וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מומו תהרוג אותך": משחק האימה שזורה אימה ופחד בקרב הילדים חזר לישראל

28.2.2019 / 10:42

זה כבר נגמר במוות: משחק האימה "מומו" הגיח לראשונה לישראל לפני מספר חודשים והספיק להטיל אימה על אינספור בני נוער. כעת המשחק חוזר בגרסה קיצונית הרבה יותר, כשהפעם לא רק הילדים על הכוונת אלא גם המבוגרים

אתגר הרשת מומו. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
המשחק שזורה אימה בקרב ילדים חוזר לישראל והוא מפחיד יותר מתמיד./מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

גרם להתאבדויות של בני נוער וזרע פחד ואימה ברחבי העולם: משחק האימה מומו חוזר והוא מפחיד יותר מתמיד. משחקי האימה משתלטים על הרשת בשנתיים האחרונות ובני נוער משתמשים בדמויות בעלות חזות מפחידה כמו מומו כדי להפחיד ילדים ולסחוט מהם כסף. לפני קצת יותר משנה, סאגת משחק "הלוויתן הכחול" גבתה את חייהם של מאות בני נוער ברחבי העולם. לא מן הנמנע שהחזרה של מומו עלולה לגרום לתגובה דומה, וכן, המשחק פעיל גם בישראל. החזרה של מומו מתלווה בשיר חדש שיעורר אימה וצמרמורות גם במבוגרים מאיתנו. "מומו תהרוג אותך. היא תגיע אליך כשאתה לבד בבית", אומרת הדמות בשיר.

המשחק מופץ ברחבי האינטרנט בחודשים האחרונים, וכבר בחודש אוגוסט האחרון דיווחנו כי הרשויות בודקות קשר בין מספר קשרי התאבדות למומו, המטיל אימה על ילדים ברחבי העולם. השיר החדש בכיכובה של הדמות מופץ ברשתות החברתיות וביוטיוב בקצב מסחרר, כך שאם אתם שומעים את השיר בסביבת ילדיכם, אנו ממליצים שתפעלו באופן מיידי. על פי הדיווחים, השיר הופץ ברשת העמוקה לפני שפרץ לזרם האתרים המרכזיים. על פי הקריין, שזהותו טרם אומתה, השיר דלף מחקירה של ילדה קטנה בתחנת משטרה בקנדה. הילדה שנחקרה חזרה על השיר שוב ושוב עקב טראומה שחוותה לאחר שהוריה נרצחו באופן מסתורי.

מספרי הטלפון של אתגר מומו. עמית לגו, מערכת וואלה! NEWS
למומו כבר יש עשרות מספרים, גם בישראל. הזהירו את הילדים שלכם/מערכת וואלה! NEWS, עמית לגו

הילדה בסרטון חוזרת על משפטים כמו "מומו הולכת להרוג אותך", "בלילה היא תגיע בזמן שאתה במיטה, ועד הבוקר, אתה תמות" ו-"רוצה הפתעה? הסתכל לה בעיניים, היא לא תשקר לך, אתה הולך למות". עדיין לא ברור מה המניעים האמיתיים מאחורי המשחק, אבל הרשויות ברחבי העולם מזהירות כי השולחים האנונימיים עלולים להשתמש בו כדי לגנוב מידע פרטי או לעודד אלימות והתאבדות. נראה שהמשחק פועל אחר אותו תסריט בכל פעם: תחילה, משתמשים יוצרים קשר עם "מומו" על ידי שליחת הודעה למספר לא מזוהה. לאחר מכן, הם מקבלים בחזרה עשרות תמונות מפחידות למדי, יחד עם הודעות טקסט עם איומים באלימות.

המשחק הוויראלי קשור לתמונה המטרידה של אישה בעלת עיוותים בפניה, שנלקחה מעבודתו של אמן הבובות היפני מידורי הייאשי. הדמות מזרה אימה בילדים, שלאחר מכן ממלאים אחר ההוראות של האדם מאחוריה. על פי גורמים ברחבי העולם, נחקרים קשרים בין משחק האימה "מומו" לבין 130 מקרי מוות ברוסיה ועוד עשרות אחרים בעולם. עדיין אין מידע קונקרטי בנוגע למקורו של מומו, או מי עומד מאחורי המגמה המטרידה, אם כי עד כה הוא קשור לפחות לשבעה מספרי טלפון שמקורם ביפן ובמדינות רבות ברחבי אמריקה הלטינית, על פי ה- BBC. משתמשי ווטסאפ מתבקשים לא ליצור קשר עם מספרים לא ידועים או לעסוק בהודעות שרשרת.

  • עוד באותו נושא:
  • מומו
  • אימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully