וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחסוך עלויות ויאתר תקלות: חברת החשמל החלה להשתמש ברחפנים

20.2.2019 / 8:10

משטרת ישראל, צה"ל ועכשיו חברת החשמל: הרחפנים בשימוש גופים רבים, כשכעת חברת החשמל מודיעה על כניסתם לשימוש. בחברת החשמל הודיעו כי עד כה ביצעו פיילוט מוצלח וכי השימוש ברחפנים יעזור לחסוך בכסף ולאתר תקלות במהירות

צילום: תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
הרחפן של חברת החשמל. חברת החשמל,
יגיע למקומות שעד כה לא ניתן היה להגיע אליהם./חברת החשמל

מזה זמן רב שמשטרת ישראל וצה"ל עושים שימוש ברחפנים והיתרונות ברורים: להגיע למקומות שניתן היה להגיע רק עם הליקופטר, אך במהירות גבוהה יותר ועלויות נמוכות בצורה משמעותית. כעת גם חברת החשמל נערכת ומצטיידת ברחפן לצרכי ביטחון, תפעול בקרה ופיקוד. הרחפנים של חברת החשמל יעזרו להגיע למקומות שהגישה אליהם הייתה בעייתית עד כדי לא אפשרית, להגיע למקומות מסוכנים וטיפול באירועי חירום ושגרה. הרחפנים יעזרו לחברת החשמל לתת מבט על ורחב על מתקנים שעד כה לא ניתן היה להגיע אליהם ולזהות תקלות ואירועי ביטחון ובטיחות כמו מניעת זיהום סביבתי ועוד. המפקח, יכול דרך תמונת הרחפן "להזיז כוחות" ולדייק במיקום התקלות, הנזקים או החבלות בתחנה.

הרחפן של חברת החשמל מסוגל לפעול באופן אוטונומי לגמרי, ללא מפעיל כשהוא ממריא, מצלם, מתריע וחוזר לעמדת השיגור והנחיתה באופן עצמאי. רם ארליכמן, סמנכ"ל ייצור ואנרגיה של חברת החשמל: " השימוש ברחפן כאמצעי נוסף לבקרה, לפיקוד ולצרכי ביטחון של תחנות הכוח, יביא תועלת כלכלית ויתרון משמעותי בזמינות בכל הקשור למגוון פעילות התחנה. אין לי ספק שבזכות יכולות הרחפן ותמונת המצב העדכנית שהוא מספק, נוכל לשפר את השירות שלנו ללקוחותינו ולספק חשמל אמין, זמין ואיכותי הרבה יותר". בחברת החשמל מסרו כי מדובר בניסוי ראשוני שיתרונותיו בולטים במיוחד: השימוש ברחפן יחסוך כסף וזמן רב לאיתור תקלות, חלבות, מפגעים והוא יגיע למקומות שלא היה ניתן עד כה להגיע אליהם בצורה פשוטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully