וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מה שחשבתם: מחקר חדש חושף כי משחקים אלימים לא משפיעים לרעה על התנהגות ילדים

15.2.2019 / 6:57

הורים רבים הוטרדו מכך שהילדים שלהם עשויים להיות מושפעים מהמשחקים פורטנייט, GTA, Call of duty ומשחקים אלימים אחרים. אלא שמחקר חדש שנערך באוניברסיטת אוקספורד טוען כי אין קשר בין התנהגות הילדים למשחקים האלו

משחק פורטנייט. צילום מסך
הוכח מדעית - משחקי היריות לא משפיעים על התנהגות בני הנוער./צילום מסך

משחקי היריות הפכו כבר לדבר שגרה בחייהם של מיליוני ילדים, לרבות כאן בישראל. המשחק פורטנייט בולט מהשאר בהיותו פופולרי במיוחד וכן בעקבות הכותרות השנויות במחלוקת שהעלה בשנה האחרונה. כעת מחקר חדש חושף כי אין ראיות המרמזות כי משחקי וידאו אלימים כמו GTA או קול אוף דיוטי הופכים את בני הנוער ליותר אגרסיביים ופחות חברותיים. הורים ומטפלים ברחבי העולם הפכו מודאגים בשנים האחרונות לגבי השפעת הטכנולוגיה על הדור הצעיר כשלמעשה, מדובר באחד הנושאים המוכרים ביותר בעולם הגיימינג וכזה שהוליד לא מעט ויכוחים בקרב הקהילה המדעית.

המחקר, שנערך על ידי אוניברסיטת אוקספורד, טוען כי שישה מתוך כל עשרה נערים בבריטניה משחקים במשחקי וידאו המכילים תוכן אלים. על פי המחקר, בו השתתפו 1,000 בני נוער בגילאים 14 ו-15, לא נראה שהתנהגותם השתנתה לרעה לאחר ששיחשקו במשחקים אלימים. החוקרים השתמשו בטכניקה הנקראת ניתוח רגרסיה מרובה, תוך שימוש במשוואות מתמטיות על מנת לזרז את ההשפעה על ההתנהגות של המשתתפים. המחקר שונה גם מאחרים שנערכו בנושא, שכן גם הורי המשתתפים נשאלו בנוגע לשינויים בהתנהגות של ילדיהם. בני הנוער השלימו שאלות על האישיות שלהם ועל המשחקים בהם שיחקו במהלך החודש האחרון, בעוד שההורים מילאו סקר על ההתנהגות האגרסיבית של הילדים שלהם.

"הרעיון שמשחקים אלימים משפיעים לרעה על התנהגות של אנשים הוא פופולרי במיוחד בעולם המדעי, אבל לא כזה שנבדק והוכח", טוען אנדרו פרזיבילסקי, כותב המחקר. "למרות ההתעניינות בנושא מצד הורים, המחקר לא הוכיח שיש סיבה לדאגה", הוסיף. המחקר שפורסם ב- Royal Society Open Science הוא הראשון מסוגו. בני הנוער סיפקו דיווחים על חוויות המשחק האחרונות שלהם, כשהתוכן האלים מוצג באמצעות דירוגים רשמיים של האיחוד האירופי ושל ארצות הברית. יש רופאים הטוענים כי אנשים נוטים להתמקד יותר על ההשפעות השליליות של המשחקים האלימים, כשבמקרים מסוימים, אותם משחקים יכולים לעזור לילדים להילחם בבעיות התנהגותיות. ללא ספק נראה שהמחקר פתר, כנראה אחת ולתמיד, את השאלה שהטרידה אינספור הורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully