וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחיצת כפתור: כך תשפרו את מהירות הגלישה שלכם במחשב ובסמארטפון

14.2.2019 / 7:34

אנו נוטים להאשים את המחשב ותשתית האינטרנט כשמהירות הגלישה שלנו נמוכה, כשלמעשה, ישנם לא מעט גורמים המסוגלים להשפיע עליה. גם הדפדפן שלנו יכול לגרום לעיתים להאטה משמעותית בקצב הגלישה. כך תוכלו לשפר את מהירות הגלישה שלכם בקלות ובמהירות

צילום מסך

במשך שנים התרגלנו למיתוס שמהירות האינטרנט שלנו היא זו שקובעת את מהירות העלאת הדפים והמעבר בין האתרים השונים, אך למעשה, זה בכלל עובד ככה. לדפדפן שלו בעצמו יש השפעה עצומה על מהירות הגלישה שלנו, וכך גם לכל ההרחבות שמותקנות עליו או שוכנות בזיכרון שלו. גם לחבילת הגלישה שלנו אין קשר או השפעה למהירות הגלישה. למען האמת, האשמה העיקרית באיטיות הגלישה שלנו היא על ספקיות האינטרנט. מחקרים בעולם הציגו כי ספקיות האינטרנט נוטות להאיץ את החיבור שלנו באתרים הבודקים את מהירות הגלישה, ובעת גישה לאתרים אחרים כמו נטפליקס, הדורשים קצב תעבורה גדול, הן מאטות את החיבור.

לא מעט פתרונות הוצגו במהלך השנים - הרחבות שמבטיחות אינטרנט מהיר יותר וכן תוכנות רשת וירטואלית פרטית (VPN) על מנת להסוות את הגלישה שלנו בפני הספקיות ובכך להרוויח בחזרה את המהירות עליה שילמנו. עם זאת, ברוב המקרים זו אינה האופציה הטובה ביותר, ויש לא מעט פתרונות אחרים שיכולים לגרום להשפעה גדולה יותר באופן משמעותי. בין אם אתם משתמשים באנדרואיד או באייפון, בכרום, ספארי או אדג', אספנו עבורכם את שלושת הטיפים הכי מומלצים שישפרו את חווית הגלישה שלכם ובעיקר את המהירות.

התקנת ראוטר. צילום מסך
זה פשוט יותר משתחשבו - כך תאיצו את מהירות הגלישה שלכם./צילום מסך

הסירו הרחבות שאינכם משתמשים בהם

כל הרחבה שאתם מתקינים בדפדפן מעמיסה עליו, יכולה לגרום להאטה, ולקריסות. אולי זה נשמע מובן מאליו, אך יש לכם יותר הרחבות ממה שאתם חושבים, כאלו ששכחתם שהתקנתם ואף הרחבות שנמצאות בדפדפן ומוסתרות, או מותקנות אך לא פעילות. רוב ההרחבות לא מאטות בצורה ניכרת את מהירות הדפדפן, אך יש גם כאלה שמאיטות את זמן הטעינה שלו בכל הפעלה וליתר ביטחון עדיף להסיר את המיותרות כדי להפוך את המחשב למהיר ובטוח יותר. כדי להסיר את ההרחבות, הדביקו את הכתובת הזו בשורת הכתובת: chrome://extensions/ ותוכלו לראות את כל ההרחבות שמותקנות אצלכם. כדי להסיר הרחבה מיותרת, פשוט לחצו על אייקון סל המחזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מסך ההרחבות בכרום. צילום מסך, צילום מסך
מסך ההרחבות בכרום/צילום מסך, צילום מסך

נקו את זיכרון המטמון בדפדפן

בעבר הייתה לנו נטייה להאמין שזיכרון המטמון הוא דווקא טוב עבורנו ויכול באמת להאיץ את מהירות הגלישה. הרי המטרה העיקרית של זיכרון המטמון הינה לטעון דפים ואלמנטים בצורה מהירה יותר. עם זאת, כמו כל חלק במערכת, במשך הזמן זיכרון המטמון יכול לאחסן בתוכו אתרים שאינם חיוניים ובסופו של דבר להכביד על הדפדפן שלכם בחיפוש ומציאת המידע הרלוונטי. לצד חיפוש קבצי העוגיות, הנבירה בזיכרון המטמון יכולה להוביל דווקא להאטה במהירות העלאת עמודי האינטרנט. כדי לנקות את זיכרון המטמון, היכנסו להגדרות הדפדפן שלכם, בחרו ב-"הצג הגדרות מתקדמות" ואחר כך על "נקה את נתוני הגלישה". בחלון שייפתח בחרו בעוגיות, קבצי מטמון ואם יש נתונים נוספים כמו היסטוריה או סיסמאות שאתם רוצים לנקות, בחרו בהם גם. לפחות בהתחלה תרגישו בהאטה, שכן הדפדפן אוגר את הנתונים מחדש, אך בפעם הבאה שתגלשו, עמודי האינטרנט יעלו מהר יותר.

החליפו את ספק ה-DNS שלכם לזה של CloudFlare

ספקית האינטרנט שלכם היא בעצם כמו ספר דפי זהב בקנה מידה עצום. למעשה, כשאנו רושמים כתובות בדפדפן שלנו, הוא פונה לשרתי ה-DNS של ספקית האינטרנט על מנת לקבל את כתובת ה-IP המהווה את "תעודת הזהות" של האתר אליו אנו מנסים לגשת. כפי שניתן לצפות: הם איטיים במיוחד ויש גם מי שאומר שהם ממש לא מאובטחים כראוי. הודות לשירות חדש של חברת CloudFlare, תוכלו לגלוש בצורה מהירה יותר ומאובטחת יותר. כדי להתחיל להשתמש בשירות באייפון או באנדרואיד, לחצו כאן להורדת האפליקציה למשתמשי iOS וכאן למשתמשי אנדרואיד, פתחו את האפליקציה ואשרו את התקנת ה-VPN באייפון או באנדרואיד שלכם ואחר כך פשוט הפעילו את המתג ותוכלו לגלוש בצורה מהירה ומאובטחת.

CloudFlare DNS 1.1.1.1. צילום מסך, צילום מסך
שירות ה-DNS של CloudFlare/צילום מסך, צילום מסך

במחשב הפעולה עלולה להיות מסובכת יותר ואנו לא ממליצים שתבצעו אותה אם אתם לא משתמשים מקצועיים. כדי לשנות את ההגדרות במחשב לחצו על תפריט התחל, בחרו בהגדרות, רשתות ואינטרנט, שנות הגדרות מתאם ולחצו לחיצה ימנית על חיבור האינטרנט שאתם משתמשים בו: רשת האינטרנט האלחוטי או הרשת הקווית. לאחר מכן, לחצו על הגדרות ולחצו על Internet Protocol version 4 ולחצו שוב על הגדרות. כעת מומלץ שתצלמו את המסך ושמרו את התמונה למקרה שמשהו בפעולות ישתבש או שתרצו לחזור אחורה, להגדרות המקוריות. שם לחצו על Use the Following DNS Server Addresses והזינו את כתובות ה-DNS, בשורה הראשונה 1.1.1.1 ובשורה השנייה 1.0.0.1. אשרו את השינויים, הפעילו מחדש את המחשב ומעתה תעברו לגלישה דרך שרתי CloudFlare שאמורים להיות מהירים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully