וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוער ויקר: נוביה השיקה שעון חכם שינסה להחליף את הסמארטפון שלכם

הרעיון נשמע כמו רעיון עתידני אבל הביצוע מרגיש כמו מוצר שממש לא הייתם רוצים להוציא עליו אלפי שקלים: חברת נוביה הסינית השיקה שעון חכם שכולל מצלמה מובנית, מערכת הפעלה אנדרואיד, קישורית דור רביעי ומסך בגודל 4 אינץ'

השעון החכם של נוביה. מייקי לוי, מערכת וואלה!
רעיון שהיה צריך להישאר בגדר ״רעיון״./מערכת וואלה!, מייקי לוי

חברת נוביה הסינית מייצרת מכשירי פרמיום ומכשירי ביניים במחירים זולים, ממש בדומה לשיאומי ולמייזו. בעבר מכשירי החברה נמכרו בישראל באמצעות רשת החנויות באג, אולם בשנים האחרונות נראה שפעילות נוביה בישראל פסקה. במהלך תערוכת הסלולר העולמית שבברצלונה, השיקה החברה שעון - צמיד חכם ומוגשם שעולה 449 אירו לגרסת הבלוטות' ו-549 אירו לגרסת הדור הרביעי, כלומר 1,849 שקלים עד 2,257 שקלים לגרסת הדור הרביעי. מדובר בשעון שמביא את כל מה שרצינו לפני עשור: קישוריות אינטרנט, אפשרות לבצע שיחות וגם מצלמה מובנית.

אם לשפוט לפי התגובות הלועגות במסיבת העיתונאים, נראה שהשעון של נוביה לא צפוי להפוך ללהיט מכירות. מדובר בשעון מוגשם במיוחד, עבה ורחב במיוחד. ענדנו אותו על היד בסוף האירוע וממש לא התרשמנו. הוא כולל מסך גמיש בגודל 4 אינץ' עם פאנל מסוג OLED ברזולוציית 960X192. מדובר במסך שהוא צר במיוחד ולכן נדרשו התאמות תוכנתיות רבות לממשק, על מנת שיהיה אינטואיטיבי. אולם גם כאן, החברה פישלה ובענק. האלפא ממש לא נוח לתפעול והממשק לא מזכיר מערכת הפעלה אנדרואיד, אלא יותר כמו מערכת הפעלה שתוכננה בצורה לקויה על ידי נוביה. עוד שילבה החברה מצלמת 5 מגה פיקסל באמצעותה ניתן לקיים שיחות וידאו ולצלם צילומי סלפי ואף סרטונים קצרים במיוחד. בלב השעון ישנו מעבד סנאפדרגון 2100 המיועד לשעונים חכמים ו-1 גיגה זיכרון RAM.

שעון חכם של נוביה. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ממשק לא נוח ומצלמה שמפיקה תמונות באיכות נמוכה./מערכת וואלה!, מייקי לוי

לפני עשור נראה שיצרניות הסלולר מצאו עצמן במעין "מרוץ" מדומה לפיתוח שעון חכם שיאפשר שיחות טלפון. סמסונג ו-LG הצליחו לייצר שעון חכם אולם ללא מצלמה. גם אז, התגובות של הקהל היו פושרות ובמקביל ניתן לראות כי הצרכנים לא באמת מחפשים או רוכשים בכמויות את השעונים החכמים הקיימים, כך שניתן היה לשער מראש כי מדובר בכישלון. בשעון של נוביה יש רצף של כשלונות: הממשק הלא נוח, השעון המגושם וגם המצלמה שמצלמת תמונות באיכות נמוכה במיוחד. מדובר ברעיון מעניין שקיים מזה כמה שנים, אולם עד כה היצרניות השונות נכשלו בביצוע בעקבות האתגרים הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully