וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחשב איטי ונתקע? כך תנקו אותו תחזירו אותו למצב חדש

18.2.2019 / 8:47

קניתם מחשב לפני שלוש שנים והוא כבר מתחיל לגמגם ולהתעייף? מדובר בתופעה די נפוצה שנגרמת כתוצאה מתחזוקה לקויה. כמו שיש לקחת את הרכב למוסך, כך גם יש לפעול עם המחשב: יש לנקות אותו ולבצע פעולות תחזוקה אחת לכמה שבועות. כך תעשו את זה ותחזירו לו את המהירות

אישה צעירה מול מחשב. ShutterStock
המחשב נתקע בלי הפסקה? כן זה יכול להיות מעצבן./ShutterStock

המחשב האישי הינו אחד מהמכשירים החשובים ביותר בחיי היום יום. בין אם זה כחלק מהעבודה שלנו או כשימוש אישי בסוף היום, המחשבים מהווים חלק אינטגרלי במציאות שלנו ומאפשרים לנו לצפות בטלוויזיה, לגלוש באינטרנט ולשחק במשחקים החדשים ביותר. עם זאת, הטכנולוגיה ממשיכה להתפתח בקצב מסחרר, ולא מעט משתמשים מוצאים את עצמם עם חומרה ישנה בתוך שלוש שנים בלבד. לדוגמה, זיכרון ראם, במיוחד בשימוש בכרום של גוגל, הוא נחוץ לפעולה רציפה וחסרת תקלות. 4 גיגה ראם עדיין מהווים היום את הגדרת ברירת מחדל במחשבים מסוימים כשאפילו בסמארטפונים שלנו יש יותר זיכרון.

על אף החומרה המתיישנת, זו אינה הסיבה היחידה לכך שהמחשבים שלנו פועלים בצורה איטית יותר. למעשה, האשמה היא עלינו ועל דרך השימוש שלנו במחשב. אפילו לאחר רק כמה שבועות של שימוש, המחשב צובר "קבצי אשפה" שלרוב מתבטאים בצורת קבצים זמניים שמערכת ההפעלה יוצרת וקבצי המטמון של הדפדפן. אותם קבצים יכולים להאט לנו את המחשב, למלא לנו את זיכרון האחסון ולפגוע באופן בלתי הפיך בחווית השימוש שלנו. סיכמנו עבורכם כמה דרכים לנקות את הדפדפן והמחשב שלכם ולשפר את מהירות העבודה שלו ובסופו של דבר, לשדרג את חווית השימוש שלנו.

נקו את המחשב שלכם עם CCleaner

התוכנה CCleaner היא בין המוכרות בעולם ונחשבת לטובה ביותר בתחום ניקיון קבצי הזבל במחשב. מיליוני אנשים לא טועים - מדובר בתוכנה חינמית שהיא אחת המועילות והמוצלחות ביותר שאדם יכול להתקין במחשבו. התוכנה מנקה את הקבצים שמערכת ההפעלה, הדפדפנים ותוכנות אחרות יוצרות כל הזמן. לאחר שנבחר בדיוק אילו קבצים נרצה לנקות נוכל לעשות זאת בלחיצת כפתור. אבל התוכנה לא רק מוחקת ומנקה קבצים, היא גם תאפשר לכם לבחור אילו תוכנות תרצו שיעלו עם המחשב שלכם ואילו לא. בכך, תוכלו לנקות את רשימת התוכנות שעולות באתחול המחשב מכאלו שאינן רצויות ומכבידות על תהליך העלייה שלו.

תוכנת הניקוי ccleaner. צילום מסך, צילום מסך
נחשבת לטובה ביותר בתחום ניקיון קבצי הזבל במחשב./צילום מסך, צילום מסך

השתמשו באפשרות הניקוי המובנית במחשב

לחצו על ההתחל, היכנסו להגדרות המחשב, בחרו במערכת ולחצו על אחסון. בתוך התפריט תוכלו למצוא את "חוש האחסון", שם ניתן להפעיל את האפשרות שהמחשב ימחק קבצים זמניים, קבצים שהמחשב לא צריך או תוכן בפח האשפה בצורה אוטומטית. עוד בתוך התפריט לחצו על "עוד בהגדרות אחסון", סמנו את מחיקת קבצים זמניים באפליקציות שלא בשימוש ותכנים שהיו בפח האשפה יותר מ-30 ימים ואחר כך לחצו על "נקה עכשיו". למעשה, כל תוכנה שפועלת במחשב שומרת קבצים זמניים. גם תוכנות שאתם לא משתמשים בהם ולכן כדאי לנקות את הקבצים האלו שסתם מעמיסים לנו על המחשב.

תפריט הניקוי בווינדוס 10. צילום מסך, צילום מסך
גם האפשרות המובנית במחשב היא לא רעה./צילום מסך, צילום מסך

מחקו תוכנות שאתם לא משתמשים בהן

בתוך תפריט "הגדרות" ניתן למצוא תפריט נוסף של אפליקציות. בצורה נוחה ופשוטה, תוכלו לסנן את האפליקציות לפי השם, גודל או תאריך ההתקנה. שם יש להיות זהירים: בתוך התפריט ניתן למצוא לא מעט קבצים "דריברים" של הכרטיס מסך, מיקרוסופט ועוד. הסירו אך ורק אפליקציות שאתם מכירים והתקנתם מראש. כך לדוגמה, כל מה שקשור ל-Intel, Microsoft corporation, Nvidia - השאירו במחשב ואל תגעו בו. בכל מה שקשור לאפליקציות ותוכנות שאתם מכירים ויודעים שהתקנתם - ניתן להסיר. כדי לבדוק את זה, היכנסו לתפריט ההתחל וחפשו את התוכנה שאתם עתידים להסיר. כך תוכלו לוודא שמה שאתם מסירים זו באמת אפליקציה.

הסרת תוכנות במחשב ווינדוס. צילום מסך, צילום מסך
עשו סדר בתוכנות שהורדתם אל המחשב./צילום מסך, צילום מסך

רעננו את הדפדפן

בסופו של דבר, אצל המשתמש הממוצע, התוכנה שהוא הכי משתמש בה זו הדפדפן. הכרום אוגר לא מעט מידע ויכול להכביד על המחשב שלנו. בדיוק לשם כך, מומלץ אחת לחודש לנקות את הקבצים הזמניים שהכרום אגר. בשימוש ארוך, נפח הקבצים יכול להגיע למאות מגות ואפילו לכמה גיגות שפשוט ישבו על גבי המחשב ויתפסו מקום לחינם. היכנסו לדפדפן כרום והעתיקו את הכתובת הבאה שבתוך המרכאות: "chrome://settings/clearBrowserData". בתפריט שיפתח לחצו על "נקה קבצי cache, תמונות וקבצים וסמנו את "עוגיות ומידע אחר". ההיסטוריה שלכם תשמר וכך גם הסיסמאות, אולם יתכן שהפעולה תנתק אתכם מהחשבונות השונים כמו הפייסבוק והמייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully