וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משגע את המדינה: בדקנו את שואב האבק דייסון V10 שמשנה את חווית הניקיון

11.2.2019 / 9:25

בחודשים האחרונים הושק הדייסון V10, הדור האחרון לחברת שואבי האבק הבריטית. תוך זמן קצר הוא הפך לאחד מהמוצרים המבוקשים ביותר ובדקנו על מה כולם מדברים. ה-V10 הינו שואב אבק אלחוטי ועוצמתי, כלומר מעין מטאטא שואב. אבל האם הוא שווה את הכסף?

שואב אבק דייסון V10. מייקי לוי, מערכת וואלה!
האם השואב אבק שמשגע את המדינה באמת שווה את הכסף?/מערכת וואלה!, מייקי לוי

שואב האבק שמשגע מדינה שלמה: הדייסון הפך לאחד מהמוצרים הביתיים הנמכרים ביותר בישראל בשנה האחרונה. אני כמובן מדבר על השואב שעליו אחראי סיר ג'יימס דייסון הבריטי. לפני יותר מ-26 שנים, המציא סיר דייסון את שואב האבק הראשון בשיטת הציקלון, ללא צורך בשקיות להפרדת האבק. חמש שנים ו-5,127 דגמי אב טיפוס, פותחו בדייסון עד שהגיעו לדגם המסחרי הראשון ולמעשה, זה היה שואב האבק הראשון ששינה את הכל. אולם בניגוד למה שחושבים, דייסון היא ממש לא רק חברה של שואבי אבק והיא אחראית על מטהרי אוויר, מאווררים יחודיים ואף מפתחת טכנולוגיות בעולם הרכבים החשמליים והאוטונומים. למעשה, סיר דייסון אחראי על לא פחות מ-1,584 פטנטים שרשם עד כה. ה-V10, השואב אבק מהדור האחרון של דייסון, הושק בחודשים האחרונים בישראל והפך ללהיט מכירות של ממש. בדקנו על מה כולם מדברים והאם אפשר לחזור למטאטא אחרי שימוש בדייסון? (רמז: לא).

הדייסון V10 הוא הדור האחרון של החברה בעולם שואבי האבק והוא כולל את טכנולוגיית המנוע המתקדמת ביותר שהחברה פיתחה עד כה. בחברה טוענים כי המנוע בנוי מחומרים שפותחו בתעשיית האווירונאוטיקה והחלל. הוא מסתובב כ-2,000 סיבובים בשניה ומגיע למהירות שיא של 125,000 סיבובים לדקה. מהנדסי דייסון טוענים כי שינוי העיצוב של השואב, מייצר זרימת אוויר ישרה בין המנוע למוט השואב. כתוצאה מכך, זרם אוויר חזק יותר מנותב ישירות לעבר המנוע ומגביר את עוצמת השאיבה, מה שיבטיח שכל פירור שנמצא על הרצפה ישאב.

שואב אבק דייסון V10. מייקי לוי, מערכת וואלה!
הדור האחרון של החברה בעולם שואבי האבק. הדייסון V10/מערכת וואלה!, מייקי לוי

כמו מטאטא אבל עם מנוע ועוצמת שאיבה חזקה

מדובר שואב אבק אלחוטי, כלומר הוא מעוצב כמו מטאטא, אבל למעשה מדובר בשואב אבק נייד, יעיל וקצת כבד שלמרבה ההפתעה, הוא קל יותר מהדור הקודם ב-20 אחוזים. הוא כולל מיכל בקיבולת של 760 מיליליטר, קיבולת יחסית גבוהה ובבית של 300 מ"ר ובשימוש יום - יומי, נדרשנו לפנות את הלכלוך מדי חמישה ימים. הניקוי מתבצע על ידי מנגנון חדש שהחברה פיתחה. מתחת למיכל ישנה ידית, פשוט מושכים אותה למטה, הפתח נפח והלכלוך יוצא החוצה. זה כל כך פשוט ועובד נהדר. עוד על השואב אבק האלחוטי נמצא ההדק להפעלת השואב ו-3 עוצמות שאיבה. סטנדרטי, בינוני וטורבו. התחושה הראשונה הייתה להשתמש במצב הטורבו, הרי אני לא רוצה לפספס אף לכלוך, פירור או שערה שיש על הרצפה. אולם אחרי שההתלהבות ירדה, הבנתי שהמצב הסטנדרטי שואב בעוצמה מספיק גבוהה שלמעשה אין באמת שימוש בעוצמת השאיבה המקסימלית או הבינונית.

הגרסה שהגיעה לסקירה הינה גרסת ה-V10 Absolute, כלומר זו שמגיעה עם כל האביזרים. הוא מגיע עם לא פחות מ-9 אביזרים, מברשת לפינות, "אביזר דו מצבי לניקוי כללי", מברשת ראשית בהנעה ישירה, מברשת בהנעה ישירה עם רולר רך 'פלאפי', מארז לניקוי משלים ועוד ועוד. יש כל כך הרבה אביזרים אבל המשתמש שירכוש את האבסולוט לא יזכה להסבר או לחוברת שתעשה סדר ותסביר: למה כל אביזר מתאים. יש את ההנחה הראשונה שהמברשת עם הרולר רך 'פלאפי' היא לרצפה רגילה ובמארז לניקוי משלים ניתן למצוא מברשות לספה או כיסאות ברכב והאביזר לניקוי פינות שלא באמת צריך הסבר עליו או למה משמש. זה מצב די מתסכל: יש כל כך הרבה אביזרים אבל המשתמש לא מבין באמת למה הם מיועדים. אחד מהדברים שהכי הפריעו לי זו החוברת שפשוט נעדרה מהקופסה.

שואב אבק דייסון V10. מייקי לוי, מערכת וואלה!
"הוא מגיע עם לא פחות מ-9 אביזרים". הדייסון V10/מערכת וואלה!, מייקי לוי

יש תשעה אביזרים אבל רק שניים בשימוש תכוף

כפי ששיערתי, האביזר שנמצא בשימוש מרבי הינו הרולר רך 'פלאפי' שמיועד לניקוי רצפות וניקוי פינות. שאר האביזרים היו בשימוש חד - פעמי והייתי צריך לפצח את האתגר לאיזה פריט מתאימה כל מברשת. הרולר רך 'פלאפי' שהיה בשימוש מרבי שאב לא מעט אבק, פירורים של אוכל, טבק שנפל על הרצפה ועשה את זה בצורה מושלמת. בכל פעם שנופל פירור, מוציאים את הדייסון ומעבירים אותו על הלכלוך, בתוך שבריר שניה הלכלוך נמצא במיכל והריצפה נקיה. בחברה מתחייבים לזמן שימוש של 60 דקות, אולם מדובר על זמן שימוש שלא כולל את הרולר רך, אלא מברשת שאין לה רכיבים נעים וכמובן מדובר על שימוש בעוצמה הנמוכה ביותר. בפועל, בעוצמה המקסימלית, ניתן לקבל זמן שימוש של 12 דקות במקרה הטוב, עם שימוש ברולר הרך שכולל רכיב שנע בפנים. זה מאוד רחוק מה-60 דקות שהבטיחו בדייסון, אולם זה עדיין זמן שימוש יחסית טוב, שמספיק לניקוי הבית. כלומר, מדובר ב-12 דקות רציפות שלוחצים על ההדק ומפעילים את הדייסון בעוצמה המקסימלית. בעוצמה הנמוכה ביותר, ניתן להגיע לזמן שימוש של 20 דקות.

שואב אבק דייסון V10 גיפ. מייקי לוי, מערכת וואלה!
"בעוצמה המקסימלית תקבלו רק 12 דקות של פעולה". הדייסון V10/מערכת וואלה!, מייקי לוי

הוא באמת משנה חיים

יש סיבה שלא מעט משפחות מדברות על הדייסון בארוחות שישי ומכריזים כי הוא שינה להם את החיים. הדייסון עוצב כמו מטאטא אבל הוא בכלל שואב אבק. כל דבר עוצב ותוכנן בקפידה, אולם השימוש הרב בפלסטיק, מרגיש כאילו הוא עתיד להישבר בכל נפילה קטנה. מדובר בשילוב יוצא דרך: הקומפקטיות של השואב אבק, העוצמה שלו והזמינות. לא סתם, בכל לכלוך קטן, פשוט לוקחים את "הדייסון" ומנקים, מבלי הצורך לחבר את השואב אבק לחשמל, למשוך את הידית ולהתחיל לנקות. אבל מה לגבי המחיר? הגרסה שבדקנו עולה 2,790 שקלים אצל המפיץ הרשמי ב.נ.ז.כ סחר ושיווק בע"מ. זהו סכום לא קטן עבור שואב אבק. ישנן עוד שתי גרסאות: ה-Animal שעולה 2,490 ומגיעה עם הרבה פחות אביזרים או ה-Motorhead שעולה 1,999 שקלים ומגיעה עם ארבעה אביזרים בלבד.

זהו מחיר לא כל כך נמוך, אבל מדובר במוצר שבאמת הצליח לשנות חיים וגם להחזיר קצת שקט נפשי: בכל פעם שיש לכלוך, לוקח כמה שניות בודדות עד שמנקים אותו. בשביל המחיר הזה, לא מעט יסכימו לפתוח את הכיס ולשלם עבורו. הדייסון מתאים לכולם, גם עבור מי שגר לבד אבל מדובר בסכום שהוא לא נמוך כלל. כמובן שאת התמורה הטובה ביותר, יקבל מי שיש לו בית יחסית גדול ועם כמה ילדים. עוד מציעה החברה גרסאות חלשות יותר כמו ה-V8 שהיא עשויה להתאים יותר לבתים קטנים יותר וגם לחסוך לא מעט כסף על הדרך. בשורה התחתונה, לא בכדי מדברים כל כך הרבה על הדייסון ומדובר באחד מהמוצרים היותר מוצלחים שבדקתי לאחרונה.

הדייסון V10 ניתן לנו באדיבות ב.נ.ז.כ סחר ושיווק בע"מ, היבואן הרשמי של החברה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully