי הרובוט, סביר שלא היה מגיע. הרובוט מסוגל לרדת לעומק של 500 מטרים ולאסוף דוגמאות ממעמקי האוקיינוס, מבלי לפגוע בסביבה הימית. ישנם לא מעט פעילויות במסגרתן החוקרים משתמשים ברובוט "רותי", כמו למשל איתור שמורות ימיות, ביצוע מחקרים אוניברסיטאיים החוקרים בעלי חיים תת ימיים וקידום מחקר שמטרתו למצוא תרופות ממקור טבעי למחלות זקנה שונות.

רובוט תת ימי. צילום מסך, צילום מסך
רובוט תת ימי/צילום מסך, צילום מסך

הרובוט משנה את החקר התת ימי בכך שהוא מצוייד במצלמה המעבירה תמונה באיכות HD בזמן אמת, מה שמאפשר תיעוד המתרחש במעמקים. עוד לרובוט זרוע ייחודית לאיסוף דוגמאות מקרקעית הים בצורה מבוקרת ומדויקת, תוך צמצום הפגיעה בסביבה וללא הסיכון המתלווה בצלילות עומק ממושכות. באמצעות הרובוט, ניתן גם לאתר מינים חדשים שעשוים להשפיע על חיינו. "בחלק ממיני בעלי החיים הימיים ישנם חומרים בעלי פעילות ביולוגית היכולים לשמש להפקת תרופות. Tasscmar במימון האיחוד האירופי, בו אקואושן נוטלת חלק יחד עם פרופ' הודי בניהו מאוניברסיטת תל אביב ושותפים נוספים בחו"ל, התגלו מינים חדשים היכולים להוביל לדבר הבא בתחום התרופות לטובת האנושות", אמרו לנו בעמותה.

  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully